0

شغل های پر درآمد در دبی برای ایرانیان

شغل های پر درآمد در دبی برای ایرانیان

دبی، نگین خاورمیانه، با آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده، مراکز خرید مجلل و سواحل زیبا، به عنوان مقصدی جذاب برای گردشگری و کار، همواره در میان ایرانیان محبوب بوده است. فراتر از جاذبه‌های گردشگری، بازار کار دبی نیز با ارائه فرصت‌های شغلی متنوع و پر درآمد، نظر بسیاری از متخصصان و کارجویان را به خود جلب کرده است. در این مقاله، سفری به دنیای شغل‌های پردرآمد دبی برای ایرانیان خواهیم داشت.

ایرانیان در دبی

اقتصاد دبی که عمدتاً بر پایه تجارت، گردشگری و املاک و مستغلات بنا شده است، طی سال‌های اخیر رشدی چشمگیر را تجربه کرده است. این رشد فزاینده، نیاز بازار کار به نیروی کار متخصص را در بخش‌های مختلف افزایش داده و زمینه را برای افراد جویای کار با مهارت‌ها و تجربیات مرتبط، فراهم نموده است. علاوه بر این، دولت امارات متحده عربی با اتخاذ سیاست‌های حمایتی از جمله معافیت‌های مالیاتی و ارائه زیرساخت‌های مناسب، به جذب سرمایه‌گذاری خارجی و رونق کسب و کارها کمک شایانی کرده است. این امر به نوبه خود، بر تنوع فرصت‌های شغلی در دبی افزوده و شرایط را برای کار در سطوح مدیریتی و تخصصی با حقوق و مزایای بالا مهیا ساخته است. البته باید در نظر داشته باشید که هزینه زندگی در دبی بالاست و یکی از گرانترین شهرهای جهان بحساب می‌آید بنابراین باید به دنبال شغلی با درآمد بسیار بالا باشید.

ایرانیان به واسطه سابقه تاریخی، نزدیکی فرهنگی و آشنایی با زبان عربی، از جایگاه ویژه‌ای در بازار کار دبی برخوردارند. مهارت‌ها و تخصص‌های ایرانیان در حوزه‌های مختلف از جمله پزشکی، مهندسی، IT، بازرگانی و امور مالی، همواره مورد تقاضای کارفرمایان در دبی بوده است. علاوه بر این، ذوق و سلیقه ایرانیان در زمینه‌های طراحی، دکوراسیون و مد نیز زبانزد خاص و عام است و فرصت‌های شغلی مناسبی را برای آنها در این بخش‌ها فراهم کرده است.

بهترین مشاغل ایرانی ها در دبی

در اینجا به معرفی شغل‌های مورد نیاز در دبی که برای ایرانیان مناسب است و درآمد خوبی به همراه دارد می‌پردازیم:

1- متخصص تغذیه

یکی از شغل‌های پر درآمد در دبی متخصص علوم تغذیه است که هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان فرصت شغلی خوبی وجود دارد. متخصصان تغذیه می‌توانند خود مطب داشته یا در بیمارستان‌ها مشغول به کار شوند. آن‌ها به افراد مختلفی مانند ورزشکاران، سالمندان، کودکان و مراجعه کنندگانی که به دنبال چاقی یا لاغری هستند کمک می‌کنند.

2- متخصص پوست

متخصص و فوق تخصص پوست می‌تواند در شهر دبی درآمد بالایی کسب نماید. که وظایف آن شامل درخشان کردن پوست، رفع مشکلات پوستی، جوانساری، لیزر درمانی، ماساژ پوست، لایه برداری، پاکسازی و … است.

3- مربی ورزشی

در یک ورزش خاص مهارت بالایی دارید می‌توانید در دبی شغل مربی‌گری را انتخاب کنید. این شغل درآمد بالایی به همراه دارد و در دبی بسیار محبوب است.

4- متخصصان مالی

کارشناسان و مدیران مالی با تجربه در زمینه‌های حسابداری، auditing، تحلیل مالی و سرمایه‌گذاری، با توجه به رونق اقتصادی دبی، از جمله افراد پردرآمد در این کشور هستند.

5- پزشکی و پرستاری

پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف از جمله قلب، اطفال، زنان و زایمان و جراحان، با توجه به نیاز فزاینده به خدمات درمانی باکیفیت در دبی، از جمله پردرآمدترین افراد در این کشور هستند. همچنین شغل پرستاری مورد نیاز است و از دستمزد خوبی نیز برخوردارند.

6- متخصصان حوزه IT

با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی و نیاز به متخصصان IT در زمینه‌های مختلف برنامه‌نویسی، طراحی وب، امنیت سایبری و شبکه، فرصت‌های شغلی پردرآمدی برای ایرانیان متخصص در این حوزه در دبی وجود دارد. شرکت‌های متعددی در دبی فعال هستند که به دنبال استخدام متخصصان IT با مهارت‌ها و تجربیات به روز هستند.

7- خلبانان

با توجه به موقعیت استراتژیک دبی و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی متعدد در این کشور، خلبانان از جمله افراد پردرآمد در دبی به شمار می‌روند. شرکت‌های هواپیمایی در دبی به دنبال استخدام خلبانان مجرب با گواهینامه‌های بین‌المللی هستند و حقوق و مزایای بالایی را به آنها ارائه می‌کنند. خلبانی علاوه بر درآمد بالا، از مزایای دیگری مانند سفر به نقاط مختلف جهان نیز برخوردار است.

میزان درآمد مشاغل مختلف در دبی

میزان درآمد در دبی به عوامل مختلفی مانند تجربه، مهارت، مدرک تحصیلی، ملیت و نوع کارفرما بستگی دارد. با این حال، به طور کلی می‌توان گفت که مشاغل پردرآمد در دبی عبارتند از:

– پزشکان متخصص: متوسط درآمد سالیانه پزشکان متخصص در دبی بین 800 هزار تا 2 میلیون درهم امارات (معادل 218 هزار تا 545 هزار دلار آمریکا) است.

خلبانان: متوسط درآمد سالیانه خلبانان در دبی بین 500 هزار تا 1.5 میلیون درهم امارات (معادل 136 هزار تا 414 هزار دلار آمریکا) است.

مدیران ارشد: متوسط درآمد سالیانه مدیران ارشد در دبی بین 700 هزار تا 2 میلیون درهم امارات (معادل 192 هزار تا 545 هزار دلار آمریکا) است.

– مهندسان نفت و گاز: متوسط درآمد سالیانه مهندسان نفت و گاز در دبی بین 500 هزار تا 1 میلیون درهم امارات (معادل 136 هزار تا 272 هزار دلار آمریکا) است.

– متخصصان مالی: متوسط درآمد سالیانه متخصصان مالی در دبی بین 400 هزار تا 800 هزار درهم امارات (معادل 109 هزار تا 218 هزار دلار آمریکا) است.

– مهندسان عمران: 300 تا 700 هزار درهم امارات در سال (82 تا 192 هزار دلار آمریکا)

– مهندسان برق: 300 تا 600 هزار درهم امارات در سال (82 تا 165 هزار دلار آمریکا)

– متخصصان فناوری اطلاعات: 250 تا 500 هزار درهم امارات در سال (68 تا 136 هزار دلار آمریکا)

– مدیران بازرگانی: 350 تا 700 هزار درهم امارات در سال (96 تا 192 هزار دلار آمریکا)

حسابداران: 200 تا 500 هزار درهم امارات در سال (54 تا 136 هزار دلار آمریکا)

– معلمان: 150 تا 300 هزار درهم امارات در سال (41 تا 82 هزار دلار آمریکا)

– پرستاران: 120 تا 250 هزار درهم امارات در سال (33 تا 68 هزار دلار آمریکا)

– کارگران ماهر: 10 هزار تا 20 هزار درهم امارات در ماه (270 تا 540 دلار آمریکا)

کارگران غیرماهر: 4 هزار تا 10 هزار درهم امارات در ماه (110 تا 270 دلار آمریکا)

نکاتی در مورد درآمد در دبی

– حقوق و مزایا در دبی به صورت معاف از مالیات است.

– بسیاری از کارفرمایان در دبی، علاوه بر حقوق پایه، مزایایی مانند مسکن، کمک هزینه غذا، بیمه درمانی و بلیط هواپیما به کارمندان خود ارائه می‌کنند.

– هزینه زندگی در دبی بالا است، به خصوص در مورد مسکن و حمل و نقل.

– با این حال، با توجه به معافیت مالیاتی و مزایای ارائه شده توسط کارفرمایان، میزان درآمد خالص افراد در دبی می تواند بسیار بالاتر از کشورهای دیگر باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *