1

نحوه استخراج لایت کوین به زبان ساده

نحوه استخراج لایت کوین به زبان ساده

Litecoin (LTC) یک ارز دیجیتال رمزنگاری شده است که در سال 2011 توسط چارلی لی ایجاد شد. از لایت کوین نیز به دلیل استفاده از فناوری بلاک چین می‌توان برای انتقال مستقیم پول بین افراد استفاده کرد. تمامی تراکنش‌ها در یک دفتر کل ثبت می‌شود و از کنترل دولت‌ها در امان است. چگونگی و روش استخراج هر ارز جز دغدغه‌ بسیاری از افراد علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال است. در این مقاله سعی داریم شما را با نحوه استخراج لایت کوین آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید:

استخراج لایت کوین

ممکن است در شروع، استخراج لایت کوین دلهره آور به نظر برسد، اما در این مقاله این فرآیند را در 4 مرحله ساده شرح داده‌ شده است. با دنبال کردن مراحل ذکر شده در زیر، شروع استخراج لایت کوین و دریافت جوایز LTC آسان خواهد بود. به خاطر داشته باشید که استخراج لایت کوین از نظر برق و سخت افزار فیزیکی هزینه بر خواهد بود.

مرحله 1: ابتدا سخت افزار استخراج لایت کوین را تهیه نمائید

استخراج لایت کوین به سخت افزار خاصی نیاز دارد. اغلب این مرحله به عنوان “ریگ” استخراج لایت کوین شناخته می‌شود. ریگ یک سیستم کامپیوتری است که برای استخراج بیت کوین استفاده می‌شود. در ابتدای تاریخ لایت کوین، کامپیوترهای معمولی داخلی می‌توانستند برای استخراج لایت کوین استفاده شوند. با این حال، با پیوستن رایانه‌های بیشتری به شبکه، پیچیدگی الگوریتم اثبات کار لایت کوین افزایش یافت. هرچه ماینرهای بیشتری وجود داشته باشند، حل الگوریتم دشوارتر است. همین امر باعث نیاز به افزایش قدرت کامپیوتر می‌شود. اکثر ماینرها برای رقابت با سایر ماینرها و استخرهای ماینینگ نیاز به خرید ASIC (مدارهای مجتمع ویژه برنامه) دارند.

برای لایت کوین، ماینرها باید ASIC هایی را خریداری کنند که برای اجرای الگوریتم رمزگذاری طراحی شده‌اند. این الگوریتمی است که هم Dogecoin و هم Litecoin برای استخراج بلاک‌ها از آن استفاده می‌کنند. از آنجایی که کوین‌های مختلف الگوریتم یکسانی دارند، ماینرهایی که لایت کوین را استخراج می‌کنند ممکن است به طور هم‌زمان Dogecoin را استخراج نمایند.

مرحله 2: نرم افزار استخراج را دانلود کنید

هنگامی که یک ریگ ماینینگ لایت کوین را راه اندازی کردید، گام بعدی شما دانلود نرم افزار لازم است که شما را به بلاک چین لایت کوین متصل می‌کند. این نرم افزار کار را بین ماینرها توزیع می‌کند و بلوک‌های جدیدی را به بلاکچین لایت کوین اضافه می‌کند. چندین نرم افزار رایگان وجود دارد که می‌توان از آنها برای استخراج لایت کوین استفاده کرد.

نسخه‌های زیادی از نرم افزار استخراج وجود دارد که منبع باز و کاربر پسند هستند. برای کاربران پیشرفته‌تر، گزینه‌های زیادی نیز هست که امکان سفارشی سازی و استخراج چندین رمزارز را به طور هم‌زمان فراهم می‌کند. اینها اغلب فاقد رابط کاربری هستند و استفاده از آنها را برای مبتدیان و کسانی که با کدنویسی آشنا نیستند دشوار است.

مرحله 3: به یک استخر استخراج بپیوندید

حتی با وجود آخرین سخت افزار و نرم افزار، استخراج انفرادی لایت کوین برای یک فرد بی نتیجه خواهد بود. ماینرهای انفرادی نمی‌توانند با مزارع بزرگ که توسط شرکت‌های استخراج حمایت می‌شوند رقابت کنند. خوشبختانه، استخرهای استخراج لایت کوین وجود دارد که می‌توانید به آنها ملحق شوید.

ماینرهای انفرادی می‌توانند قدرت محاسباتی خود را با گروه ترکیب کنند تا به طور جمعی به رقابت بپردازند. شما باید هزینه‌ای را به اپراتور استخر بپردازید و جوایز کمی کمتر است، اما استفاده از استخر استخراج تضمین می‌کند که پاداش‌ها مکرر باقی می‌مانند. به اطراف نگاه کنید و استخرها را مقایسه کنید، زیرا هزینه‌ها، ساختارها و فرکانس‌های پرداخت متفاوتی وجود دارد. پس از انتخاب یک استخر جذاب، گام بعدی شروع به استخراج و دریافت پرداخت‌های ارز دیجیتال است.

مرحله 4: استخراج را شروع کنید

هنگامی که استخری با کارمزد و فرکانس پرداخت قابل قبول انتخاب کردید، پس آماده شروع استخراج لایت کوین هستید. سخت افزار استخراج لایت کوین خود را به یک پریز برق وصل کنید و با نرم افزار انتخابی خود اتصال به بلاک چین لایت کوین را تکمیل کنید. در مرحله بعد، جزئیات مربوط به آدرس کیف پول لایت کوین خود (برای پرداخت‌های دریافتی) و استخر استخراج انتخابی خود را وارد کنید.

ماینینگ لایت کوین چقدر هزینه دارد؟

باافزایش رقابت در استخراج و ایجاد تقاضا برای تجهیزات به خصوص توسط مزارع استخراخ، قیمت دستگاه‌های استحراج به طور چشمگیری افزایش یافته است. به طور مثال اگر ماینرهای ASIC می‌توانستند دستگاه ماین را با قیمت 500 دلار خریداری کنند، به دلیل افزایش قیمت‌ها برای خریداری همان دستگاه باید 5000 دلار پرداخت نمایند. معمولا بیش از یک سال طول می‌کشد تا یک ماینر پول دستگاه ماین را پس بگیرد.

هنگامی که یک سکوی ماینینگ در محل قرار گرفت، باید به آن نیرو داده شود. در حالت ایده آل، هزینه برق نسبتاً پایین است، اما اگر یک دکل  هر روز کار کند، هزینه‌ها به زودی شروع به انباشته شدن خواهند کرد. هزینه برق نیز از کشوری به کشور دیگر متفاوت خواهد بود.

برای داشتن شانس بازدهی، هر ماینر باید لایت کوین را از طریق استخر استخراج کند. با این حال، پیوستن به یک استخر استخراج هزینه دارد. اپراتور هر استخر درصدی را برای استفاده از شبکه دریافت می‌کند. این هزینه‌های استخر معمولاً بین 1٪ تا 3٪ متغیر است و از Litecoin استخراج شده گرفته می‌شود، در حالی که مابقی بین اعضای استخر توزیع می‌شود.

هزینه نهایی که باید در نظر بگیرید، کارمزدی است که هنگام فروش هر رمزنگاری مورد نیاز است. اگر قصد دارید تمام لایت‌کوین‌هایی را که استخراج می‌کنید بفروشید، باید هزینه‌ای به صرافی ارز دیجیتال یا کارگزاری که برای تسهیل تراکنش استفاده می‌شود، پرداخت کنید. این هزینه‌ها بین مبادلات متفاوت است و می‌تواند حداقل باشد، اما همچنان باید در هزینه کلی لحاظ شود.

درامد ماینر لایت کوین

درامد ماینر لایت کوین

مقدار لایت کوینی که یک ماینر می‌تواند به دست آورد به چند عامل بستگی دارد که برخی از آنها در بخش بالا در مورد هزینه‌های استخراج ذکر شد. به طور کلی، بازده باید برای پوشش سرمایه گذاری اولیه در سخت افزار و هزینه برق الکتریکی کافی باشد. اگر این‌طور نباشند، شروع به استخراج LTC هیچ فایده‌ای ندارد.

بهترین شانس یک ماینر برای کسب سود، پیوستن به یک استخر استخراج، استفاده از منبع ارزان برق و دریافت سخت افزار کم هزینه است. از این 3 متغیر، فقط پیوستن به یک استخر استخراج، به طور بالقوه برای همه علاقه‌مندان به استخراج لایت کوین امکان‌پذیر است. به این دلیل که هزینه برق بسته به مکان متفاوت است و در حال حاضر رقابت زیادی برای سخت‌افزار استخراج وجود دارد که دریافت آن با هزینه کم را دشوار می‌کند.

آخرین عاملی که تعیین می‌کند یک ماینر لایت کوین چقدر می‌تواند درآمد داشته باشد، هزینه لایت کوین است. قیمت LTC باید به اندازه کافی بالا باشد تا هزینه‌های مربوط به استخراج را پوشش دهد. در غیر این صورت، یک ماینر به جای پول درآوردن، احتمالاً پول خود را از دست خواهد داد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. احمدی گفت:

    عالی بود