0

ارز دوج کوین چیست؟ و تفاوت آن با بیت کوین

ارز دوج کوین چیست؟ و تفاوت آن با بیت کوین

دوج کوین یک رمز ارز دیجیتال است که در ابتدا به عنوان یک شوخی آغاز شد. این ارز دیجیتال نام و آرم خود را از یک سگ به نام Shiba Inu که در سال 2013 در فضای مجازی محبوب شده بود، برگرفت. در این مقاله قصد داریم تاریخچه و نحوه پیدایش دوج کوین را شما شرح دهیم:

تاریخچه پیدایش دوج کوین

این ارز توسط جکسون پالمر مهندس نرم افزاری که برای Adobe کار می‌کرد، تأسیس شد. پالمر ایده دوج کوین را از دوبرگه و مقاله‌ای که در مورد CoinmarketCap و مقاله خبری در مورد بهترین یادداشت سال 2013 که بر روی میز کارش بود برگرفت. او در توییت خود، دوج کوین را به عنوان رمز ارز جدید معرفی کرد و دامنه وب سایت را نیز خریداری نمود. اندکی پس از آن بیلی مارکوس، توسعه دهنده IBM از طریق توییتر توانست با پالمر ارتباط برقرار کند. از وی درباره تمایل او به ایجاد یک رمزنگاری واقعی به نام Dogecoin پرسید که بالاخره و به طور رسمی در 6 دسامبر 2013 این پروژه راه اندازی شد.

در 25 دسامبر 2013، چندین کیف پول Dogecoin هک شد اما جامعه کاربران Dogecoin با هم متحد شده و پول کاربران آسیب دیده را بازپرداخت کردند. این نخستین ابتکارات در مقیاس بزرگ توسط جامعه Dogecoin بود.Dogecoin در درجه اول برای استفاده کاربران در وب سایت Reddit و توییتر و همچنین به عنوان روشی برای انجام تراکنش‌ها توسط چند ده بازرگان پذیرفته شد. همچنین برای خرید مواد غذایی، لوازم خانگی و حتی حوزه‌های وب سایت از دوج کوین استفاده می‌شد اما هدف اصلی ایجاد Dogecoin برای بهبود رمز ارزهای دیگر و راحتی استخراج، بود.

دوج کوین چگونه کار می‌کند؟

Dogecoin نسخه‌ای از LuckyCoin است که خود یک فورک از Litecoin است. فورک هنگامی اتفاق می‌افتد که یک blockchain به دو مسیر بالقوه منحرف می‌شود و می‌تواند منجر به تغییر در پروتکل و در نهایت یک رمزنگاری کاملاً جدید شود. به‌عنوان‌ مثال در سال 2017، Bitcoin Cash پس از به وجود آمدن فورک در blockchain بیت کوین ایجاد شد.

بلاکچین دوج کوین می‌تواند تا حدود 30 معامله در ثانیه را پردازش کند که مقدار آن بسیار بالاتر از بیت کوین است. Dogecoin با استفاده از فرایندی به نام “اثبات کمکی کار” عمل می‌کند. به این معنی که ماینرهای رمز ارزها می‌توانند روی برخی از ارزهای دیگر که بر پایه اثبات کار طراحی شده‌اند، بدون هزینه اضافی کار کنند. پاداش بلوک اولیه Dogecoin به صورت تصادفی طراحی شده و بین صفر و یک میلیون Doge متفاوت است. همچنین تا 100 میلیارد دوج کوین عرضه آن ادامه یافت. برای استخراج هر بلوک پاداشی برابر با 10،000 دوج کوین در نظر گرفته شده است.

هر دقیقه یک بلوک استخراج می‌شود و Dogecoin هیچ محدودیت برای عرضه و استخراج ندارد. پالمر اظهار داشت محدود نبودن استخراج یک اشتباه بوده است و حد عرضه باید 100 میلیارد تعیین می‌شد. به دلیل نداشتن محدودیت در عرضه دوج کوین قیمت آن پایین مانده است.

همانند لایت کوین، Dogecoin نیز از فناوری Scrypt استفاده می‌کند.این الگوریتم دارای Hash rate(اندازه گیری توان محاسباتی در ثانیه) کمتری است و از انرژی کمتری نسبت به الگوریتم بیت کوین استفاده می‌کند. به طور کلی، Dogecoin از نظر محدودیت استخراج کاملاً متفاوت از بیت کوین است.

تفاوت دوج کوین و بیت کوین

الگوریتم: بیت کوین از SHA-256 برای کنترل استخراج ارز جدید استفاده می‌کند در حالی که دوج کوین از الگوریتم Scrypt استفاده می‌کند. استخراج با الگوریتم Scrypt به قدرت بسیار کمتری نیاز دارد و خیلی سریع‌تر از SHA-256 است. این امر باعث می‌شود استخراج برای ماینرها به مراتب راحت‌تر شود.

سرعت استخراج: مدت زمانی است که برای بررسی یک بلوک جدید از معاملات لازم است، تا بلوک جدید به blockchain اضافه شود. استخراج دوج کوین خیلی سریع‌تر از استخراج بیت کوین است.

پاداش استخراج: Dogecoin هنوز ارزش بسیار کمتری از بیت کوین دارد. پاداش هر ده هزار Dogecoin حدوداً معادل سی دلار آمریکا است در حالی که پاداش 12 عدد بیت کوین برابر با 86،391.63 دلار آمریکا است.

جامعه و پشتیبان دوج کوین

بنیاد Dogecoin یک شرکت غیرانتفاعی است که در ایالت کلرادو ثبت و برای تسهیل ابتکارات بشردوستانه جامعه ایجاد شده است. در سال 2014، این بنیاد از تیم Bobsled جامائیکا حمایت مالی کرد تا آنها بتوانند در بازی‌های المپیک زمستانی سوچی به رقابت بپردازند. همچنین از راننده NASCAR جوش وایز که نماد دوج کوین را روی ماشین و ژاکت خود در مسابقه Talladega All-Star 2014 چاپ کرده بود حمایت مالی کرد. آنها از Doge4water حمایت مالی کردند، پروژه‌ای که با موفقیت، بودجه ایجاد چاه آب تمیز در کنیا را تأمین کرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *