0

ارز دیجیتال نیر چیست؟ و درباره توکن آن

ارز دیجیتال نیر چیست؟ و درباره توکن آن

بخش کریپتوکارنسی هنوز در مرحله رشد فعال است و با پذیرش کامل فاصله دارد. امروزه، هنوز موانعی برای پذیرش انبوه وجود دارد، مانند تجربه کاربری دشوار، پیچیدگی بلاک چین، و چیزهایی که به راحتی توسط کاربر معمولی قابل درک نیستند.
پروژه پروتکل NEAR، که بخش قابل توجهی از علاقه بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است، باید همه این مشکلات را کاهش دهد.

ارز near چیست

پروتکل NEAR یک پلت فرم توسعه غیرمتمرکز و یک راه حل بلاک چین لایه 1 است که برای شبکه و زیرساخت پایه اکوسیستم ساخته شده است. در NEAR توسع‌دهندگان ممکن است میزبان برنامه‌های بدون سرور و قراردادهای هوشمند باشند که به راحتی به شبکه‌های مالی باز، پیوند می‌زنند و از اکوسیستمی از اجزای وب باز بهره می‌برند.
برخلاف سایر پلتفرم‌های مبتنی بر بلاکچین، پروتکل NEAR از پایین به بالا طراحی شده است تا کاربرپسندترین پروتکل در جهان برای توسعه‌دهندگان و کاربران نهایی آنها باشد. در حالی که همچنان مقیاس‌پذیری و امنیت مورد نیاز برای خدمات رسانی به این مشتریان را ارائه می‌کند.

معرفی توکن near

توکن NEAR دارایی اصلی اکوسیستم نیر است و عملکرد آن برای همه حساب‌ها در دسترس است. هر توکن یک دارایی دیجیتال مجزا است، مشابه اتر که می‌تواند برای موارد زیر استفاده شود:

پرداخت سیستم برای پردازش تراکنش و ذخیره داده‌ها.با اجرای یک گره اعتبارسنجی به عنوان بخشی از شبکه، در فرآیند سهامداری شرکت کنید.
مشارکت در رویه‌های حاکمیتی به شما امکان می‌دهد بر نحوه توزیع منابع شبکه و مسیر فناوری شبکه در آینده تأثیر بگذارید.
توکن NEAR هماهنگی اقتصادی همه اعضای شبکه و همچنین رفتارهای جدید را در بین برنامه‌های توسعه یافته در بالای شبکه امکان‌پذیر می‌کند.

شاردینگ چیست؟

شاردینگ نوعی پارتیشن بندی پایگاه داده است که پایگاه داده‌های بزرگ را به قطعات کوچکتر، سریعتر و با سهولت مدیریت جدا می‌کند. به این قطعات کوچکتر، خرده داده می‌گویند. کلمه shard به معنای “بخش کوچکی از یک کل” است.

پروژه near

ارز دیجیتال نیر چیست؟ و درباره توکن آن

بلاک‌چین فناوری است که اجازه می‌دهد سوابق تراکنش‌ها در یک مکان واحد به طور ایمن در یک شبکه همتا به همتا ذخیره شوند. شبکه‌ای که زنجیره بلوکی را اجرا می‌کند از ماشین‌های مستقلی تشکیل شده است که در سرتاسر جهان قرار دارند و به عنوان گره‌ها شناخته می‌شوند.
پروتکل NEAR از شاردینگ پشتیبانی می‌کند، اگرچه تکنیک آن تا حدودی با سایر سیستم‌های بلاک‌چین مانند پولکادوت متفاوت است. همه خرده‌ها به عنوان بخشی از یک بلاکچین در پلتفرم NEAR در نظر گرفته می‌شوند. این همه به دلیل فرآیندی است که به نام Nightshade شناخته می‌شود.
فقط یک عکس از وضعیت فعلی هر قطعه از طریق Nightshade در بلاک چین آپلود می‌شود. هر خرده مجموعه‌ای از گره‌های اعتبارسنجی مخصوص به خود را دارد که هر زمان که یک بلوک ایجاد می‌شود، وضعیت قطعه را پخش می‌کند.

به عبارت دیگر، عملیات خرده ممکن است به عنوان یک تقاطع در نظر گرفته شود. هر جاده بخشی از یک بلاک‌چین NEAR است و خود تقاطع نیز یک‌بلاک چین نیر محسوب می‌شود. علاوه بر این، از آنجایی که تراکنش‌ها با هم تداخل ندارند، خرده‌های NEAR می‌توانند به طور هم‌زمان اجرا شوند. این به طور قابل‌توجهی کارایی کلی پلت فرم را افزایش می‌دهد.

یکی دیگر از اجزای حیاتی پروتکل NEAR تکنیکی است که به نام Doomslug شناخته می‌شود. گره‌های اعتبارسنجی را قادر می‌سازد تا به نوبه خود بلوک‌ها را تولید کنند. این یک بار در “دوران” اتفاق می‌افتد و 12 ساعت طول می‌کشد. در همان زمان، ایجاد هر بلوک جدید تقریباً یک ثانیه طول می‌کشد. پاداش بلوک از طریق تورم داده می‌شود که در حال حاضر 5 درصد در هر سال است. 90 درصد از پاداش هر بلوک به مجموعه‌هایی از اعتباردهندگان و نمایندگان توزیع می‌شود و 10 درصد باقیمانده به NEAR که در حال حاضر توسط بنیاد NEAR اداره می‌شود، توزیع می‌گردد.

چرا از پروتکل Near استفاده کنیم؟

پروتکل NEAR یک پروتکل بلاک‌چین نسل بعدی است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به سرعت برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را با حداقل تلاش ایجاد کنند. پروتکل NEAR یک بلاکچین مبتنی بر قرارداد هوشمند ایجاد کرده است که امکان ساخت dAppهای مبتنی بر جامعه را با استفاده از روش‌های اجماع منحصر به فرد و پروتکل‌های اشتراک‌گذاری فراهم می‌کند.

Proof-of-Stake آستانه یک روش انتخاب اثبات سهام است که توسط پروتکل NEAR (TPoS) استفاده می‌شود. مفهوم پشت این رویکرد این است که یک روش برنامه‌ریزی‌شده برای ایجاد تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان که شبکه را حفظ می‌کنند، تمرکززدایی و امنیت را بهبود می‌بخشد و درعین‌حال یک سیستم توزیع پاداش منصفانه ایجاد می‌کند.

پروژه‌هایی که مبتنی بر NEAR هستند چیست؟

پروتکل NEAR در بیش از دو سال فعالیت خود، هم در داخل و هم در خارج از بخش ارزهای دیجیتال مورد توجه زیادی قرار گرفته است. در این دوره، اکوسیستم NEAR به سرعت رشد کرده است و بسیاری از ابتکارات جدید و جذاب به آن پیوسته‌اند:

پروتکل Flux
Flux ساده‌ترین پروتکل را برای توسعه‌دهندگان ایجاد می‌کند تا بتوانند تقریباً روی هر چیزی بازار ایجاد کنند. بخشی از این هدف توسعه یک برنامه کاربردی منبع باز برای بازارهای باز است که خلاقانه، آسان و انعطاف‌پذیر باشد. کیف پول NEAR به عنوان پایه و اساس برنامه منبع باز Flux عمل می‌کند. NEAR Wallet یک کیف پول غیرقانونی در قالب یک افزونه مرورگر است که به نام حساب‌ها برای آدرس‌ها اجازه می‌دهد و این کار را برای کاربران web2 آسان‌تر و آشناتر می‌کند.

Mintbase
این یک بازار شبیه به آمازون است. این به هر کاربری، از جمله کسانی که دانش فنی کمی دارند، قادر می‌سازد تا کالاهای دیجیتال منحصر به فرد خود را از طریق قرارداد هوشمند خود توسعه و توزیع کنند. قیمت معمولی برای درگیر شدن با قراردادهای هوشمند گاهی اوقات می‌تواند به دو رقمی نزدیک شود. با توجه به این اشکالات، تیم Mintbase به دنبال یک پلت فرم جایگزین شد و پروتکل NEAR را کشف کرد.

Paras
Paras یک بازار NFT است که بر روی کلکسیون‌های دیجیتال تمرکز دارد. آنها با آوردن کلکسیون‌های معمولی به فضای کریپتو رشد می‌کنند. با کارت‌های هنری دیجیتالی شروع کردند که از کارت‌های معاملاتی دنیای واقعی الهام گرفته بودند که از زمان معرفی در دهه ۸۰ برای همیشه ماندگار بودند. همچنین بر این باورند که هر نوع هنر فیزیکی باید ذخیره و دیجیتالی شود تا در آینده مقاوم بماند.

سرعت پروتکل Near چقدر است؟

NEAR واقعاً سریع است. می‌تواند تا 100000 تراکنش در ثانیه (tps) را انجام دهد و به دلیل سرعت بلوک 1 ثانیه‌ای تقریباً بلافاصله به پایان تراکنش می‌رسد. به گفته NEAR، فناوری آن اجازه می‌دهد تا به هزینه‌های تراکنش‌هایی دست یابد که ۱۰۰۰۰ برابر ارزان‌تر از هزینه‌های موجود در اتریوم است، که عملاً ناچیز است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *