0

بهترین راه کارها در کاهش هزینه کسب و کار

بهترین راه کارها در کاهش هزینه کسب و کار

برای کسب و کارهای کوچک، در حالی که افزایش درآمد هدفی بزرگ است، باید به حداقل رساندن هزینه‌های عملیاتی نیز بخش بزرگی از هدف کسب و کار باشد. بسیار مفید است که بهترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌ ها در کسب و کار خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که با کاهش هزینه‌های غیر ضروری خود به پول بیشتری دست می‌یابید.

راه کارهای افزایش درآمد و کاهش هزینه کسب و کار

در اینجا 10 مورد از بهترین ایده‌های کاهش هزینه آورده شده است. هر کسب و کاری باید بتواند از برخی یا بیشتر این استراتژی‌های کاهش هزینه، برای افزایش سودآوری خود استفاده کند.

کارایی کسب و کار خود را تجزیه و تحلیل و پیگیری کنید.

قبل از اینکه بتوانید هزینه‌های کسب و کار خود را کاهش دهید، باید یک قدم به عقب بردارید و تحلیل کنید که در حال حاضر برای چه چیزی خرج می‌کنید. به ترازنامه و بودجه خود نگاهی بیندازید. به هزینه‌های تولید خود نگاه کنید و تجزیه و تحلیل عمیقی از فرایندهای فعلی خود انجام دهید.

هنگامی که تصویر کاملی از هزینه‌های خود داشته باشید، ایده بهتری در مورد اینکه کجا می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید خواهید داشت.

محصولاتی که فروش خوبی ندارند را حذف کنید.

توسعه محصولات نیازمند زمان و هزینه است. به جای فروش دسته‌ای از محصولات که فروش خوبی ندارند، روی محصولات و خدماتی تمرکز کنید که بیشترین درآمد را به همراه دارند. با تمرکز بر محصولاتی که به فروش می‌رسند، می‌توانید محصولاتی با کیفیت بالاتر ارائه دهید. به علاوه، پولی را برای خدماتی که فروش نمی‌روند هدر نخواهید داد.

افراد مناسب را استخدام کنید.

استخدام افراد مناسب به چند دلیل مهم است. اگر کارمندانی را انتخاب کنید که مهارت‌های تخصصی دارند و در زمینه خود متخصص هستند، کارکنان کارآمدی خواهید داشت. وقتی کارمندان شما مطمئن نیستند که چگونه یک کار را کامل کنند، وقت خود را صرف تحقیق و یادگیری در مورد آن می‌کنند. که ممکن است هم زمان و هم پول را هدر دهد.

اگر روی استخدام افراد مناسب تمرکز کنید، دیگر نگران این نخواهید بود که آیا کارکنان شما می‌دانند چه کاری انجام می‌دهند یا خیر.

در صورت لزوم برون سپاری کنید

اگر برخی از وظایف به کارمند تمام وقت نیاز ندارند، می‌توانید با کارکنان پاره وقت کار کنید. فریلنسرها معمولاً هزینه کمتری دارند؛ زیرا فقط باید برای کار خاصی هزینه کار را پرداخت کنید. برای مزایا یا آموزش نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت. اگر برای تکمیل یک وظیفه نیازی به حضور پرسنل تمام وقت ندارید، از فریلنسرها استفاده کنید.

فناوری خود را ارزیابی کنید.

یکی از راه‌هایی که کسب‌ و کارها پول را هدر می‌دهند، مشترک شدن در نرم‌افزاری است که به آن نیاز ندارید یا استفاده از آن را متوقف کرده‌اند. مهم است که نیازهای فناوری خود را به طور منظم ارزیابی کنید و مطمئن شوید که نرم افزار شما به روز است.

می‌توانید یک فرد آشنا به  فناوری اطلاعات را استخدام کنید تا مسئولیت تثبیت نیازهای نرم‌افزاری شما را برعهده داشته باشد و مطمئن شوید که برای فناوری بیش از حد هزینه نمی‌کنید.

خرید عمده

البته یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه، خرید عمده است. با این حال، هنگامی که این کار را انجام می‌دهید، مطمئن شوید که در حال صرفه جویی در پول هستید. لازم نیست همه اقلام به صورت عمده خریداری شوند. به عنوان مثال، اگر تیم شما قهوه زیادی نمی‌نوشند، نیازی به آن ندارید تا آن خرید را به صورت عمده انجام دهید.

برای صرفه جویی در هزینه، ارزیابی کنید که کدام اقلام را باید به صورت عمده خریداری کرد و کدام اقلام را می‌توان در مقیاس کوچک‌تر تهیه نمود.

دوستدار محیط زیست شوید.

لوازم سازگار با محیط زیست برای محیط زیست و همچنین بودجه شما عالی هستند. به همین دلیل است که باید خریدهای شما سازگار با محیط زیست باشد. به عنوان مثال، می‌توانید استفاده از انرژی خورشیدی، خرید یک یخچال سازگار با محیط زیست برای آشپزخانه خود و غیره را در نظر بگیرید. بسیاری از لوازم خانگی را می‌توان سازگار با محیط زیست ساخت و در هزینه شما صرفه جویی کرد.

با کارکنان خوب رفتار کنید.

هنگامی که کارمندان خوشحال هستند، آنها مدافع شرکت شما می‌شوند و می‌خواهند در شرکت وفادار بمانند. این بدان معناست که پول کمتری را صرف آموزش افراد جدید خواهید کرد. زمانی که شرکت‌ها بیشتر از کارمندان خود بر روی نتیجه متمرکز شوند، احتمالاً گردش مالی زیادی را تجربه خواهند کرد.

فرآیندها را خودکار کنید.

هنگامی که فرایندهای شما می‌توانند خودکار شوند، باید این کار را انجام دهید. این بدان معناست که شما پول کمتری را برای نیروی کار خرج خواهید کرد و روند کارآمدتری را در محل خواهید داشت. به عنوان مثال، اگر از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی استفاده می‌کنید، تیم بازاریابی شما مجبور نیست هر روز صبح به صورت دستی در رسانه‌های اجتماعی پست ارسال کند یا ایمیل ارسال کند. در عوض، آن‌ها می‌توانند این فرآیند را خودکار کنند و این باعث صرفه‌جویی در وقت و صرفه‌جویی در هزینه شما می‌شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *