0

کسب در آمد در خانه با شغل تایپیست

کسب در آمد در خانه با شغل تایپیست

یک تایپیست مسئول تایپ اسناد و مطالب شرکت از جمله گزارش‌ها، مکاتبات و خط‌ مشی‌ها است. اگر می‌توانید سریع و دقیق تایپ کنید و می‌توانید اسناد را برای اشتباهات دستوری، املایی و نقطه‌گذاری در زمان محدود بررسی کنید، پس شما برای این کار مناسب هستید.

تایپیست چیست

تایپیست‌ها انواع مختلفی از وظایف مرتبط با تایپ را برای سازمان‌ها انجام می‌دهند، مانند رونویسی ضبط‌های صوتی، اسناد دست‌نویس و سایر پردازش‌های عمومی اسناد. تایپیست‌ها باید تایپ دقیق و سرعت تایپ 10 انگشتی داشته باشند و می‌توانند کار خود را به صورت چاپی یا الکترونیکی تحویل دهند.
در نقش تایپیست، از شما انتظار می‌رود که به طور موثر و دقیق برای تبدیل اطلاعات ارائه شده به اسناد خوانا کار کنید. عنصر کلیدی این نقش حفظ محرمانه بودن اطلاعات حساس برای محافظت از شرکت در برابر نشت اطلاعات است. موفقیت در این نقش با رمزگذاری سریع و دقیق داده‌ها و تولید سریع گزارش‌ها و سایر اسناد نشان داده می‌شود.

مسئولیت‌ها و وظایف شغلی تایپیست

وظایف و مسئولیت‌هایی که برعهده یک تایپیست است در زیر آمده است:

– تایپ اسناد شرکت از کاغذ، ضبط‌های صوتی، اسناد مکتوب و سایر رسانه‌ها.

– تهیه پیش‌نویس اسناد، گزارش‌ها، صفحات گسترده، ارائه‌ها و سایر مطالب مکتوب.

– قالب‌بندی مجدد، تبدیل و ادغام اسناد برای مطابقت با مشخصات شرکت.

– رونویسی اسناد دست‌نویس و ضبط‌های صوتی به اسناد دیجیتال.

– تصحیح کارهای تکمیل شده و تصحیح غلط‌های املایی، نقطه گذاری و دستوری.

– مدیریت و نگهداری سیستم بایگانی اسناد فیزیکی و دیجیتالی.

– انجام وظایف عمومی اداری مانند کپی، اسکن، چاپ و پاسخگویی به تماس‌های تلفنی و ایمیل و غیره.

– حصول اطمینان از نگهداری لوازم اداری و اطلاع ناظر از هرگونه موضوع یا نیاز.

– ثبت صورت‌ جلسات و یادداشت‌ها.

ساعت کار تایپیست

اگر به عنوان تایپیست در شرکتی استخدام شوید، شما به طور متوسط 44 ساعت در هفته کار خواهید کرد. این یعنی از 9 صبح تا 5 بعدازظهر، از شنبه تا پنجشنبه، اما مانند بسیاری از مشاغل، ممکن است مجبور شوید چند ساعت اضافی را صرف کار بگذارید.

اما اگر به عنوان تایپیست پروژه‌ای و مستقل فعالیت داشته باشید ساعت کاری شما شناور و دست خودتان است.

درآمد تایپیست

درآمد یک تایپیست به مهارت‌های آن بستگی دارد. سرعت، دقت، ساعت کاری و زمینه تایپ روی درآمد آن تأثیر زیادی دارد. به طور مثال درآمد تایپ یک صفحه 2000 کلمه‌ای از 700 تا 2000 تومان است.
اگر به عنوان تایپیست استخدام شوید باید انتظار حقوق 6 تا 10 میلیون تومان را داشته باشید. همانطور که مهارت‌ها و تجربه شما رشد می‌کند، موجودی بانکی شما نیز افزایش می‌یابد. هرچه انعطاف‌پذیرتر باشید، شانس بیشتری برای یافتن شغل خواهید داشت.
انواع شرکت‌ها، در همه بخش‌ها، تایپیست‌ها را استخدام می‌کنند، اما نقش شما بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که عنوان نشان می‌دهد. اگر در کارهای اداری نیز خوب باشید، فرصت‌های بیشتری برای پیشرفت وجود خواهد داشت. همانطور که تجربه بیشتری به دست می‌آورید، ممکن است خود را به سمت منشی، حتی مدیر اداری یا دفتر ارتقا دهید.

چگونه تایپیست شویم

کسب در آمد در خانه با شغل تایپیست

اگر به دنبال شغلی انعطاف‌پذیر هستید، مطمئناً تایپیست شدن مناسب است زیرا به صورت پاره وقت و یا غیر حضوری و در خانه، قابل انجام است. برای تایپیست بودن به مدرک خاصی نیاز ندارید. اما برای تایپیست شدن مهارت‌ها و الزاماتی نیاز است که در زیر آورده‌ایم:

– سرعت تایپ 50-80 کلمه در دقیقه

– توانایی تایپ از روی کاغذ.

– تسلط بر نرم افزارهای آفیس مانند MS Word، Excel و Google Docs.

– چشم دقیق برای جزئیات و توانایی تشخیص اشتباهات املایی و دستور زبان.

– دایره لغات عالی و تسلط بر زبان انگلیسی.

– مهارت‌های ارتباط کلامی و نوشتاری استثنایی.

– آشنایی با سیستم‌های بایگانی اسناد کاغذی و دیجیتال.

– مدیریت زمان و مهارت‌های سازمانی قوی.

– مهارت‌های عالی ارتباط کلامی و نوشتاری

– توانایی خواندن و درک شنیداری استثنایی

– مهارت تایپ برجسته و 10 انگشتی

– سازماندهی قوی و مهارت‌های مدیریت زمان

کار تایپ در منزل چگونه است

شغل تایپیست می‌تواند راهی عالی برای شروع یک کسب و کار باشد. به عنوان یک تایپیست، نحوه عملکرد کسب و کارها را یاد خواهید گرفت و تجربیات ارزشمندی را در کار با افراد مختلف به دست خواهید آورد. اگر می‌خواهید شغل تایپ را در منزل انجام دهید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

ابتدا مطمئن شوید که مهارت‌های تایپ خوبی دارید. دوم، بدانید بازار هدف شما کجاست و از کجا پروژه تایپ بگیرید. سوم، صبور و پایدار باشید. کار تایپ در منزل روندی است که از زمان شیوع بیماری کرونا به سرعت در بین افراد محبوبیت پیدا کرده است.

دلیل دیگر محبوبیت شغل تایپ کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری است. از آنجایی که مشاغل بیشتر سیاست‌های کار از راه دور را اتخاذ می‌کنند، فرصتی برای تایپیست‌ها است که بتوانند از راه دور و به صورت غیر حضوری در خانه کار کنند.
تایپیست‌هایی که غیرحضوری پروژه‌ها را انجام می‌دهند، تقاضای زیادی خواهند داشت، زیرا می‌توانند کار را سریع‌تر و کارآمدتر از همتایان خود تولید کنند. علاوه بر این، آنها می‌توانند کار خود را قبل از ارسال به مشتریان تصحیح کنند، که می‌تواند به اطمینان از دقت کمک کند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.