0

چگونه کارآفرین شویم

چگونه کارآفرین شویم

چگونه کارآفرین شویم؟ سوالیست که امروزه اکثر افراد درگیر آن هستند. راه‌اندازی یک شرکت می‌تواند یکی از پربارترین، هیجان‌انگیزترین و جالب‌ترین فرصت‌ها باشد. اگر از خطرات آن آگاه هستید و در کارآفرینی به بن بست رسیده‌اید، از استراتژی‌ها و توصیه‌های این مقاله استفاده کنید.

چگونه به یک کارآفرین توانمند و ثروتمند تبدیل شویم

چگونه به یک کارآفرین توانمند و ثروتمند تبدیل شویم

کارآفرینان موفق می‌دانند که اولین قدم در سفر کارآفرینی هر کسی، با یک ایده تجاری عالی شروع می‌شود. با این حال، یک ایده خوب، برای تبدیل یک کارآفرین نوپا به صاحب کسب و کار کافی نیست. همانطور که از افرادی مانند استیو جابز و مارک زاکربرگ دیده‌ایم، کسب و کارهای موفق یک شبه متولد نمی‌شوند و قبل از اینکه به ثمر بنشینند، به تلاش زیادی نیاز دارند.

اگر یک کارآفرین مشتاق هستید و می‌خواهید یک کسب و کار جدید راه‌اندازی کنید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، نگران نباشید شما تنها نیستید. مهم نیست که انگیزه شما چیست، چه از شغل خود خسته شده باشید و چه می‌خواهید به دنبال علایق خود باشید، می‌توانید از امروز شروع کنید.

ایده‌های راه‌اندازی سودآور را شناسایی کنید.

یک استارتاپ موفق با یک ایده شروع می‌شود. بدون ایده نمی‌توانید کسب و کار بسازید. در اینجا چند تکنیک خلاقانه برای فکر کردن به یک محصول یا خدمات آورده شده است:

از دوستان خود بپرسید که چه چیزی آنها را ناامید می‌کند.

چه چیزی یک محصول یا خدمات را سودآور می‌کند؟ راه حلی برای مشکل یا ناامیدی ارائه می‌دهد که مردم حاضرند برای رفع آن هزینه کنند. بنیان‌گذاران همیشه از ناامیدی‌های خود الهام می‌گیرند. برای مثال: تراویس کالانیک و گرت کمپ پس از اینکه برای گرفتن تاکسی با مشکل مواجه شدند، اوبر را راه‌اندازی کردند.

در حین طوفان فکری، از دوستان خود بخواهید تا چیزهای روزمره که آنها را آزار می‌دهد، پیگیری کنند. سپس لیست آنها را مرور کنید و به دنبال مشکلاتی باشید که ممکن است بتوانید آنها را حل کنید.

از دیگر استارت‌آپ‌های نوظهور الهام بگیرید.

بررسی آنچه دیگران به ذهنشان خطور کرده‌ است می‌تواند راهی عالی برای تسریع روند فکر شما باشد. برای الهام گرفتن دیجیتال، به Product Hunt بروید، مجموعه‌ای از جدیدترین برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها و بازی‌ها که دائماً به‌روزرسانی می‌شود وجود دارد. در همین حال، Kickstarter برای محصولات فیزیکی عالی است.

روندهایی را برای اثبات آینده ایده خود شناسایی کنید.

با تغییر جهان، مردم به محصولات متفاوتی نیاز دارند. به عنوان مثال، ظهور Uber، Lyft و سایر برنامه‌های اشتراک‌گذاری سواری، تقاضای یک برنامه شخص ثالث را ایجاد کرد که ارزان‌ترین کرایه‌ها را در آن لحظه به شما می‌گوید. شما می‌خواهید جلوتر از بقیه باشید. پیش‌بینی‌های روند صنعت یا بازار خود را بخوانید یا نشریات پیش‌بینی روند جهانی مانند Trend Hunter و Springwise را بررسی کنید. سپس از خود بپرسید: “اگر این پیش‌بینی‌ها محقق شود، کدام ابزار لازم خواهد بود؟”

یک دسته یا دسته بندی در حال رشد را شناسایی و روی آن تمرکز کنید.

استفن کی، متخصص صدور مجوز و استراتژیست مالکیت معنوی، انتخاب دسته‌ای را توصیه می‌کند که شما را مجذوب خود می‌کند؛ اما بیش از حد رقابتی نیست.

او توضیح می‌دهد: “من از صنایعی که به شدت چالش برانگیز هستند، مانند صنعت اسباب بازی اجتناب می‌کنم. افراد زیادی در آن فضا رقابت می‌کنند.” اگر روی دسته‌بندی محصولاتی تمرکز کنید که در حال رشد هستند و همچنین پذیرای نوآوری‌های باز هستند، زمان آسان‌تری برای صدور مجوز ایده‌های خود خواهید داشت.

یک تقاضای کم خدمت را پر کنید.

بسیاری از افراد پس از مشاهده شکاف در بازار، کسب و کارهای موفقی را شروع می‌کنند. برای مثال، شاید متوجه شده باشید که کمبود برون‌سپاری فروش با کیفیت بالا وجود دارد. از آنجایی که تجربه توسعه فروش و مدیریت حساب در شرکت‌های فروش در مراحل اولیه را دارید، ممکن است تصمیم بگیرید این خدمات را به استارت‌آپ‌های فناوری ارائه دهید.

چیزی بهتر یا ارزان‌تر از آنچه وجود دارد بسازید.

شما همیشه نیازی به توسعه چیزی کاملاً جدید ندارید. اگر بتوانید محصول موجود را با قیمت پایین‌تر، کیفیت بهتر یا در حالت ایده‌آل هر دو را ارائه دهید، مشتریان زیادی خواهید داشت. بهتر از آن، به وضوح یک تقاضای موجود وجود دارد. در طول روز، فهرستی از هر چیزی که استفاده می‌کنید تهیه کنید. سپس فهرست را برای چیزی که می‌توانید بهبود بخشید مرور کنید.

ایده استارتاپ خود را با تحقیقات شخصیت خریدار تأیید کنید.

خب، شما یک ایده دارید. اما هنوز کار روزانه خود را رها نکرده‌اید. قبل از اینکه وارد بازار کسب و کار شوید، باید بدانید که افراد دیگر واقعاً محصول شما را می‌خواهند. (نه، دوستان و خانواده شما به حساب نمی‌آیند.)

برای ارزیابی ایمن ماندگاری محصول خود در بازار، با درک شخصیت خریدار خود، یعنی افرادی واقعی که قصد دارید به آنها بفروشید، شروع کنید. اگر محصول شما نیازی را برآورده نکند، صرف نظر از اینکه چقدر نوآورانه یا جالب باشد، علاقه‌ای به آن نخواهند داشت. به همین دلیل است که شخصیت خریدار و تحقیقات بازار بسیار مهم است.

با حداقل محصول قابل دوام (MVP) شروع کنید.

MVP ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین نسخه ابزار یا سرویس ممکن است. این به اندازه کافی کاربردی است تا مشتریان اولیه را راضی کند و درک کند که چه چیزی باید بهبود یابد.

فرض کنید می‌خواهید اپلیکیشنی بسازید که دانشجویان را با معلمان مجازی مرتبط کند. شما ممکن است یک نسخه آزمایشی ایجاد کنید، به صورت دستی از 150 معلمی که آنلاین پیدا کرده‌اید دعوت کنید تا به آن بپیوندند و سپس پیوند برنامه را به اشتراک بگذارید. اگر تعداد مناسبی از ثبت‌نام دریافت کردید، این نشانه‌ای است که باید به جلو حرکت کنید. اگر به‌ندرت چیزی به دست می‌آورید، باید یا در مورد ایده تجدید نظر  یا تازه شروع کنید.

شروع کوچک با یک MVP هزینه‌های شما را برای شروع پایین نگه می‌دارد، اما با ادامه اعتبارسنجی محصول، فضایی را برای رشد فراهم می‌کند.

یک طرح تجاری ایجاد کنید.

طرح کسب و کار یک سند رسمی شامل جزئیات اهداف کسب و کار شما و مراحلی را که برای دستیابی به آنها باید انجام دهید است. این ممکن است شامل استراتژی بازاریابی، بودجه و پیش بینی‌ها و نقاط عطف مالی باشد. به عنوان یک کارآفرین، وظیفه شما تعیین ماموریت، چشم انداز و اهداف بلند مدت و کوتاه مدت شرکت است. همانطور که شما این نوع برنامه‌ریزی استراتژیک را برای سرمایه‌گذاری خود انجام می‌دهید، طرح کسب و کار خروجی کار شما است و به رشد استارتاپ شما کمک می‌کند.

بر اساس بازخورد به تکرار ادامه دهید.

به خاطر داشته باشید که MVP شما احتمالا برای رقابتی ماندن در دسته‌بندی‌های بازاری که انتخاب می‌کنید کافی نخواهد بود، به خصوص اگر رؤیاهای بزرگی برای استارتاپ خود دارید. اکنون چرخه فرا می‌رسد: ایجاد علاقه و تقاضا (بازاریابی محصول)، تضمین مشتریان (فروش محصول)، سنجش رضایت، بهبود محصول بر اساس بازخورد و تکرار.

بهینه‌سازی تمام قسمت‌های این چرخه، درآمد مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در محصول را ایجاد می‌کند.

یک هم بنیان‌گذار یا سرمایه‌گذار پیدا کنید.

خرد متعارف می‌گوید که هنگام شروع یک کسب و کار جدید باید به دنبال یک هم بنیان‌گذار باشید. سه مزیت اصلی برای داشتن یک هم بنیان‌گذار وجود دارد.

-دریافت بودجه آسان‌تر است.

– از حمایت عاطفی برخوردار هستید.

– آنها می‌توانند مهارت‌ها، دانش و ارتباطات متفاوتی را ارائه دهند

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *