0

معرفی رشته اقتصاد و نحوه کسب درآمد از آن

معرفی رشته اقتصاد و نحوه کسب درآمد از آن

رشته اقتصاد مطالعه می‌کند که چگونه افراد، جوامع، شرکت‌ها و حتی ملت‌ها تصمیم می گیرند از منابع محدود خود استفاده کنند. علیرغم شهرت این که اقتصاد فقط در مورد پول است، مطالعه اقتصاد را می‌توان در غذا و آب، مراقبت‌های بهداشتی، آموزش، سیاست‌های زیست محیطی و موارد دیگر به کار برد. بنابراین راه‌های مختلفی برای استفاده از مدرک رشته اقتصاد وجود دارد.

اقتصاد چیست؟

می‌توان اقتصاد را چنین تعریف کرد: “مطالعه روشی که پول، صنعت و تجارت در جامعه سازماندهی می‌شود.”
اقتصاد، در قلب خود، مطالعه مردم است یعنی چه چیزی باعث رفتار، تصمیمات و واکنش‌های انسان در مواجهه با مشکلات یا موفقیت‌ها می‌شود. اقتصاد رشته‌ای است که سیاست، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و تاریخ را ترکیب می‌کند.
وقتی اقتصاد مطالعه می‌کنید، مجموعه‌ای از مهارت‌ها، رویکردها و روش‌های تفکر به دست می‌آورید که می‌توانید آن‌ها را برای طیف وسیعی از مشکلات به کار ببرید. اقتصاد یکی از رشته‌های اصلی است که زیربنای مطالعه تجارت و مدیریت و سیاست عمومی است.

هدف علم اقتصاد چیست

هدف علم اقتصاد درک نحوه عملکرد یک سیستم اقتصادی، ارزیابی نقاط قوت و ضعف آن و حل مشکلات اقتصادی است. اقتصاد که یک علم اجتماعی در نظر گرفته می‌شود. از روش‌های علمی برای درک چگونگی مبادله منابع کمیاب در جامعه استفاده می‌کند. اقتصاددانان نظریه‌ها و تکنیک‌های مفید برای توسعه سیاست‌ها در دولت را مطالعه می‌کنند، زیرا آنها درک عمیقی از نحوه ایجاد کارایی در دنیای امروز دارند.

انواع اقتصاد

معرفی رشته اقتصاد و نحوه کسب درآمد از آن

دانشجویان بین‌المللی که مدرک اقتصاد را دنبال می‌کنند به‌سرعت متوجه می‌شوند که راه‌های مختلفی برای تقسیم اقتصاد وجود دارد. بزرگ‌ترین و رایج‌ترین تمایز ایجاد شده، بین اقتصاد خرد و اقتصاد کلان است.

 اقتصاد خرد

اقتصاد خرد شاخه‌ای از علم اقتصاد است. اقتصاد خرد بر انتخاب‌های انجام شده توسط واحدهای تصمیم‌گیر در اقتصاد معمولاً مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها و تأثیراتی که این انتخاب‌ها بر بازارهای فردی می‌گذارد، تمرکز می‌کند. چرا بلیت بهترین کنسرت‌ها این‌قدر هزینه دارد؟ تهدید گرمایش جهانی چگونه بر قیمت املاک در مناطق ساحلی تأثیر می‌گذارد؟ چرا زنان در نهایت بیشتر کارهای خانه را انجام می‌دهند؟

اقتصاد کلان

شاخه‌ای از علم اقتصاد است که بر تأثیر انتخاب‌ها بر سطح کل یا کل فعالیت اقتصادی تمرکز دارد. آیا سطح کل فعالیت‌های اقتصادی در حال افزایش است یا کاهش؟ نرخ تورم رو به افزایش است یا کاهش؟ نرخ بیکاری چه می‌شود؟ اینها سؤالاتی هستند که اقتصاد کل با آن سروکار دارند.

گرایش های رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی ارشد

  • اقتصاد نظری
  • اقتصاد بازرگانی
  • اقتصاد صنعتی
  • اقتصاد حمل‌ و نقل
  • اقتصاد پول و بانکداری
  • اقتصاد کشاورزی

با مدرک اقتصاد چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟

مدرک کارشناسی ارشد دروازه‌ای برای صدها فرصت شغلی در بخش‌های دولتی، خصوصی و غیرانتفاعی و همچنین تحقیقات دانشگاهی است. در دنیای اقتصاد، مدرک کارشناسی ارشد معمولاً تحصیلات ابتدایی موردنیاز برای یک حرفه اقتصادی است. با داشتن مدرک پیشرفته در اقتصاد، شما همچنین این فرصت را دارید که پای خود را در شرکت‌های پیشرو قرار دهید.
فارغ‌التحصیلان اقتصاد در صنایع مختلفی کار می‌کنند، از جمله:

  • اقتصاددان
  • بانکداری
  • کسب‌ و کار
  • مشاوره و خدمات مالی
  • وزارت اقتصاد
  • قوه قضائیه
  • استاد دانشگاه
  • پژوهش
  • برنامه‌ریزی شهری

مشاغل رشته اقتصاد برای مهاجرت

خوشبختانه برای متخصصان مشتاق، هیچ کمبودی در مسیرهایی که بتوانید در حرفه اقتصاد خود طی کنند وجود ندارد. راه موفقیت شما بسیار باز است. این 9 شغل پرسود و  روبه‌رشد اقتصادی شما را در مسیری روشن به‌سوی موفقیت قرار می‌دهد:

معامله‌گر اوراق بهادار

میانگین پرداخت سالانه: 130299 دلار

معامله‌گران اوراق بهادار این اوراق را برای مشتریان از افراد مختلف گرفته تا شرکت‌های سرمایه‌گذاری می‌فروشند. آنها مسئول موفقیت این معاملات هستند و از دانش اقتصادی و آینده‌نگری خود برای تصمیم‌گیری درست استفاده می‌کنند. این شغل نیاز به مهارت‌های ارتباطی و نوشتاری قوی و انرژی زیادی دارد.

 مدیر مالی

میانگین پرداخت سالانه: 129,890 دلار

این یک شغل کلاسیک برای رشته‌های اقتصاد کسب‌ و کار است زیرا شامل تجزیه‌ و تحلیل روندهای بازار برای کاهش هزینه‌های یک کسب‌ و کار و افزایش سود آن است. مدیران مالی همچنین استراتژی‌هایی را برای کمک به توسعه شرکت‌ها طراحی می‌کنند.

اقتصاددان

میانگین پرداخت سالانه: 129,826 دلار

اقتصاددانان مطالعه می‌کنند که چگونه جامعه از منابع محدودی مانند زمین، آب، مواد خام و نیروی انسانی برای برآوردن نیازها و خواسته‌های خود استفاده می‌کند. سپس از بینش‌هایی که می‌آموزند برای پیش‌بینی روند بازار، ساخت مدل‌های اقتصادی و ارائه یافته‌های خود به مدیران ارشد استفاده می‌کنند.

دانشمند داده

میانگین پرداخت سالانه: 116,185 دلار

دانشمندان داده برای کمک به تصمیم‌گیری اقتصادی، داده‌ها را جمع‌آوری، تفسیر و منتشر می‌کنند. داده‌هایی که آنها پیدا می‌کنند اغلب در مورد فاینانس صدق می‌کند.

مشاور مدیریت

میانگین پرداخت سالانه: 103,022 دلار

مشاوران مدیریت راه‌هایی را برای بهبود کارایی سازمان پیشنهاد می‌کنند. در میان مشاغل اقتصاد، مشاوران مدیریت یکی از مهم‌ترین مشاغل خصوصی را دارند. آنها روندهای اقتصادی و شیوه‌های تجاری را تجزیه‌ و تحلیل می‌کنند و به صاحبان مشاغل توصیه می‌کنند که درآمد خود را به حداکثر برسانند و درعین‌حال خطرات خود را به حداقل برسانند.

ریاضی‌دانان و آماردانان

میانگین پرداخت سالانه: 93808 دلار

ریاضی‌دانان و آماردانان داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل می‌کنند و تکنیک‌های ریاضی و آماری را برای حل مشکلات دنیای واقعی در تجارت، مهندسی یا سایر زمینه‌ها به کار می‌برند. آنها معمولاً در ارتباط با سایر متخصصان برای تفسیر داده‌های عددی برای تعیین یا طرح نتایج و نیازها، اعم از آماری یا ریاضی، کار می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که مشاغل در این زمینه تا سال 2029 به میزان 33 درصد رشد کنند.

 تحلیلگر بودجه

میانگین پرداخت سالانه: 81,344 دلار

تحلیلگران بودجه پیشنهادات بودجه را برای تعیین تخصیص بهینه بودجه پروژه ارزیابی می‌کنند. آنها مسئول بررسی پیشنهادات بودجه و درخواست‌های بودجه، ارزیابی نیازهای هزینه، انجام تجزیه‌ و تحلیل هزینه و سایر وظایف هستند. تحلیلگران بودجه در مدل‌سازی آماری تبحر دارند و ریاضی‌دانان خبره‌ای هستند.

تحلیلگر قیمت‌گذاری

میانگین پرداخت سالانه: 72220 دلار

تحلیلگران قیمت‌گذاری، داده‌های اقتصادی را با تحقیقات بازاریابی ترکیب می‌کنند و از آن برای تعیین قیمت‌های ایده‌آل برای محصولات و خدمات خاص استفاده می‌کنند. صاحبان مشاغلی که تحلیلگران قیمت‌گذاری را به کار می‌گیرند می‌خواهند بدانند چگونه تعادل مناسبی را در قیمت‌گذاری خود ایجاد می‌کنند و بدون اینکه مشتریان بالقوه را از خود دور کنند، سود خود را به حداکثر برسانند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *