1

پی پال چیست و انواع حساب آن

پی پال چیست و انواع حساب آن

بیش از نوع 20 بانک در ایران وجود دارد که خدمات مالی را به 80 میلیون جمعیت کشور ارائه می‌دهند. تقریباً ده سال پیش شما باید در همه جا با خود پول نقد حمل می‌کردید اما با توجه به نیازهای زیاد نسل جوان و رقابت بین بانک‌ها، همه چیز امروزه به صورت آنلاین انجام می‌شود و شما می‌توانید از روش‌های پرداخت مختلف موجود در ایران استفاده کنید.
در این مقاله سعی داریم شما را با پی پال آشنا کنیم و انواع حساب آن را شرح دهیم. پس با ما همراه باشید:

پی پال چیست؟

PayPal یک کیف پول دیجیتال و روشی برای پرداخت‌های آنلاین است. این برنامه بیش از 360 میلیون کاربر فعال در بیش از 200 کشور جهان دارد و حدود چهار میلیارد معاملات پرداخت را در سال 2020 تسهیل کرده است.

از سال 1998، پی پال راه‌های جایگزینی برای مصرف کنندگان مانند خرید، ارسال و دریافت پول به صورت آنلاین ارائه می‌دهد. PayPal به شما این امکان را می‌دهد به جای کارت اعتباری، هزینه‌های آنلاین را با حساب بانکی بپردازید و اطلاعات پرداخت خود را از بازرگانان پنهان نگه دارید. همچنین با استفاده از آن ارسال پول آسان و در بیشتر موارد رایگان است. پی پال اساساً چک‌ها و خدمات انتقال پرهزینه را منسوخ کرده است.

پی پال چگونه کار می‌کند؟

PayPal یک سیستم پرداخت آنلاین است که هزینه‌های آنلاین، ارسال و دریافت پول ایمن را انجام می‌دهد. هنگامی که حساب بانکی، کارت اعتباری یا کارت بدهی خود را به حساب PayPal پیوند می‌دهید، می‌توانید از PayPal برای خرید آنلاین از فروشگاه‌ها استفاده کنید. پی پال به عنوان واسطه‌ای بین بانک و فروشندگان عمل می‌کند و اطلاعات پرداخت شما را ایمن نگه می‌دارد.

همچنین می‌توانید از PayPal برای ارسال ایمن پول به دوستان، خانواده و همچنین دریافت پول از مردم استفاده کنید. به عنوان مثال این ویژگی برای تقسیم اجاره با هم اتاقی‌ها یا دریافت پول برای تولد شما مفید است.

چرا از پی پال استفاده می‌کنیم؟

معاملات ایمن

هنگامی که از کارت بدهی یا کارت اعتباری خود برای پرداخت هزینه‌های آنلاین استفاده می‌کنید، فروشندگان می‌توانند به اطلاعات پرداخت شما دسترسی پیدا کنند. PayPal با اطمینان از اینکه فروشندگان هرگز داده‌های حساس شما را نمی‌بینند، یک لایه اضافی از محافظت را فراهم می‌کند.

پی پال همچنین از تعدادی از ویژگی‌ها برای ایمن نگه داشتن حساب‌ها استفاده می‌کند، از جمله رمزگذاری داده‌های پایان به پایان، ورود به سیستم حساب دوعاملی اختیاری و تأیید ایمیل برای معاملات.

استفاده آسان و راحت

PayPal اکنون پنجمین گزینه پرداخت آنلاین پذیرفته شده پس از Visa ، MasterCard ، American Express و Discover است و در میلیون‌ها فروشگاه به‌صورت آنلاین در دسترس است.

انواع حساب پی پال

پی پال چیست و انواع حساب آن

قبل از باز کردن یک حساب پی پال، باید تصمیم بگیرید که چه نوع حسابی می‌خواهید. پی پال دو نوع حساب ارائه می‌دهد: شخصی و تجاری.

حساب‌های پی پال شخصی

یک حساب PayPal شخصی، رایج‌ترین حساب برای استفاده فردی است. این تنها چیزی است که شما نیاز به ارسال و دریافت پول دارید یا از PayPal برای خرید آنلاین استفاده کنید. این حساب همچنین به شما امکان می‌دهد به سابقه خرید خود دسترسی داشته باشید، حساب‌های بانکی جدید را پیوند داده و کارت‌های اعتباری را به حساب خود اضافه کنید.

حساب‌های پی پال تجارت 

PayPal بیزینس تمام امکانات حساب شخصی را دارد و از مزایای بیشتری نیز برخوردار است. این حساب برای تاجران و پرداخت و دریافت بدون دردسر پول مناسب است. همچنین این حساب می‌تواند تحت نام شرکت باشد تا از اطلاعات شخصی افراد محافظت شود. در حساب‌های پی پال تجارت تا 200 کارمند می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

مشاغل مبتنی بر خدمات همچنین می‌توانند فاکتورها را به مشتریان ارسال کرده و پرداخت‌های آنلاین پی پال را به طور ایمن دریافت کنند. برای راه‌اندازی این حساب نیاز به هیچ هزینه‌ای جهت ثبت نام، هزینه ماهانه و انصراف از آن نیست.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. کاربر گفت:

    تشکر از سایت خوبتون