0

ارز اکسی اینفینیتی چیست و تاریخچه آن

ارز اکسی اینفینیتی چیست و تاریخچه آن

اگرچه ممکن است بازی‌های کریپتو خیلی جدید نباشند، اما در حال حاضر محبوبیت قابل‌توجهی دارند. بخش عمده‌ای از این افزایش محبوبیت به دلیل موفقیت بازی‌ها برای کسب درآمد است، سبکی که بازی Axie Infinity به تعریف آن کمک می‌کند.
Axie Infinity با تمرکز بر معرفی فناوری بلاک‌چین به مخاطبان از طریق قالبی سرگرم‌کننده، در دسترس و جذابیت گسترده‌اش خبرساز شده است.
اگر به اکسی اینفینیتی علاقه دارید، اما مطمئن نیستید که چیست و یا اینکه از کجا شروع کنید؟ جای نگرانی نیست. این مقاله همه آنچه در مورد این پروژه باید بدانید را آموزش ‌دهد و شما را آماده ‌کند تا وارد کاربرپسندترین تجربه تجاری موجود در بازار شوید.

ارز اکسی اینفینیتی چیست

Axie Infinity یک بازی کارتی است که بر روی شبکه اتریوم ساخته شده و به بازیکنان امکان پرورش، بزرگ کردن، جنگیدن و تجارت موجودات Axie را می‌دهد.
اکسی اینفینیتی خود را به عنوان یک بازی الهام گرفته از پوکمون و تاماگوچی معرفی می‌کند که از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) برای نمایش موجودات منحصربه‌فرد، توانایی‌ها، زمین‌ها و سایر دارایی‌های درون بازی استفاده می‌کند.

بازیکنان می‌توانند با بازی اکسی اینفینیتی در حالت‌های Adventure یا Arena دو توکن، Axie Infinity Shards (AXS) و Small Love Potions (SLP) را به دست آورند. AXS به عنوان یک توکن حکومتی عمل می‌کند و به دارندگان توکن اجازه می‌دهد تا در مورد توسعه آینده تجربه بازی رأی دهند. SLP توکن درون بازی است که برای پرورش Axies استفاده می‌شود.

تاریخچه ارز اکسی اینفینیتی

ارز اکسی اینفینیتی چیست و تاریخچه آن

Axie Infinity در سال 2018 توسط استودیوی بازی‌سازی ویتنامی Sky Mavis راه‌اندازی و توسط Trung Thanh Nguyen و Aleksander Larsen بنیان‌گذاری شد. تیم 40 نفره‌ای که تمام وقت بر روی Axie Infinity کار می‌کنند توسط Trung هدایت می‌شوند که مدیر عامل فعلی این پلتفرم است.
لارسن، یکی دیگر از بنیان‌گذاران و مدیر اجرایی فعلی بازی، یک گیمر رقابتی سابق است که نماینده تیم ملی نروژ در Warcraft 3 و DotA و همچنین یک توسعه دهنده تجاری با تجربه بوده است.

از زمانی که اکسی اینفینیتی برای اولین بار راه‌اندازی شد، تحت تعدادی به روز رسانی مهم قرار گرفته است که سطوح بیشتری از عملکرد را اضافه کرده است. در سال 2022 راه‌اندازی گیم پلی زمین هنوز در مرحله آزمایش داخلی است، در حالی که بازی AXS نیز در حال اجرا است.

ویژگی اکسی اینفینیتی

یکی از ویژگی‌های کلیدی Axie Infinity این است که توسعه‌دهندگان بازی، متعهد به ایجاد جامعه‌ای از بازیکنان هستند که هم با مشارکت در مدیریت آن و هم با ارائه محتوای تولید شده توسط بازیکنان، به دنیای درون بازی کمک می‌کنند. این مشارکت به تدریج از طریق عملکرد بازی برای کسب درآمد که حول توکن AXS متمرکز است، در بازی گنجانده می‌شود.
بخشی از این ساختار غیرمتمرکز، خزانه‌داری جامعه خواهد بود که درآمد حاصل از Axie Infinity و همچنین بخشی از پاداش‌های بازیکنان را از طریق سهام جمع‌آوری می‌کند. هنگامی که حاکمیت بازی به اندازه کافی غیرمتمرکز شد، بازیکنان در مورد نحوه خرج کردن درآمد خزانه‌داری انجمن نظر خواهند داد.

برخی از مکانیک‌های درون بازی نیز Axie Infinity را از دیگر بازی‌های بلاک‌چین مشابه متمایز می‌کند. یکی از اینها کنترل جمعیت داخلی است، یعنی هر Axie را می‌توان در مجموع هفت بار پرورش داد. توسعه‌دهندگان آگاه هستند که کنترل جمعیت و سرعت رشد آن یک اقدام متعادل‌کننده خوب بین رشد آهسته جمعیت است.

فراتر از یک جمعیت کنترل شده از NFTها، Axies دارای ویژگی‌هایی است که به آن تنوع بی‌پایانی می‌دهد. این باعث ایجاد تقاضای اضافی در بین بازیکنان می‌شود. به‌خصوص وقتی صحبت از کمیاب‌ترین انواع Axie می‌شود که در حال حاضر به آیتم‌های مورد علاقه کلکسیونرها تبدیل شده‌اند.

موارد استفاده توکن آکسی

توکن‌های Axie Infinity Shard (AXS) در حال حاضر عمدتاً برای تولید اکس‌های جدید استفاده می‌شوند، اما Sky Mavis قصد دارد در آینده نزدیک قابلیت‌های جدیدی را به توکن اضافه کند:

پرداخت: بازیکنان Axie Infinity می‌توانند از AXS برای انجام بازی و تکمیل پرداخت‌ها استفاده کنند. این امکان وجود دارد که بازیکنان برای شرکت در فروش یا تراکنش‌های آینده NFT مجبور باشند مقداری AXS داشته باشند.

حکومت داری: اگرچه هنوز توکن‌های حاکمیتی در حال توسعه‌اند، سازندگان، متعهد به انتقال حاکمیت غیرمتمرکز اکوسیستم بازی هستند. بازیکنان می‌توانند در ازای حق رای بخشی از دارایی‌های AXS خود را به اشتراک بگذارند.

استیکینگ: در ازای شرط‌بندی دارایی‌های AXS و شرکت در اداره اکوسیستم Axie Infinity، بازیکنان می توانند به طور منظم جوایزی دریافت کنند. Staking از اواخر نیمه دوم سال 2021 عرضه شده است.

کیف پول اکسی اینفینیتی

کیف پول Ronin که توسط Sky Mavis توسعه‌ یافته است، کاربران را قادر می‌سازد تا Axie Infinity و سایر برنامه‌های غیرمتمرکز را که در زنجیره جانبی Ronin اجرا می‌شوند، بازی کنند. این به عنوان یک افزونه مرورگر در دسترس است و به زودی به عنوان یک برنامه تلفن همراه نیز در دسترس خواهد بود، اما در حال حاضر تنها با کیف پول سخت افزاری Trezor سازگار است.

برای کسانی که به سادگی می‌خواهند روی توکن‌های Axie Infinity سرمایه‌گذاری کنند، کیف پول‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از بین آنها به عنوان گزینه‌های ذخیره‌سازی انتخاب کرد. کاربران می‌توانند در مورد نیازهای امنیتی و عملکردی خود تصمیم بگیرند زیرا توکن‌های AXS را می‌توان در هر کیف پول سازگار با ERC-20 ذخیره کرد.

کیف پول‌های سخت‌افزاری: کیف پول‌های سرد مانند Ledger یا Trezor امن‌ترین گزینه برای ذخیره ارزهای دیجیتال بوده که  ذخیره‌سازی و پشتیبان‌گیری آفلاین را ارائه می‌دهند. بااین‌حال، آنها می‌توانند به دانش فنی بیشتری نیاز داشته باشند و گزینه گران‌تری هستند. به‌این‌ترتیب، برای ذخیره مقادیر بیشتری از AXS برای کاربران باتجربه‌تر مناسب‌ترند.

کیف پول‌های نرم‌افزاری: گزینه دیگری را ارائه می‌دهند و استفاده از آنها رایگان و آسان است. همچنین برای دانلود به‌عنوان برنامه‌های گوشی هوشمند یا دسکتاپ در دسترس هستند.  استفاده از این نوع کیف پول‌ها اگرچه راحت است، اما امنیت کمتری نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری دارند. حتی ممکن است برای تعداد کمتری از AXS یا بیشتر کاربران تازه‌کار مناسب‌تر باشند.

کیف پول‌های آنلاین: کیف پول‌های وب نیز رایگان و آسان برای استفاده هستند و از چندین دستگاه با استفاده از یک مرورگر وب قابل‌دسترسی‌اند. بااین‌حال، کیف پول‌های داغ محسوب می‌شوند و می‌توانند امنیت کمتری نسبت به جایگزین‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری داشته باشند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *