1

معرفی بهترین کسب و کارهای اینترنتی

معرفی بهترین کسب و کارهای اینترنتی

با شیوع بیماری کرونا در جهان و اهمیت فاصله‌گذاری برای پیشگیری از بیماری، مشاغل اینترنتی رونق بیشتری گرفت؛ چرا که در خانه ماندن و انجام خریدها و امور ضروری از طریق اینترنت، و حتی کسب درآمد از آن، به یک نیاز ضروری برای افراد تبدیل شد.

بهترین کسب و کار اینترنتی و مجازی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده روز افزون مردم از اینترنت، اهمیت کسب و کارهای مجازی بیشتر شده است. شکل سنتی کسب و کارها جای خود را به شغل‌های مدرن مجازی داده و یا با آن همکاری می‌کند.

شاید شما هم یکی از افرادی باشید که به دنبال راه‌اندازی شغل اینترنتی خود هستید، اما نمی‌دانید چه مشاغلی سود بیشتری دارند، در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین کسب و کارهای مجازی را به شما معرفی کنیم.

ساخت اپلیکیشن و بازی موبایل!

شاید تعجب کنید، ولی ساخت بازی موبایل یکی از مشاغل پرسود اینترنتی می‌باشد. اگر شما برنامه‌نویس هستید و در این کار مهارت دارید، باید بدانید بازی‌های موبایلی طرفداران پروپا قرص خود را دارند که همیشه به دنبال یافتن بازی جدید و جذاب هستند. اگر نیاز مردم را بشناسید، با طراحی یک بازی جذاب می‌توانید درآمد خوبی کسب کنید.

اما اگر به ساخت بازی علاقه ندارید، کافیست کمی به نیازهای مردم توجه کنید. مثلاً زمانی که اولین تاکسی اینترنتی در ایران ساخته شد چه اتفاقی افتاد؟ مردم استقبال کم‌نظیری از آن کردند؛ چون با شیوه‌ای نوین،‌ هزینه‌های سفر کاهش یافت. این یعنی شناخت نیاز مردم.

ساخت برنامه‌های مسیریاب نیز این روزها طرفداران زیادی دارد. افرادی که از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند دو دسته‌اند: یا مسیر را بلد نیستند که برنامه، مسیریابی می‌کند و یا به دنبال مسیر کم ترافیک هستند که اپلیکیشن به آنها کمک می‌کند.

پس فقط کافیست، نیاز افراد را بشناسید و از علم و دانش خود برای ساخت یک برنامه کاربردی استفاده کنید. اگر مهارت ساخت اپلیکیشن را دارید ولی ایده‌ای به ذهنتان نمی‌رسد، کافیست به سایت پویان ایده سری بزنید تا با انواع ایده‌های پرسود در زمینه مهارت خودتان آشنا شوید.

طراحی سایت، شغلی پرکار و پردرآمد

معرفی بهترین کسب و کارهای اینترنتی

این روزها که تمام امور دنیا به سمت اینترنتی شدن پیش می‌رود، داشتن مهارت طراحی سایت، یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. چون علاوه بر شغل‌های مدرن که بر پایه فضای مجازی شکل می‌گیرند، کسب و کارهای سنتی نیز در پی راه‌اندازی یک سایت برای فروش بیشتر خود هستند.

به عنوان مثال در دوسالی که کرونا باعث تعطیلی رستوران‌ها و غذاخوری‌ها شد، مراکزی که سایت فروش اینترنتی داشتند، مقاومت کردند و شغلشان به تعطیلی کشیده نشد. علاوه بر آن بسیاری از خریدهای روزمره مردم نیز در این دو سال، اینترنتی انجام شد.

پس اگر طراحی سایت می‌دانید،‌ به راحتی می‌توانید برای انواع مشاغل سایت طراحی کرده و سود زیادی ببرید. فراموش نکنید که تبلیغات، رکن اصلی کسب و کار شماست.

کسب درآمد اینترنتی از طریق طراحی گرافیک

گرافیست هستید اما به دنبال شغل تمام وقت نیستید؟ بهترین راه کسب درآمد شما از طریق اینترنت است. با این کار هم درآمد خوبی دارید و هم به اصطلاح آقای خودتان هستید. بسیاری از شرکت‌ها و ادارات به دنبال یک گرافیست هستند که در منزل به صورت پروژه‌ای کار کند و برای آنها بنر، تراکت، کارت ویزیت و…. طراحی کند.

حتی برخی از مؤسسات انتشاراتی نیز برای طراحی جلد کتاب‌های خود به دنبال طراح هستند. پس اگر فتوشاپ‌کار حرفه‌ای هستید و یا به نرم‌افزارهای کورل و ایلوستریتور تسلط دارید، دست به کار شوید و برای شناخته شدن، طرح‌هایی به دلخواه بزنید و در فضای مجازی منتشر کنید.

ناگفته نماند که انیماتورها و سازندگان موشن گرافی نیز می‌توانند با تبلیغات درست و مناسب، از طریق فضای مجازی، پروژه‌های خوب و درآمدزایی بگیرند.

ترجمه و تایپ، مناسب هر شخصی

ساده‌ترین کاری که از طریق اینترنت می‌توانید انجام دهید، تایپ و یا ترجمه است. البته ترجمه به مهارت خاص خود نیاز دارد،‌ اما تایپ را هرکسی می‌تواند در کوتاه‌مدت آموزش دیده و به یک تایپیست حرفه‌ای تبدیل شود.

آگهی‌های مربوط به استخدام تایپیست و مترجم هم در اینترنت فراوان است. اگر بخواهید خودتان دست به کار شوید، بهتر است در فضای مجازی خصوصاً برای دانشجویان و اساتید، شغل خود را تبلیغ کرده تا مشتری‌های زیادی پیدا کنید. البته باید گفت از خدمات کامپیوتری‌های محل خود غافل نشوید، معمولاً افراد، کارهای تایپ و ترجمه خود را به آنها می‌سپارند.

تولید محتوا و ادمین شبکه‌های اجتماعی

فکر می‌کنید استعداد نویسندگی دارید؟ مناسب‌ترین شغل اینترنتی برای شما،‌ تولید محتواست. کافیست کمی اهل تحقیق و مطالعه باشید و قلم خوبی داشته باشید تا بتوانید یک مقاله جذاب و خواندنی بنویسید. برای شروع کار می‌توانید یک صفحه مجازی بسازید و مطالبی را با قلم خودتان در آن قرار دهید تا کم‌کم شناخته شوید. به این ترتیب مقاله نوشتن برای سایت‌ها و وبلاگ‌ها شغل درآمدزای شماست.

البته تولید محتوا منحصر به مقاله‌نویسی نیست، برخی از کسب و کارها به دنبال یک ادمین برای کانال‌های ارتباطی خود هستند، پس اگر تبلیغات خوبی کنید و برای آنها رزومه مناسبی بفرستید، صاحب شغلی با درآمد نسبتاً خوبی خواهید شد.

بهینه‌سازی سایت با سئو

وقتی تعداد سایت‌های اینترنتی روز به روز در حال افزایش است، پس نشان داده شدن سایت‌ها در صفحه اول جستجوی گوگل یک مزیت محسوب می‌شود. این شغل یک سئوکار است. سایت را با رعایت یک سری از قوانین و اصول‌های گوگل، به رتبه‌های بالای جستجو می‌برد. بنابراین سایت بیشتر دیده شده و درآمد بالاتری کسب خواهد کرد.

البته این کار دردسرهای خودش را هم دارد، چرا که الگوریتم‌های گوگل دائماً به روز می‌شود و سئوکار باید مطابق با آن استراتژی خود را تغییر دهد. اما ناگفته نماند که بهبود دهنده سئو، در صورتی که نتیجه خوبی کسب کند، درآمد بالایی دارد.

بلاگر یا اینفلوئنسر در فضای مجازی

بلاگرها و اینفلوئنسرها افرادی هستند که در فضای مجازی دنبال کننده‌های زیادی دارند و با کارهایی که انجام می‌دهند تأثیر زیادی بر افراد جامعه دارند. این افراد با انجام دادن کارهای دلخواه خود، مانند گزارش دادن از کارهای روزمره، طبیعت گردی و حتی برخی از آنان با خوردن انواع مختلف غذا، دنبال کننده‌های زیادی را به خود جذب کرده‌اند.

به همین دلیل کسب و کارها برای دیده شدن، تبلیغات خود را به این افراد می‌سپارند. برای شروع این شغل ابتدا باید تلاش کنید تا دنبال کننده‌های زیادی پیدا کنید و بتوانید بر آنها اثر بگذارید. سپس خود به خود تبلیغات و درآمدهای بالا به سمت شما می‌آیند.

برگزاری وبینار و آموزش مجازی

اگر در زمینه خاصی استعداد و مهارت بالایی دارید، چرا به دیگران آموزش نمی‌دهید تا از این راه کسب درآمد کنید؟ امروزه آموزش دادن منحصر به کلاس و مدرسه نیست. شما به راحتی می‌توانید در فضای مجازی کلاس یا وبینار برگزار کنید و هزینه کلاس‌ها را آنلاین دریافت کنید.

حتی می‌توانید با آموزش نرم‌افزارهایی که در آن مهارت دارید در فضای مجازی و یا با فروش بسته‌های آموزشی که خودتان تهیه کرده‌اید، درآمد خوبی به دست بیاورید. ولی همانطور که قبلاً ذکر شد، تبلیغات رکن اصلی شناخته شدن است.

خودت باش رفیق!!

تعجب می‌کنید؟! خواستم در انتهای این مقاله به شما یادآوری کنم که حتماً نباید یکی از مهارت‌های بالا را بلد باشید تا بتوانید کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کنید. فقط کافیست کمی به خود توجه بیشتری کنید تا استعدادها و توانایی‌های خود را کشف کنید. سپس در راستای همان قدم بردارید.

در پرورش گل مهارت دارید؟ آشپز خوبی هستید؟ مکانیک حرفه‌ای هستید؟ سلیقه خوبی در انجام تزئینات خانگی و دکوراسیون منزل دارید؟ پس دست به کار شوید. راه‌اندازی کسب و کار در فضای مجازی هیچ محدودیتی ندارد، فقط کافیست خودتان را باور کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. احمدی گفت:

    عالی بود شغل بهینه سازی با سئو درآمد خوبی داره