0

معرفی شغل طراحی سایت و درآمد آن

معرفی شغل طراحی سایت و درآمد آن

طراحان سایت، وب‌سایت‌ها را می‌سازند یا طراحی مجدد می‌کنند. آنها می‌فهمند که برای ساختن یک وب‌سایت کاربردی و آسان و استفاده از آن چه چیزی لازم است. همچنین درک می‌کند که چه چیزی برای جذابیت بصری کاربر مورد نیاز است.
طراحی وب یک صنعت به سرعت در حال رشد است، زیرا رسانه‌های دیجیتال به بخشی از زندگی همه ما تبدیل شده‌اند و مردم به دلیل ارتباطات، اطلاعات، خرید، زندگی اجتماعی و موارد دیگر به وب متکی هستند.

طراح سایت چیست

طراحان وب جنبه‌های بصری وب‌سایت‌ها را ایجاد می‌کنند. آنها با مشتری، به‌صورت آنلاین یا حضوری ملاقات می‌کنند تا تصویری واضح از پیامی که باید در وب‌سایت به تصویر کشیده شود، دریافت کنند. پس از مشخص شدن جزئیات، آنها طرح‌بندی و ویژگی‌هایی را ایجاد می‌کنند که خدمات مشتری را به شکلی جذاب برای مخاطبان هدف نشان می‌دهد.

جنبه زیبایی شناسی یک نکته مهم است و انتخاب رنگ‌ها، قلم، چیدمان و تصاویر، کل شخصیت وب سایت را ایجاد می‌کند. علاوه بر در نظر گرفتن جنبه‌های زیبایی‌شناختی، قابلیت استفاده از وب سایت باید در اولویت باشد.
به عنوان مثال، یک وب سایت با هدف کودکان باید توجه کودک را به خود جلب کند، و ممکن است از رنگ‌های روشن، یک قلم آسان برای خواندن، تصاویر و متن خیلی زیاد استفاده کند. این باعث می‌شود که آن سایت سرگرم‌کننده و تعاملی باشد.

محل کار یک طراح وب چگونه است؟

محل کار یک طراح وب به نوع خاصی از شرکتی که طراح در آن کار می‌کند بستگی دارد. شرکت‌های طراحی وب تمایل دارند که توسط افراد خلاق اداره شوند. به طور معمول رویکرد معاصر به فضای اداری دارند و اغلب دفاتر مفهومی باز را ارائه می‌دهند که در آن می‌توان ایده‌ها را به اشتراک گذاشت.
شرکت‌های بزرگ‌تر که برای بسیاری از مشاغل خود به حضور وب خود متکی هستند، ممکن است دارای طراحان وب داخلی باشند و احتمالاً این نوع محل کار کمی سنتی‌تر است. همچنین ممکن است به صورت دورکاری  و ساعات کار انعطاف‌پذیر باشد. بسیاری از طراحان وب کارهای آزاد دارند و کار خود را از خانه انجام می‌دهند.

چگونه طراح سایت شویم

معرفی شغل طراحی سایت و درآمد آن

شما می‌توانید مهارت‌های اصلی مورد نیاز برای یک طراح وب شدن را یاد بگیرید. قبل از شروع کار نیازی به مدرک لیسانس در طراحی و مطالعه ندارید. منابع رایگان زیادی وجود دارد تا به شما در یادگیری طراحی و آموزش‌های بی‌شمار کمک کند.
مهارتهای اصلی که شما به عنوان یک طراح وب نیاز دارید عبارتند از:

طراحی بصری

درک اصول طراحی بصری برای داشتن یک طراح وب مهم است. شما باید اصول طراحی مانند نحوه کار با رنگ، تایپوگرافی، نحوه استفاده از شبکه‌ها، ایجاد سلسله مراتب و موارد دیگر را بدانید. دانستن نحوه استفاده صحیح از این عناصر به شما در ایجاد یک وب سایت زیبا و کاربردی کمک می‌کند.

تجربه کاربری

User Experience (ux) بر نحوه تعامل کاربر با محصولی مانند وب سایت یا حتی محصولات فیزیکی تمرکز دارد.

زبان برنامه نویسی

سه “زبان” وجود دارد که بیشتر وب‌سایت‌ها از آن تشکیل شده‌اند: HTML ،CSS و JavaScript. شما به عنوان یک طراح سایت باید از این زبان‌های برنامه نویسی اطلاعات داشته باشید.

سئو (اختیاری)

مهارت دیگری که آشنایی با آن به عنوان یک طراح وب مفید است و به شما کمک می‌کند SEO (بهینه سازی موتور جستجو) است. درک SEO به شما در افزایش کمیت و کیفیت ترافیک به وب سایت خود از طریق نتایج موتور جستجوی ارگانیک کمک می‌کند.

پیش نیاز طراحی سایت

هیچ پاسخ درست یا غلطی در مورد بهترین ابزارها و نرم‌افزارها برای استفاده از طراحان وب وجود ندارد. این به پروژه بستگی دارد و به کسی که طراحی می‌کند. اما در اصل به 3 نوع نرم افزار نیاز خواهید داشت:

Adobe Photoshop: نرم افزار ویرایش تصویر

Adobe Illustrator: نرم افزار ویرایش وکتور

Adobe XD: نرم افزار طراحی صفحه

مدت زمان یادگیری طراحی سایت

هیچ مدت زمان مشخصی برای تبدیل شدن به یک طراح سایت وجود ندارد. همه چیز به خود شما بستگی دارد. انگیزه، پشتکار، هوش و غیره. هرچه باهوش‌تر و پشتکار و انگیزه بیشتری در یادگیری داشته باشید سریع‌تر به هدف خواهید رسید.

درامد طراح سایت

اگر وارد کسب و کار طراحی وب سایت شوید، حقوق پایه شما به عوامل زیادی از جمله مجموعه مهارت‌های شما و سوابق کاری بستگی دارد.

حقوق طراح سایت تازه کار: متوسط حقوق پایه شروع برای طراحان تازه کار 49.000 تا 70.000 دلار در سال متغیر است.

درآمد طراح سایت مستقل

در حالی که هیچ نرخ رسمی برای طراحان وب مستقل وجود ندارد، بیشتر منابع معیار 75 دلار را به عنوان نرخ معمولی ساعتی نشان می‌دهند.

حقوق و دستمزد ارشد وب: طراحان ارشد وب با چند سال تجربه، به طور متوسط 60،000 تا 90،000 دلار در سال، بسته به تخصصشان درآمد دارند.

حقوق طراح سایت وردپرس: وردپرس یکی از محبوب‌ترین سازندگان وب در جهان است. بنابراین برخی از شرکت‌ها به دنبال استخدام طراحان وردپرس هستند. متوسط حقوق و دستمزد از 40،000 تا 65000 دلار در سال متغیر است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *