0

شغل سئوکار چیست؟ و چگونه سئوکار شویم

شغل سئوکار چیست؟ و چگونه سئوکار شویم

منظور از “متخصص سئو” چیست؟ متخصص یک اصطلاح نسبی است. شما ممکن است هرکسی را به عنوان یک متخصص سئو ببینید، اما این‌طور نیست. مهم نیست که چقدر در مورد سئو یاد می‌گیرید، همیشه کسی هست که اطلاعات بیشتری کسب کند. به همین دلیل هدف شما نباید فقط تبدیل شدن به یک متخصص سئو باشد. هدف خود را باید یادگیری به اندازه کافی برای دستیابی به نتایج بهتر قرار دهید. در این مقاله سعی داریم شما را با شغل متخصص سئو آشنا کنیم:

سئوکار چیست؟

به عبارت ساده، یک متخصص سئو با استفاده از الگوریتم‌ها، از جایگاه وب‌سایت در جایگاه‌های مهم موتور جستجو مراقبت می‌کند. بنابراین مشتریان می‌خواهند سایت خود را در موقعیت‌های اول اینترنت ببینند. شما می‌توانید اصطلاحات جستجو (کلمات کلیدی) را تعیین کنید و کارشناس سئو، نیز تجزیه و تحلیل می‌کنند که کدام کلمات کلیدی برای بازار شما مرتبط هستند.

سئو چیست؟

SEO مخفف Search Engine Optimizatio به معنی(بهینه سازی موتور جستجو) است. اقدامات SEO به این معنی است که سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP)، تا حد امکان نمایش داده می‌شود.

چگونه سئوکار شویم

 

شغل سئوکار چیست؟ و چگونه سئوکار شویم

مسائل مهمی که برای تبدیل شدن به یک سئوکار نیاز دارید در زیر آمده است:

یاد بگیرید که چگونه موتورهای جستجو کار می‌کنند

شاخص Google شامل تریلیون‌ها وب سایت است که عمدتاً از خزیدن اسپایدر اینترنت ساخته شده است. اگر در Google جستجو کنید، تمام صفحات مناسب برای این اصطلاح فراخوانده می‌شوند. از آنجا که اغلب میلیون‌ها نتیجه مربوطه وجود دارد، آنها بر اساس صدها عامل توسط الگوریتم گوگل رتبه‌بندی می‌شوند. هیچکس 100 ٪ نمی‌داند که همه این عوامل چیست.

ارتباط

این بدان معنی است که سایت شما با درخواست کاربر و با نوع محتوایی که کاربران می‌خواهند ببینند چقدر خوب مطابقت دارد. به عنوان مثال، شخصی که به دنبال “چگونه می‌توانم کیک را بپزم” می‌خواهد دستورالعمل پخت کیک در نتایج آورده شود.

قدرت

این امر اساساً به بک ‌لینک‌ها بر می‌گردد. Google بک لینک‌ها را نوعی مرجع می‌داند که اعتبار سایت را نشان می‌دهد. هرچه بک لینک‌های با کیفیت بالاتری داشته باشید، احتمالاً در رتبه‌بندی مناسب‌تری قرار خواهید گرفت.

چهار نقطه اصلی سئو را بدانید

SEO را به عنوان یک معما با چندین قسمت تصور کنید. درک چگونگی جمع شدن آنها یک دانش عمده برای هر شخص متخصص  است. که عبارتند از:

– تجزیه و تحلیل کلمه کلیدی

– SEO در صفحه

– ساختار پیوند (SEO خارج از صفحه)

– سئو فنی

وب سایت را راه اندازی کنید

مهم نیست که چند کتاب در مورد تنیس بخوانید، هرگز بدون گرفتن یک راکت و تمرین، در مسابقات برنده نخواهید شد. همین مورد در مورد سئو نیز صدق می‌کند. شما باید علاوه بر دانستن قوانین سئو، به طور عملی نیز تمرین کنید. پس سایت خود را راه‌اندازی کرده و بطور عملی انجام دهید.

دانش خود را افزایش دهید

همه افراد چیزهای زیادی می‌دانند، اما نه 100 درصد هر موضوعی را. این همان چیزی است که شما در ابتدای SEO با آن مواجه هستید. شما باید از همه چیز مقداری را یاد بگیرید، زیرا به یک پایه محکم احتیاج دارید. سئو برای یک نماینده املاک و مستغلات نیاز به یک رویکرد کاملاً متفاوت از صنعت تجارت الکترونیکی دارد.

برای نماینده املاک و مستغلات، اولویت‌ها می‌تواند ایجاد پروفایل تجاری محبوب باشد. بهینه‌سازی صفحات محصول و دسته برای یک فروشگاه آنلاین از اهمیت بیشتری برخوردار است.

تیم خود را ایجاد و تقسیم کار کنید

هرچه بیشتر در مورد SEO بیاموزید، بیشتر تشخیص خواهید داد که روزانه ساعت کافی برای انجام همه کارها وجود ندارد. اما اگر این وظایف را به افراد مناسب واگذار کنید، وقت بیشتری برای چیزهایی دارید که می‌توانید به بهترین وجه تسلط داشته باشید و مطالب دیگری یاد بگیرید.

هرگز یادگیری را متوقف نکنید

دنیای سئو به سرعت تغییر می‌کند. تنها در سال 2018، گوگل بیش از 3200 به‌روزرسانی الگوریتم را گزارش داد. اگرچه بسیاری از این به‌روزرسانی‌ها برای کاربران نسبتاً جزئی بودند، اما این ایده خوبی را به آنها می‌دهد که چگونه “بهترین روش‌ها” می‌توانند در سئو تغییر کنند.

بنابراین توصیه می‌شود که روی پایه‌های اساسی تمرکز کنید. به عبارت دیگر به جای تعقیب تغییرات در الگوریتم، باید آنچه را که الگوریتم سعی در انجام آن دارد پیدا کنید. بهترین و مناسب‌ترین محتوا را به کاربران ارائه دهید. به این ترتیب لازم نیست نگران به‌روزرسانی‌ها و تغییرات باشید.

 صبور باشید

متخصص SEO شدن فرایندی نیست که یک شبه اتفاق افتد. بنابراین اگر محتوای شما در چند هفته اول به صفحه اول نمی‌آید، تسلیم نشوید.

درامد سئوکار

طبق یک مطالعه بین‌المللی حقوق و دستمزد، عوامل مختلفی در افزایش حقوق تأثیر می‌گذارد. از جمله این موارد می توان به تجربه حرفه‌ای، دانش و سطح آموزش اشاره کرد.

کارمندان به طور متوسط ​​20،000 یورو در سال به عنوان کارشناس سئو درآمد دارند. به عنوان یک مشاور جوان سئو، می‌توان بین 25000 یورو و 35،000 یورو درآمد کسب کرد.

اگر یک سئو کار با سابقه باشید، می‌توانید انتظار حقوق بین 35000 یورو و 50،000 یورو در سال داشته باشید. یک مشاور ارشد SEO می‌تواند بین 50،000 یورو تا 80،000 یورو در سال درآمد کسب کند.

درآمد یک سئوکار درکشورمان اگر به صورت قراردادی در شرکت باشد، حدودا 6 تا 10 میلیون تومان خواهد بود. اما اگر به صورت مستقل کار کند تا 30 میلیون در ماه نیز متغیر است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *