3

شغل چهره پردازی یا گریمور چیست؟ و درآمد آن

شغل چهره پردازی یا گریمور چیست؟ و درآمد آن

چهره‌پردازان مردم یا هنرمندان را با استفاده از آرایش مناسب برای برنامه‌های ویژه آماده می‌کنند. به طور کلی، آنها با پاک‌سازی پوست شروع می‌کنند و پس از ارزیابی رنگ مو، رنگ چشم و رنگ پوست، به انتخاب سبک آرایش ایده‌آل می‌روند. در این مقاله قصد داریم شما را با شغل چهره پردازی آشنا کنیم:

شغل چهره پردازی

چهره‌پردازان یا گریمورها آرایش و مدل‌های موی مجریان، هنرمندان و سایرین را که در مقابل دوربین یا مخاطب ظاهر می‌شوند، ایجاد می‌کنند. آنها در حوزه‌های مختلفی از جمله عکاسی برای مجلات و روزنامه‌ها، فیلم، تلویزیون، تئاتر و موسیقی زنده کار می‌کنند. همچنین ممکن است به تنهایی، به عنوان دستیاران یک همکار ارشدتر یا بخشی از تیم گریم کار کنند.

آنها از آرایش استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که مجریان یا مهمانان برنامه در صفحه تلویزیون طبیعی به نظر می‌رسند. در فیلم‌ها گریم‌های ویژه‌ای مانند زخم‌ و پیری انجام می‌دهند و بسته به اثر مورد نظر، ظاهر صحیح را برای بازیگران ایجاد می‌کنند.
یک چهره پرداز می‌تواند در صنایع خلاق نقش مهمی ایفا کند و همچنین در رویدادهای مهم و هیجان‌انگیز، از عروسی‌ها تا اسکار، درگیر رویدادهای مهم و هیجان‌انگیز شود.

وظایف گریمور

به عنوان یک چهره‌پرداز، کار شما شامل ایجاد تصاویر و شخصیت‌ها از طریق رسانه آرایش، مدل مو و پروتز است.

برای رفع نیازهای بصری با مشتری ارتباط برقرار کنید

فیلمنامه‌ها را بخوانید

خلق ایده‌های طراحی برای مدل مو و گریم

اطمینان از تداوم مو و آرایش، ارتباط با سایر اعضای تیم طراحی برای اطمینان از اینکه ظاهر، سازگار و منسجم است

درک عملی از روشنایی، فرایند عکاسی، رنگ‌ها و تأثیر جلوه‌های ویژه تا فرایندهای آرایش بر روی پوست را نشان داده و پیاده‌سازی کنید

اطمینان حاصل کنید که اقدامات مناسب برای به حداقل رساندن عوارض جانبی ناخوشایند از استفاده از تکنیک‌های تخصصی گریم انجام شده است

از مسائل بهداشتی، ایمنی و قوانین آگاه باشید

نگهداری کلاه‌گیس، مو و پروتزهای متناسب

با محصولات آرایش و زیبایی موجود به‌روز باشید

آگاهی از بودجه و سفارش مواد و تجهیزات از تهیه‌کنندگان متخصص

با مدیریت زمان خود مؤثر باشید

در شرایط تحت فشار سریع و دقیق کار کنید

درآمد گریمور

بسیاری از چهره‌پردازان یا گریمورها در ابتدا به صورت رایگان یا با هزینه‌ای اندک در پروژه‌ها کار می‌کنند تا سابقه کار ایجاد و تجربه کسب کنند.

اکثر چهره پردازان به صورت مستقل کار می‌کنند. متخصصان برای پروژه‌ها، مستقیم یا از طریق یک نماینده، قرارداد می‌بندند. نرخ‌ها قابل مذاکره هستند و افرادی که در صنعت گریم به خوبی شناخته شده‌اند، تقاضای زیادی داشته و درآمد بسیار بالاتری دارند. نرخ مشخصی برای میزان حقوق و درامد چهره پردازی نیست، می‌توان گفت آنها در هر پروژه ممکن است مبلغ 10 تا 100 میلیون تومان دریافتی داشته باشند.

ساعات کاری چهره پرداز

یک روز کاری معمولی شامل ساعات طولانی و غیر منظم است و خواهید فهمید که شیفت‌ها و کار آخر هفته متداول است. کار بر روی یک فیلم یا تلویزیون به این معنی است که شما باید قبل از شروع فیلم‌برداری و در طول فیلم‌برداری در محل حضور داشته باشید.

کارفرمایان چهره پردازان

چندین صنعت وجود دارد که مرتباً از هنرمندان چهره‌پرداز استفاده می‌کنند. کارفرمایان عبارتند از:

شبکه و تلویزیون

شرکت‌های فیلم و تبلیغات تجاری

عکاسان تجاری و مد و به طور منظم عکاسان پرتره

صنعت عروسی، برای آرایش عروس

صنعت مد

شرکت‌های آرایشی و سالن‌های آرایشی

تئاترهای بزرگ که برخی از آنها ممکن است تعداد محدودی از موقعیت‌های دائمی را ارائه دهند

مؤسسات آموزش و پرورش که از هنرمندان چهره‌رداز به عنوان معلمان در دوره‌های آرایش تأسیس و گواهی استفاده می‌کنند

مزایای شغل چهره پردازی

یک چهره‌پرداز بودن بسیار فراتر از دانستن نحوه انجام آرایش چهره است. شما باید قبل از ورود به صنعت چهره‌پردازی، چیزهای بی‌شماری را در نظر بگیرید. در اینجا پنج دلیل برای انتخاب این مسیر شغلی وجود دارد.

یک برنامه انعطاف‌پذیر

درست است که کار به صورت انفرادی گاهی اوقات می‌تواند وقت‌گیر باشد و به انرژی زیادی احتیاج دارد، اما شما تصمیم می‌گیرید که چه زمانی قادر به کار هستید و چه زمانی نیستید. وقتی شخصی با شما تماس می‌گیرد و از شما می‌پرسد که آیا  تمایل به کار دارید، همیشه می‌توانید در صورت تمایل بگویید نه و موظف نیستید که حتما باید کار را انجام دهید. شما می‌توانید ساعت‌های کاری خود را بر اساس برنامه زندگیتان تنظیم کنید.

خلاقیت بی حد و حصر

هنرمندان چهره‌پرداز می‌توانند تخصص‌های مختلفی داشته باشند و شما می‌توانید بر اساس آنچه که دوست دارید تصمیم بگیرید فعالیت انجام دهید. شما ممکن است جلوه‌های ویژه‌ای برای فیلم‌ها ایجاد کنید یا به عروس‌ها کمک کنید تا در روز عروسی زیبا به نظر برسند.
مهارت‌هایی که در یک برنامه گریم می‌آموزید برای طیف گسترده‌ای از تخصص‌ها کاربرد دارد، بنابراین اگر میکاپ عروس شما را خسته کند، پس می‌توانید به راحتی به سمت گریم تئاتر و سینما بروید. این همان چیزی است که این شغل را سرگرم‌کننده می‌کند.

تخفیف در لوازم آرایش

به عنوان یک گریمور، شما باید  لوازم آرایش خود را تهیه کنید. این قطعاً می‌تواند گران شود، اما برای جبران برخی از این هزینه‌ها، بسیاری از شرکت‌های آرایشی تخفیف‌هایی را به چهره‌پردازان ارائه می‌دهند. شما می‌توانید از آن تخفیف‌ها در تکمیل مجموعه گریم حرفه‌ای خود بهره ببرید.

تأثیرگذاری بر مردم

برخی از افراد به روشی که شما کاری انجام داده‌اید اعتراض خواهند کرد زیرا این امر متناسب با سلیقه شخصی آنها نیست و این می‌تواند دشوار باشد. با این حال، برای بسیاری از چهره‌پردازان، بهترین بخش کار دیدن چهره شخصی در هنگام دیدن گریم تمام شده برای اولین بار است. مهم نیست که تخصص شما چیست، مشتری شما چقدر مشهور است، دیدن لبخند بر چهره مشتری شما باعث می‌شود همه کارها ارزش آن را داشته باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Maralr گفت:

    سلام
    خواستم بدونم که صدا و سیما هم چهره پرداز میخواد؟

  2. Maral گفت:

    سلام
    آیا صدا و سیما هم چهره پرداز استخدام میکنه؟

    1. فاطمه حق وردی گفت:

      سلام دوست عزیز باید اخبار منتشر شده درباره آزمون استخدامی صدا و سیما را دنبال کنید.