0

چرا ارز دیجیتال به محبوبیت رسیده است؟

چرا ارز دیجیتال به محبوبیت رسیده است؟

امروزه نمی‌توان انکار کرد که ارزهای دیجیتال تا حدودی به یک پدیده تبدیل شده‌اند. شما می‌بینید که آنها در سراسر رسانه‌ها برجسته شده‌اند. افرادی که در ابتدا به این ارزها شک داشتند، اکنون پس از دیدن تاریخچه قیمت بیت کوین، به دنیای بیت کوین (BTC) اعتماد پیدا کرده‌اند.

مردم اکنون این سوال را مطرح می‌کنند که آیا باید روی بیت کوین یا سایر آلت‌کوین‌ها سرمایه‌گذاری کنند یا خیر. در این مقاله تلاش خواهیم کرد تا مشخص شود چرا ارز رمزنگاری شده رشد کرده است، چه کسی از آن و برای چه هدفی از آن استفاده می‌کند.

دلیل محبوبیت ارزهای دیجیتال

کریپتوکارنسی از رمزنگاری، برای امنیت و تأیید استفاده می‌کند، به این معنی که عرضه آن به تعداد کل سکه‌هایی که استخراج شده‌اند محدود می‌شود. فرایند استخراج ارزهای دیجیتال شامل حل مسائل پیچیده ریاضی برای تأیید تراکنش‌ها و ایجاد بلوک‌های جدید در بلاک چین است.

برای استخراج بیت کوین، استخراج کننده‌ها باید از نرم افزار خاصی به نام ماینر استفاده کنند که از رایانه برای حل این معادلات در سریع‌ترین زمان ممکن، استفاده می‌کند. این فرایند در حین ادامه، سکه‌های بیشتری ایجاد می‌کند، زیرا بیت‌کوین‌های کمتری نسبت به زمانی که ماینر شروع به کار کرد، در گردش است.

غیر متمرکز بودن

ارز دیجیتال شکل مستقلی از پول است. هیچ سرور متمرکزی ندارد که تراکنش‌ها را ردیابی کند، مانند یک شرکت کارت اعتباری یا حساب بانکی. در عوض، در یک کیف پول دیجیتال روی رایانه یا تلفن شما نگهداری می‌شود و می‌تواند از طریق یک شبکه همتا به همتا بین افراد مختلف منتقل شود.

همچنین دارای ویژگی‌های داخلی است که دزدی یا گرفتن پولتان بدون اجازه شما را برای هر کسی دشوار می‌کند. از آنجایی که غیرمتمرکز است، هیچ فردی نمی‌تواند میزان دسترسی شما به پول را کنترل کند.

استفاده در سراسر جهان

در هر کجای دنیا می‌توانید از ارز دیجیتال استفاده کنید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که از ارزهای مختلف به طور هم‌زمان استفاده کنید. بهترین بخش این است که شما نیازی به صرف زمان برای تبدیل آنها یا پرداخت هزینه‌های ارز خارجی ندارید (که می‌تواند بسیار گران باشد).

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید برای شخصی خارج از کشور محل اقامت خود پول بفرستید، ممکن است هزینه‌های زیادی را برای کارمزد انتقال و نرخ مبادله هزینه کنید. با این حال، با ارز دیجیتال، لازم نیست نگران این چیزها باشید. این به این دلیل است که همه آن دیجیتال است. هیچ مشکلی در جریان نقدینگی یا نرخ ارز وجود ندارد!

ناشناس بودن

ارزهای دیجیتال برای کار در شبکه‌های همتا به همتا طراحی شده‌اند، اما می‌توانند در شبکه‌های بزرگ شرکتی و عمومی نیز استفاده شوند. بیت کوین اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز بود. از آن زمان، ارزهای رمز پایه بیشتری ایجاد شده است. بیشتر ارزهای رمزنگاری شده به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به عنوان یک وسیله مبادله عمل کنند. از رمزنگاری برای ایمن سازی تراکنش‌ها استفاده می‌کند. همچنین ایجاد واحدهای اضافی را کنترل می‌کند و انتقال دارایی‌ها را تأیید می‌کند.

دلیل محبوبیت ارزهای دیجیتال این است که راهی برای ارسال پول به صورت ناشناس فراهم می‌کند. این بدان معناست که افرادی که نمی‌خواهند هویتشان فاش شود، می‌توانند از کیف پول ارزهای دیجیتال برای ارسال و دریافت پول استفاده کنند. به همین دلیل است که ارزهای دیجیتال بسیار امن هستند. به این دلیل که سابقه تراکنش شما به نام شما یا هر اطلاعات شناسایی دیگری مرتبط نیست!

نبود تورم

ارزهای دیجیتال نیز در معرض تورم یا کاهش قیمت نیستند. ارزهای دیجیتال بانک مرکزی ندارند. در عوض، آنها از یک سیستم دفتر کل توزیع شده استفاده می‌کنند که روی میلیون‌ها کامپیوتر در سراسر جهان اجرا می‌شود. بر خلاف پول نقد و کارت‌های اعتباری، ارزهای رمزنگاری شده را می‌توان به صورت ناشناس از فردی به فرد دیگر ارسال کرد. این کار بدون افشای اطلاعات شخصی، هر یک از طرفین درگیر انجام می‌شود.

حریم شخصی

در حالی که برخی از ارزها، مانند دلار آمریکا، به طور گسترده توسط مشاغل و افراد در سراسر جهان پذیرفته شده است، اکثر آنها اینطور نیستند. به همین دلیل است که رمزارزها در درجه اول به عنوان جایگزینی برای پول فیات استفاده می‌شوند. این کار را برای کاربرانی که نمی‌خواهند ردیابی شوند راحت‌تر می‌کند. همچنین برای افرادی که نمی‌خواهند امور مالی آنها توسط مقامات مجری قانون یا سایر دولت‌ها مورد بررسی قرار گیرد، ایده‌آل است.

بهترین بخش این است که بدون تکیه بر شخص ثالث مانند بانک برای تأیید تراکنش‌های پرداخت انجام می‌شود. این بدان معناست که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال امن‌تر و خصوصی‌تر هستند. این بهتر از روش‌های سنتی پرداخت؛ مانند کارت‌های اعتباری، پی پال و سایر روش‌های پرداخت است.

این باعث می‌شود آنها برای افرادی که می‌خواهند پول خود را از چشمان کنجکاو یا افرادی که سعی در سرقت آن‌ها از آنها دارند در امان نگه دارند عالی است! ناشناس بودن ارزهای رمزنگاری شده مزیت بزرگی است که باعث می‌شود افراد بیشتر به دنبال آن بیایند. این امروزه به دلیل تمام نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی در اینترنت در عصر حاضر صادق است.

نتیجه

در نهایت، دلایل متعددی وجود دارد که چرا رمزارزها بسیار محبوب شده‌اند. چه سرکوب‌های دولت باشد و چه کارشناسان مالی که ادعاهای جسورانه‌ای دارند، هر طور که به آن نگاه کنید، به نظر می‌رسد تغییرات قابل توجهی در این بازار رخ می‌دهد. بنابراین، اگر می‌خواهید وارد ارزهای دیجیتال شوید، باید هر روز به‌روز باشید زیرا همه چیز دائماً تغییر می‌کند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *