0

معرفی کسب و کار پرورش گل و گیاه

معرفی کسب و کار پرورش گل و گیاه و درآمد آن

کسب و کار پرورش گل و گیاه مانند هر تجارت دیگری نیست، در این نوع کسب و کار شما باید دانش کافی به دست آورید که باعث موفقیت شما شود. این مقاله به شما بینش روشنی در مورد مراحلی که باید برای لذت بردن از درآمد هنگفت مرتبط با تجارت مزرعه گل دنبال کنید، ارائه می‌دهد.

پرورش گل و گیاه

گیاهان گل‌دار که آنژیوسپرم نامیده می‌شوند، گیاهان دانه‌زا و متنوع‌ترین گروه از گیاهان زمینی هستند که به راحتی رشد می‌کنند، سریع تولید می‌کنند و در تمام فصول درآمدزایی دارند. تقریباً تمام ساختمان‌ها در شهرها و شهرک‌ها اکنون با گیاهان و درختان گل‌دار تزئین شده‌اند که برای دیدن جذاب هستند
پرداختن به این نوع تجارت که به باغبانی نیز معروف است بسیار سودآور است؛ زیرا در بیشتر موارد مردم گل‌ها و گیاهان طبیعی و تازه را به همتایان خود ترجیح می‌دهند. کسی که عاشق باغبانی گل است می‌تواند به‌راحتی آن را به سرگرمی تبدیل کند تا از طریق باغبانی تجاری گل درآمد اضافی کسب کند.

برای پرورش گل و گیاه از کجا شروع کنیم

معرفی کسب و کار پرورش گل و گیاه و درآمد آن

مراحل شروع پرورش گل و گیاه در زیر آمده است:

یک مکان مناسب برای باغ تهیه کنید

شما نمی‌توانید از هر نوع زمینی برای باغبانی گل تجاری استفاده کنید. سعی کنید زمینی را که برای گیاهان گل‌دار مناسب است، جستجو کنید. برخی از انواع گل‌ها برای عملکرد خوب به نور کامل خورشید نیاز دارند و بنابراین باید چنین فضایی را برای آنها فراهم کنید. از سوی دیگر، گل و گیاهان به سایه‌ای نیاز دارند که شما باید برای اطمینان از کسب‌وکار موفق خود ایجاد کنید.
گیاهان گل‌دار از آن دسته گیاهانی هستند که برای محصولی فراتر از انتظار نیاز به مکان مناسبی دارند. بنابراین، شما باید گل‌های خود را در مکان مناسب بکارید. مهم‌تر از همه، اگر نزدیک منبع اصلی آب باشد، بهترین مکان در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا هزینه تهیه آب برای مزرعه را کاهش می‌دهد.

سرمایه و تجهیزات مورد نیاز را بشناسید

کسب و کار پرورش گل یک سرمایه‌گذاری سودآور است که بازگشت سرمایه بهتری را به همراه دارد. به‌عنوان یک مبتدی که آماده سرمایه‌گذاری در این نوع تجارت هستید، باید تعهد و مسئولیت‌های موردنیاز را بدانید. از شما خواسته می‌شود که سرمایه کافی برای شروع و فعالیت، تا زمانی که شروع به تولید سود کند به دست آورید.
پرورش گل و گیاه و تجهیزات مورداستفاده نیاز به سرمایه زیادی ندارد و سایر هزینه‌های عمده مرتبط با آن دلیلی است که شما باید پول نقد کافی در دست داشته باشید تا در طول خط دلسرد نشوید.

خاک را آماده کنید

عامل اصلی که بر رشد گیاهان در هر مکانی تأثیر می‌گذارد، نوع خاکی است که روی آن کاشته شده‌اند. خاک در واقع چیزی است که از گیاهان گل‌دار شما مراقبت می‌کند. بنابراین، هنگام آماده‌سازی خاک برای کاشت، اطمینان حاصل کنید که خاک غنی از هوموس است. می‌تواند به راحتی آب را تخلیه کند و برای مدت‌زمان طولانی‌تری مرطوب باشد.

مواد آلی برای خاک مفید هستند؛ زیرا اجازه می‌دهند آب‌ و هوا به خاک نفوذ کنند و ریشه گیاهان گل‌دار آزادانه پرسه بزنند. توصیه می‌شود که آزمایش خاک انجام شود تا مشخص شود که آیا سطح pH نرمال است. و از مواد مغذی دیگری تشکیل شده است که در غیر این صورت ممکن است گل‌ها برای رشد خود به آنها نیاز داشته باشند.

از باغچه کوچک شروع کنید

عاقلانه است که با یک نوع خاص از گل شروع کنید، به‌خصوص به‌عنوان یک کشاورز تازه کار و  بی‌تجربه که وارد این تجارت شده است. قبل از اینکه بتوانید در یک عملیات پرورش گل و گیاه بزرگ سرمایه‌گذاری کنید، با سرمایه کم شروع کنید.

باغبان‌های گل تجاری که در این زمینه حرفه‌ای هستند، پیشنهاد می‌کنند که باید از انواع گل‌هایی شروع کنید که به‌راحتی رشد می‌کنند. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: آفتاب‌گردان، زینیا، نخود شیرین، گل همیشه بهار، گل شمعدانی مقاوم، نسترن و غیره.

با کشاورزان دیگر ارتباط برقرار کنید

احتمالاً به یک کشاورز باتجربه نیاز دارید تا شما را راهنمایی کند. کاری که باید در این مورد انجام دهید این است که فردی را پیدا کنید که در کاری که می‌خواهید انجام دهید مشارکت داشته است و در ازای فرصتی برای یادگیری، داوطلب کار رایگان می‌شود.
برخی از شبکه‌ها راهنمای کاشت، آموزش، و پشتیبانی و سایر تأثیرات سودمند تجربیات خود را برای کمک به تولیدکنندگان آینده ارائه می‌کنند. به‌این‌ترتیب، شما قادر خواهید بود تجربه و خرد را کسب کنید. روش‌های مشابه برای ایجاد گل‌کاری همچنین به شما کمک می‌کند تا بینشی در مورد اینکه گل‌ها در چه محلی پرورش می‌یابند، به دست آورید.

بهترین نوع گل را برای اهداف تجاری انتخاب کنید

انواع مختلفی از گل‌ها وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، اما بدانید که همه‌ گونه‌های گل، برای تجارت گل مفید نیستند. تحقیقات مناسبی انجام دهید تا به شما کمک کند بهترین نوع گل‌های پرسود و نحوه رشد آنها را شناسایی کنید؛ زیرا روش کاشت بر اساس گونه آنها متفاوت است.
اگر متنوع باشید، تجارت گل پول بیشتری می‌دهد. این بدان معناست که شما باید انواع بیشتری از گل‌ها را برای ارائه به مشتریان خود داشته باشید تا آنها بتوانند گزینه‌های گسترده‌ای برای انتخاب داشته باشند. همچنین، تاحدامکان سعی کنید با گرفتن ایده‌ها و استراتژی‌های جدید، کسب‌وکار مزرعه گل خود را منحصربه‌فرد کنید تا شما را در میان دیگر کشاورزان گل متمایز کند.

کاشت ارگانیک بهترین روش است

بهتر است از ارگانیک شدن استفاده کنید، درحالی‌که در این نوع کشاورزی، گل‌ها طبیعی و جذاب به نظر می‌رسند. این بدان معنی است که شما باید از کود و آفت‌کش‌های طبیعی استفاده کنید نه مواد شیمیایی. گل‌ها همان‌طور که قبلاً ذکر شد ظریف هستند و برخی از این مواد شیمیایی، اگرنه همه، می‌توانند گیاهان گل‌دار را از بین ببرند یا به آنها آسیب برسانند.

تقاضا و بازار گیاهان خود را تعیین کنید

شروع کسب‌ و کار همیشه اولین نکته است، اما بدون مدیریت قطعا با شکست مواجه خواهد شد. این مستلزم بازار و تقاضا برای محصولات یا خدمات شما است. بازار هدف شما باید گل‌فروشی‌ها، برنامه‌ریزان رویداد و بازار گل باشد که از گل استفاده می‌کنند.
باز هم شما باید منطقه‌ای را که قصد دارید به آن دسترسی داشته باشید و اینکه آیا مشتریان کافی در آن منطقه وجود دارد را تعیین کنید. همچنین باید بدانید که آیا رقبای زیادی در تجارت گل در اطراف وجود دارد یا خیر.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *