0

طراح گرافیک چیست؟ و چگونه طراح گرافیک شویم

طراح گرافیک چیست؟ و چگونه طراح گرافیک شویم

یک گرافیست کامپیوتری در درجه اول آثار هنری را با نرم افزار کامپیوتری خلق می‌کند. او ممکن است در صنایع چند رسانه‌ای، فیلم یا انیمیشن کار کند. یک گرافیست کامپیوتری ممکن است لیسانس علوم گرافیک یا حتی لیسانس هنر چند رسانه‌ای داشته باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با شغل طراح گرافیک آشنا کنیم:

طراح گرافیک چیست؟

یک گرافیست کامپیوتری به عنوان یک طراح گرافیک نیز شناخته می‌شود. طراحان گرافیک کامپیوتری از ترکیبی از مهارت‌های کامپیوتری پیشرفته و خلاقیت بصری برای ساخت عناصر طراحی در وب‌سایت‌ها و موارد چاپی استفاده می‌کنند. این تصاویر می‌توانند ثابت، متحرک یا ترکیبی باشند. طراحان گرافیک گزینه‌های شغلی زیادی دارند، زیرا اکثر شرکت‌های بزرگ به وب‌سایت‌ها و تصاویر برند نیاز دارند که توسط یک بخش طراحی داخلی یا یک شرکت طراحی خارجی انجام شود.

چرا به طراحی گرافیک کامپیوتری نیاز داریم؟

هر بازاریاب یا فروشنده‌ای به این توجه دارد که محصولش چقدر شگفت‌انگیز و جذاب دیده شود. هنگامی که محصول راه اندازی می‌شود اولین قدم ایجاد طراحی چند رسانه‌ای است. چه یک شرکت یا یک برند بزرگ، همه وب سایت خود را دارند و باید وب سایت خود را به طور منظم به روز کنند. آنها باید از یک طراح گرافیک کمک بگیرند تا محصول یا اطلاعات خود را اصلاح کنند، همانطور که یک طراح گرافیک اطلاعات را به شیوه‌ای جذاب‌تر قرار می‌دهد.

چگونه طراحی گرافیک را شروع کنیم

یک طراح گرافیک کامپیوتری معمولاً باید مدارک و مهارت‌های زیر را داشته باشد:

تحصیلات

معمولاً از طراحان گرافیک کامپیوتری انتظار می‌رود که دارای مدرک لیسانس گرافیک، هنرهای طراحی گرافیک یا یک رشته مرتبط باشند. داشتن مدرک لیسانس در زمینه طراحی وب، انیمیشن یا طراحی گرافیک در این زمینه استاندارد است. برخی از دروس  این رشته‌ها شامل طراحی گرافیک، طراحی به کمک کامپیوتر، برنامه نویسی کامپیوتر، هنر و تئوری رنگ است.

آموزش و تجربه

طراحان گرافیک کامپیوتری معمولاً آموزش‌های حین کار را از کارفرمایان فعلی یا قبلی خود دریافت می‌کنند. این آموزش می‌تواند از چند ماه تا یک سال طول بکشد و ممکن است شامل کمک به طراحان گرافیک رایانه فعلی یا همکاری نزدیک با یک سرپرست باشد.

گواهینامه‌ها و مدرک‌ها

اگرچه برای تبدیل شدن به یک طراح گرافیک کامپیوتری نیازی به گواهینامه‌ها نیست، اما می‌توانند به شما کمک کنند تا از سایر رقبای شغلی متمایز شوید و مهارت‌ها و صلاحیت‌های خود را به کارفرمایان بالقوه نشان دهید.

خلاقیت

خلاقیت توانایی ایجاد ایده‌ها و راه‌حل‌های جدید است. طراحان گرافیک کامپیوتری از خلاقیت خود برای توسعه ایده‌های جدید برای پروژه‌ها و ایجاد طرح‌های نوآورانه استفاده می‌کنند.

ارتباطات

به عنوان یک طراح گرافیک کامپیوتری، ممکن است از شما خواسته شود که با مشتریان و سایر اعضای تیم ارتباط برقرار کنید. مهارت‌های ارتباط می‌تواند به شما کمک کند تا ایده‌ها و اطلاعات را به شیوه‌ای واضح و مختصر به دیگران منتقل کنید. همچنین ممکن است نیاز داشته باشید که ایده‌های پیچیده را به روشی که به راحتی قابل درک باشد، منتقل کنید.

حل مسئله

شما به عنوان یک طراح گرافیک کامپیوتری، ممکن است مسئول ایجاد انواع مختلف گرافیک، از جمله لوگو، تبلیغات، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و تصاویر وب سایت باشید. هر یک از این نوع گرافیک‌ها ممکن است به سبک و قالب طراحی متفاوتی نیاز داشته باشد. همچنین ممکن است شما مسئول ایجاد گرافیک متناسب با موضوع یا سبک خاصی باشید.

مهارت‌ها نرم افزاری

طراحان گرافیک روی عناصر بصری نهایی و ظاهر یک وب سایت یا مواد چاپی کار می‌کنند. این امر مستلزم دانش قوی مجموعه نرم افزارهای اصلی مانند Adobe Creative است که مجموعه‌ای از برنامه‌ها مانند Illustrator، Photoshop، InDesign و Flash است.
در حالی که طراحان گرافیک اغلب بر عناصر بصری تمرکز می‌کنند، باید کدنویسی و ساختارهای پنهان یک وب سایت را نیز درک کنند. زبان‌های برنامه نویسی کامپیوتری استاندارد عبارتند از Javascript، CSS و HTML.

خدمات طراح گرافیک

چگونه طراح گرافیک شویم

وظایفی که گرافیست‌های کامپیوتری انجام می‌دهند بسته به محل کارشان متفاوت است. طراحان، ایجاد، مدیریت و نگهداری وب‌سایت‌ها را انجام می‌دهند. علاوه بر این، آنها ارائه‌ها و لوگوهای چندرسانه‌ای را تولید و پیاده سازی می‌کنند.
گرافیست‌های رایانه‌ای که در صنعت انیمیشن کار می‌کنند، مدل‌هایی از محیط‌ها، وسایل و کاراکترها را ایجاد می‌کنند و همچنین رنگ، بافت و نور را برای رندرهای نهایی به مدل‌ها اضافه می‌کنند.
طراحان گرافیک روی ظاهر یک وب سایت، برند بصری یا لوگو برای یک شرکت کار می‌کنند. فراتر از کار مبتنی بر کامپیوتر، آنها باید در جلساتی با مشتریان شرکت کنند تا بفهمند مشتریانشان چه می‌خواهند. معمول است که به عنوان بخشی از یک بخش طراحی در کنار یک تیم برای انجام کار کار کنید.

بازار کار گرافیک

رشد حداقلی اشتغال برای طراحان گرافیک تا سال 2024 پیش بینی می‌شود که تا حدی به دلیل کاهش قابل توجه صنعت رسانه‌های چاپی است. بازار کار و تقاضا ممکن است به دلیل رشد بسته‌های گرافیکی کامپیوتری و وب‌سایت‌های هنری سهام که به نویسندگان، ناشران و مدیران هنری اجازه می‌دهد تصاویر خود را تولید کنند، کندتر شود.
در سال‌های اخیر، برخی از شرکت‌های انتشاراتی کار طراحی و چیدمان اولیه را به شرکت‌های خارج از کشور واگذار کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود این روند ادامه داشته باشد و ممکن است تأثیر منفی بر رشد اشتغال در سطوح پایین‌تر و طراحی گرافیک فنی بگذارد.
با این حال، تقاضا باید برای طراحان گرافیک ارشد بیشتر که بر توسعه «طراحی استراتژیک» یا استراتژی‌های ارتباطی تمرکز می‌کنند که به مشتریان مزیت‌های رقابتی در بازار می‌دهد، ادامه یابد. از آنجایی که این طراحان برای شناسایی نیازها و علایق خود باید در نزدیکی مشتریانی باشند که هدفشان است، کار آنها معمولاً برون سپاری نمی شود.
متقاضیان کار در طراحی وب سایت و انیمیشن و ایجاد محتوا برای نشریات الکترونیکی، دستگاه‌های قابل حمل و سرگرمی‌های ویدئویی مهارت خواهند داشت. کسانی که این تخصص دیجیتال را با تجربه در رسانه‌های چاپی سنتی ترکیب می‌کنند، برای کارفرمایان آینده جذاب‌ترین خواهند بود.
تعداد کمی از طراحان در شرکت‌های مشاوره مدیریتی، علمی و فنی استخدام می‌شوند. به طور متوسط، حدود بیست و پنج درصد از طراحان گرافیک، خود اشتغال هستند. طراحان با تجربه ممکن است به سمت‌های نظارتی یا مدیریتی به عنوان طراح اصلی، مدیر خلاق یا مدیر هنری ارتقا یابند.

بازار کار رشته گرافیک در خارج از کشور

شخصی که به عنوان طراح گرافیک در آلمان کار می‌کند معمولاً حدود 2370 یورو در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 1090 یورو (کمترین) تا 4760 یورو (بالاترین) متغیر است.
متوسط حقوق طراحان گرافیک در ایالات متحده تا 27 مه 2022، 99,117 دلار است. به خاطر داشته باشید که محدوده حقوق و دستمزد بسته به عوامل مهم بسیاری از جمله موقعیت، تحصیلات، گواهینامه‌ها، مهارت‌های اضافی و تعداد سال‌هایی که در حرفه خود سپری کرده‌اید، می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *