0

ثروتمندترین افراد جهان تا سال 2022

ثروتمندترین افراد جهان تا سال 2022

از آنجایی که سال 2022 کم کم به پایان می‌رسد، باید به ثروتمندترین افراد جهان تا سال 2022 اشاره کرد که ثروت عظیم آنها در طول سال بر جهان تأثیر گذاشته است. براساس گزارش فوربس، مجله تجاری معتبر آمریکایی، به غیر از ارزش چند میلیارد دلاری کارآفرینان فناوری، بزرگان تجاری و سرمایه‌گذاران، چهار یونانی بسیار ثروتمند نیز در لیست ثروتمندترین افراد جهان تا سال 2022 وجود دارد.

پولدارترین فرد جهان 2022

براساس مجله کسب و کار، در سال 2022، 2668 میلیاردر در جهان وجود دارد که ثروت آنها 12.7 تریلیون دلار است. با این حال، فهرست میلیاردرهای جهان در سال جاری هشتاد و هفت نفر کاهش یافته است که عمدتاً به دلیل جنگ روسیه و اوکراین، همه‌گیری کووید -19 و وضعیت اقتصادی جهانی است در حالی که کل ثروت ده نفر از ثروتمندترین افراد جهان چهار نفر کاهش یافته است.
این فهرست 329 ضرر را نیز ثبت کرده است. کشوری که بیشترین تلفات را به خود اختصاص داده روسیه است. ایالات متحده با 735 میلیاردر و مجموع دارایی 4.7 تریلیون دلار همچنان در صدر فهرست قرار دارد. پس از ایالات متحده، چین با 607 میلیاردر و ارزش انباشته 2.3 تریلیون دلار در رتبه دوم قرار دارد.
ده نفری که بر این لیست غالب هستند، کارآفرینان فناوری، مردان تجاری و سرمایه‌گذاران هستند که در این مقاله به معرفی آنها می‌پردازیم:

10- کارلوس اسلیم هلو

کارلوس اسلیم هلو یک بازرگان، سرمایه‌گذار و بشردوست مکزیکی با دارایی 82 میلیارد دلار است. اسلیم به مدت سه تا چهار سال متوالی یعنی بین سال‌های 2010 تا 2013 توسط فوربس به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان نام گرفت. او ثروت خود را از دارایی‌های گسترده‌اش در تعداد قابل توجهی از شرکت‌های مکزیکی از طریق مجموعه خود، Grupo Carso به دست آورد.
او چهل درصد از فهرست‌های موجود در بورس اوراق بهادار مکزیک را به خود اختصاص می‌دهد درحالی‌که دارایی خالص او معادل حدود شش درصد از تولید ناخالص داخلی مکزیک است.

9- لری پیج

لری پیج با دارایی 83.5 میلیارد دلار یک بازرگان آمریکایی، دانشمند کامپیوتر و کارآفرین اینترنتی است. او به همراه سرگئی برین بنیان‌گذار گوگل است. پیج از سال 1997 تا آگوست 2001 و سپس از آوریل 2011 تا ژوئیه 2015 مدیرعامل گوگل بود، زمانی که به سمت مدیرعاملی شرکت آلفابت نقل مکان کرد، تا سال 2019 این سمت را در اختیار داشت. او عضو هیئت مدیره، کارمند و سهامدار کنترل‌کننده آلفابت است. او همچنین مخترع PageRank است که پایه و اساس الگوریتم رتبه‌بندی جستجوی گوگل شد.

8- موکش آمبانی

موکش آمبانی، دومین مرد ثروتمند آسیا با دارایی 90 میلیارد دلاری است. موکش آمبانی یک تاجر میلیاردر هندی است. او رئیس و مدیر عامل Reliance Industries Ltd.، یک شرکت Fortune Global 500 و باارزش‌ترین شرکت هند از نظر ارزش بازار است. او دومین مرد ثروتمند آسیا و هشتمین مرد ثروتنمد جهان تا سال 2022 است.

7- لری الیسون

لری الیسون یک تاجر و سرمایه‌گذار آمریکایی با دارایی 102.5 میلیارد دلاری است. او یکی از بنیان‌گذاران، رئیس اجرایی، مدیر ارشد فناوری (CTO) و مدیرعامل سابق شرکت فناوری رایانه آمریکایی Oracle Corporation است. در سال 2020، اوراکل سومین شرکت بزرگ نرم‌افزاری در جهان از نظر درآمد بود.
این شرکت نرم‌افزار و فناوری پایگاه‌داده، سیستم‌های مهندسی ابری و محصولات نرم‌افزاری سازمانی را می‌فروشد.

6- بیل گیتس

بیل گیتس یک نجیب‌زاده تجاری، توسعه‌دهنده نرم‌افزار، سرمایه‌گذار، نویسنده و بشردوست آمریکایی در رتبه ششم فهرست فوربس قرار دارد. دارایی او حدود 103 میلیارد دلار است. گیتس بنیان‌گذار مایکروسافت به همراه دوست فقید دوران کودکی خود پل آلن است.
گیتس در طول فعالیت خود در مایکروسافت، بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزار رایانه شخصی جهان، سمت‌های رئیس، مدیرعامل، رئیس و معمار ارشد نرم‌افزار را برعهده داشت و درعین‌حال تا ماه می 2014 بزرگ‌ترین سهام‌دار منفرد باقی ماند.
در سال 2000، گیتس و همسر سابقش ملیندا گیتس، سازمان خصوصی بشردوستانه، بنیاد بیل و ملیندا گیتس را راه‌اندازی کردند. او همچنین به دلیل تلاش‌های بشردوستانه‌اش در زمینه تغییرات آب‌وهوایی، سلامت و توسعه جهانی و آموزش شناخته شده است.
از سال 1995 تا 2017، او هر سال به استثنای سال‌های 2010 تا 2013، عنوان ثروتمندترین فرد جهان در فوربس را در اختیار داشت.

5- وارن بافت

بافت که به اوراکل اوماها معروف است، یک تاجر و بشردوست آمریکایی بوده و دارایی او 104 میلیارد دلار است. او به طور گسترده‌ای به عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن 20 و اوایل قرن 21 در نظر گرفته می‌شود. او مالک شرکت برکشایر هاتاوی، یک شرکت هلدینگ چندملیتی آمریکایی است.
بافت در طول بحران مالی جهانی 2007 تا 2008 چندین معامله انجام داد که اگرچه در آن زمان مورد تردید بود، اما بسیار سودآور بود. او پنج میلیارد دلار در شرکت هلدینگ بانکی ایالات متحده، گروه گلدمن ساکس، شرکت، و همچنین سه میلیارد دلار در شرکت جنرال الکتریک (GE) سرمایه‌گذاری کرد.

4- جف بزوس

جف بزوس، کارآفرین آمریکایی، صاحب رسانه، سرمایه‌گذار، مهندس کامپیوتر و فضانورد تجاری، چهارمین فرد ثروتمند جهان است. او بنیان‌گذار، رئیس اجرایی و رئیس و مدیرعامل سابق آمازون و صاحب دارایی 127 میلیارد دلاری است.
بزوس غول تجارت الکترونیک آمازون را در سال 1994 از گاراژ خود در سیاتل تأسیس کرد. او در ژوئیه 2021 از سمت مدیرعاملی کنار رفت تا رئیس اجرایی شود. او اکنون اندکی کمتر از ده درصد از شرکت را در اختیار دارد. بزوس در سال 2022 بیش از چهارصد میلیون دلار سهام را به مؤسسات غیرانتفاعی اهدا کرده است، اگرچه مشخص نیست چه سازمان هایی این سهام را دریافت کرده‌اند.
علاوه بر این، بزوس مالک واشنگتن پست و بلو اوریجین است که یک شرکت هوافضا در حال توسعه موشک است. او زمانی که در ژوئیه 2021 برای مدت کوتاهی با یکی از موشک‌ها به فضا پرواز کرد، که خبرساز شد.

3- گوتام آدانی

گوتام آدانی یک میلیاردر و سرمایه‌دار هندی با دارایی 131 میلیارد دلاری است. او سومین فرد ثروتمند جهان در سال 2022 محسوب می‌شود. او رئیس و مؤسس گروه آدانی، یک شرکت چندملیتی مستقر در احمدآباد است که در توسعه بندر و عملیات در هند فعالیت دارد. آدانی همچنین رئیس بنیاد آدانی است، یک سازمان خصوصی بشردوستانه، که عمدتا توسط همسرش، پریتی آدانی، رهبری می‌شود.
آدانی کنترل بندر موندرا، بزرگترین بندر هند، در ایالت زادگاهش گجرات را در دست دارد. او هفتاد و چهار درصد از سهام فرودگاه بین‌المللی بمبئی، دومین فرودگاه شلوغ هند را در سپتامبر 2020 به دست آورد. او اکنون بزرگترین اپراتور فرودگاه کشورش را در اختیار دارد.

سرمایه‌دار هندی می‌خواهد بزرگ‌ترین تولیدکننده انرژی سبز در جهان باشد و گفته است که تا هفتاد میلیارد دلار در پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

2- برنارد آرنو  156.5 میلیارد دلار

برنارد آرنو، صاحب برند مشهور جهانی لویی ویتون با دارایی 156 میلیارد دلار است. برنارد آرنو یک تاجر، سرمایه‌گذار و مجموعه‌دار آثار هنری فرانسوی است. او یکی از بنیانگذاران، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل LVMH Moët Hennessy-Louis Vuitton SE بزرگترین شرکت کالاهای لوکس جهان است.
LVMH یک امپراتوری تجاری جهانی است. این شامل هفتاد برند مد و لوازم آرایشی از جمله لویی ویتون و سفورا است. در ژانویه 2021، LVMH جواهرسازی آمریکایی Tiffany & Co را به مبلغ 15.8 میلیارد دلار خریداری کرد که گمان می‌رود بزرگترین خرید برند لوکس تا کنون باشد.
علاوه بر این، LVMH در سال 2019، 3.2 میلیارد دلار برای گروه مهمان‌نوازی لوکس بلموند، که مالک و یا مدیریت چهل و شش هتل، قطار و سفرهای دریایی رودخانه است، هزینه کرد.

1- ایلان ماسک

ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان که به‌تازگی توییتر را تصاحب کرده است دارایی‌اش برابر 224 میلیارد دلار است. او یک بازرگان و سرمایه‌گذار است. ایلان ماسک شش شرکت از جمله سازنده خودروهای برقی تسلا، تولیدکننده موشک اسپیس ایکس و استارتاپ Boring Company را تأسیس کرد. اسپیس ایکس که در سال 2002 تأسیس شد، 127 میلیارد دلار ارزش دارد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *