0

معرفی شغل استاد دانشگاه و درآمد آن

معرفی شغل استاد دانشگاه و درآمد آن

اساتید دانشگاه وظیفه ارائه آموزش و راهنمایی به دانشجویان در دانشکده‌ها، دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات یادگیری را دارند. استاد بودن می‌تواند یک حرفه با ارزش باشد، اما برای تحقق و واجد شرایط بودن چندین سال زمان نیاز است. در این مقاله، ما بررسی می‌کنیم که چگونه استاد شوید، یک استاد چه کاری انجام می‌دهد، صلاحیت‌هایی که برای استاد شدن و چشم‌انداز شغلی که نیاز لازم دارید چیست.

شغل استاد دانشگاه

علاوه بر ارائه آموزش عالی، دانشگاه به‌گونه‌ای طراحی شده است که راهی را برای دانشجویان فراهم کند تا از نظر فکری رشد کنند و برای نیروی کار آماده شوند. تدریس دوره‌های مدرسه با تدریس دانشجویان دانشگاه متفاوت است.
یک استاد کسی است که به دانشجویان در طیف گسترده‌ای از موضوعات دانشگاهی و حرفه‌ای، فراتر از سطح دبیرستان آموزش می‌دهد. آنها همچنین تحقیق و انتشار مقالات و کتاب‌های علمی را انجام می‌دهند و در دانشکده‌ها و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی، مدارس حرفه‌ای یا جامعه و مدارس کار می‌کنند.

استاد دانشگاه چه کاری انجام می‌دهد؟

معرفی شغل استاد دانشگاه و درآمد آن

اساتید یک برنامه درسی تهیه می‌کنند که همه استانداردهای سطح دانشگاه را رعایت می‌کند. آنها درس و تکالیف را برنامه‌ریزی می‌کنند و پیشرفت دانش‌آموزان را از طریق درجه‌بندی مقالات و آزمون‌ها ارزیابی و به دانش‌آموزان توصیه می‌کنند که برای رسیدن به اهداف خود کدام تکالیف را انجام دهند.
اساتید دانشگاه تحقیق و آزمایش را برای پیشبرد دانش، در زمینه‌ای که در آن مشغول به کار هستند و برای نظارت بر دانشجویان فارغ‌التحصیل که برای مدرک دکترا درس می‌خوانند، انجام می‌دهند. آنها در کمیته‌های دانشگاهی و اداری خدمت می‌کنند که سیاست‌ها را بررسی نمایند. تصمیمات بودجه می‌گیرند و در مورد استخدام و ارتقا در بخش خود توصیه می‌کنند.
اساتید به حداقل مدرک کارشناسی ارشد احتیاج دارند. مدرک دکترا به طور معمول برای کار به عنوان یک استاد تمام وقت و دوره تصدی دانشگاه لازم است.

چگونه استاد دانشگاه شویم

ممکن است مراحل زیر را برای تبدیل شدن به استاد دانشگاه مفید بدانید:

انتشارات و مقالات علمی تهیه کنید

تعداد زیادی از نشریات برای ورود به شغل استاد دانشگاهی بسیار مهم هستند. از آنجا که تدریس در سطح دانشگاه بسیار رقابتی است، توصیه می‌شود که اساتید آینده‌نگر تا حد امکان نشریات دانشگاهی داشته باشند.

تجربه تدریس کسب کنید

یکی دیگر از موارد بزرگ برای کسانی که به دنبال استاد شدن هستند، تجربه تدریس بوده که به معنای هر تجربه‌ای در کلاس‌های آموزش دانشجویان است.
بیشتر اساتید دانشگاه به عنوان دانشجویان فارغ‌التحصیل تجربه تدریس را کسب می‌کنند. در بسیاری از برنامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا، دانشجویان برای رهبری یا کمک به کلاس‌های کارشناسی تشویق می‌شوند.

مدرک ارشد و دکترا در زمینه‌ای که می‌خواهید در آن تدریس کنید

به عنوان مثال، اگر به تدریس اقتصاد علاقه دارید، به احتمال زیاد باید حداقل مدرک کارشناسی ارشد و بعد دکترای اقتصاد را بدست آورید. یا اگرعلاقمند به رشته ادبیات هستید، مرک دکترای خود را در زمینه مربوطه بگیرید.
گرفتن مدرک دکترا معمولاً پنج تا هفت سال طول می‌کشد و شما را ملزم به داشتن مدرک لیسانس و مدرک کارشناسی ارشد می‌کند. برخی از دانشکده‌های جامعه و مدارس فنی به افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد اجازه می‌دهند تا تدریس کنند.

با این حال، این مواضع می‌تواند کاملاً رقابتی باشد. بنابراین اگر فقط مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کرده‌اید و در مقابل متقاضیان دارای دکترا هستید، احتمالاً شانس کمتری برای ایستادن و دریافت پیشنهاد شغلی خواهید داشت.

حقوق استاد دانشگاه

حقوق استاد دانشگاه بسته به رتبه، کشور و نهاد می‌تواند بسیار متفاوت باشد. این چیزی است که اساتید در اروپا و آمریکای شمالی تجربه می‌کنند. کلیه حقوق به ارز محلی گزارش شده و از قبل مالیات است.

درآمد استاد دانشگاه در ایران

دریافتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بسته به تجربه و علم بین 12 تا 33 میلیون تومان متغیر است. در این بین حداقل حقوق متعلق به استادیار است.

حقوق استاد دانشگاه در آلمان

اساتید آلمانی کارمندان دولت هستند، بنابراین حقوق خود را طبق قانون ایالت دریافت می‌کند. اساتید جونیور (Juniordozent) در هر ماه 4،713 یورو تا 5،301 یورو درآمد دارند. اساتید دانشیار در هر ماه 5،365 یورو تا 6،676 حقوق و اساتید کامل (پروفسور) 5،343 یورو تا 7،578 یورو در ماه می‌گیرند.

حقوق استاد دانشگاه در سوئیس

آکادمیک سوئیس در اروپا بالاترین رتبه را دارد. دریافتی آنها توسط هر استان و طبق قانون تعریف می‌شود. در Université de Lausanne، حقوق دانشیار از 125.250 تا 158،783 CHF در سال است. اساتید کامل در سال 149،728 تا 171،380 CHF درامد دارند. اساتید کامل سالانه 163،564 تا 210،793 CHF حقوق دریافت می‌کنند.
در ETH Zurich، دامنه دریافتی اساتید دستیار 148،682 تا 214،767 CHF در سال است و اساتید دانشیار از 178.996 تا 245.080 CFH در سال حقوق دریافت می‌کنند. اساتید کامل سالانه 209،247 تا 275،359 CHF درامد دارند. CHF واحد پول سوئیس یعنی فرانک و معادل 32000 تومان است.

درآمد استاد دانشگاه در آمریکا

براساس گزارش، میانگین حقوق یک استاد کامل 102،402 دلار است. اساتید دانشیار به طور متوسط 79،654 دلار درآمد کسب می‌کنند. دریافتی اساتید استانت به طور متوسط 69،206 دلار است.

درآمد استاد دانشگاه در کانادا

براساس آمار کانادا، میانگین حقوق کارمندان تدریس تمام وقت(کلیه رده‌ها) در کانادا برای سال تحصیلی 2020/2021 حدود 135451 دلار بود. در سال 2017 تا 2018، اساتید کامل دارای بالاترین درآمد با متوسط حقوق 160183 دلار بودند، در حالی که اساتید دانشیار به طور متوسط 125358 دلار درآمد داشتند و اساتید دستیار به طور متوسط 103،023 دلار به دست آوردند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *