0

ارز بایننس کوین چیست؟ و مختصر در مورد آن

بایننس کوین چیست؟

شاید تا به حال اسم Binance (بایننس) و یا ارز دیجیتال بایننس (BNB) به گوشتان خورده باشد. برای اینکه با این ارز دیجیتال محبوب بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید:

بایننس کوین

بایننس(BNB) رمزنگاری مخصوص زنجیره هوشمند Binance است. این سکه اکوسیستم Binance را تقویت می‌کند. همچنین برای پرداخت هزینه‌های معامله در صرافی Binance و به عنوان سوخت برای زنجیره Binance و زنجیره هوشمند Binance (BSC) استفاده می‌شود. نگه داشتن مقادیر زیادی BNB به معامله‌گران تخفیف می‌دهد.

چه کسی سکه Binance را ایجاد کرد؟

Binance Coin در سال 2017 توسط Binance ایجاد شد که در حال حاضر پیشرو مبادلات ارزهای دیجیتال در سراسر جهان است. نام “binance” منشأ ساده‌ای دارد. این کلمه فقط ترکیبی از کلمات بیت کوین(Bitcoin) و امور مالی(finance) است. این شرکت در سال 2017 در هنگ کنگ تأسیس شد، اما خیلی زود به دلیل مقررات محکوم کننده چین در مورد ارزهای رمزنگاری شده، به چندین مکان در سراسر جهان مانند مالت و جزایر کیمن منتقل شد.

چرا سکه Binance راه اندازی شد؟

بایننس کوین چیست؟

در ابتدا BNB به عنوان یک ابزار برای مبادلات در صرافی Binance راه اندازی شد. این کار به کاربران امکان می‌داد هنگام پرداخت با BNB(در حال حاضر 25٪) تخفیف 50٪ در هزینه‌های معاملات دریافت کنند. علاوه بر این، برای تشویق خرید و نگه داشتن BNB با اعطای تخفیف‌های بیشتر به معامله‌گران، انگیزه می‌داد.

به زودی پس از آن، Binance همکاری‌هایی را با ارائه دهندگان خدمات متعدد راه اندازی کرد. با ایجاد این همکاری‌ها به دارندگان BNB اجازه می‌داد هتل‌ها، پروازها، هدایای مجازی یا پرداخت کارت اعتباری را با رمز ارز بپردازند.

هدف سکه دوتایی

بایننس بلاک چین خود را به نام Binance Chain در سال 2019 و Binance Smart Chain در سال 2020 راه‌اندازی کرد. راه‌اندازی زنجیره هوشمندBinance (BSC) در آوریل 2020، که امکان عملکرد قرارداد هوشمند مشابه با Blockchain Ethereum را فراهم می‌کند، یک موفقیت عظیم بود.

از آنجا که هزینه‌های برنامه‌های DEFI در Ethereum به طور قابل توجهی بالاتر از زنجیره هوشمند Binance بود، بسیاری از پروژه‌های جدید Defi در BSC راه اندازی شده است. فقط در یک سال، BSC از نظر معاملات روزانه خیلی از اتریوم پیشی گرفته بود.

امروزه طبق گفته Binance، سکه بایننس دارای موارد استفاده زیادی است مانند :

معاملات در صرافی Binance
شرکت در فروش توکن میزبان Launchpad Binance
معاملات غیرمتمرکز Binance
پرداخت کالا و خدمات برای هر دو خرید آنلاین و درون فروشگاهی (به‌عنوان مثال، استفاده از کارت اعتباری Binance یا Binance Pay)
معاملات در زنجیره Binance و زنجیره هوشمند Binance

مقایسه بلاک چین binance و بلاک چین هوشمند Binance

در پایان و برای جلوگیری از سردرگمی هنگام کار با BNB، ما قصد داریم به تفاوت‌های اساسی بین زنجیره دوتایی و زنجیره هوشمند Binance نگاهی بیندازیم:

BNB را می‌توان در هر دو blockchain، ارسال، دریافت و ذخیره کرد. اما چرا دو زنجیره وجود دارد و چه چیزی آنها را متمایز می‌کند؟

زنجیره Binance

برای اجرای و معامله سکه Binance راه اندازی شد. این طرح برای معاملات سریع در صرافی غیرمتمرکز Binance و ایجاد دارایی‌های دیجیتال بهینه شده است. به منظور برآورده کردن این الزامات، ساختار زنجیره binance به روشی کاملاً خاص پیکربندی شده است. فقط امکان عملکرد محدود قرارداد هوشمند را فراهم می‌کند. همچنین زنجیره Binance، از استاندارد توکن BEP2 استفاده می‌کند.

زنجیره هوشمند Binance (BSC)

زنجیره هوشمند بایننس برای قراردادهای هوشمند، برنامه‌های غیر متمرکز و ارزهای رمزنگاری شده ساخته شده است. این زنجیره به موازات زنجیره binance اجرا می‌شود، اما یک زنجیره دوم و جایگزین یا Sidechain در نظر گرفته نمی‌شود. یعنی می‌تواند به طور مستقل از زنجیره binance کار کند. این زنجیره باEthereum سازگار است که امکان انتقال ساده پروژه‌های اتریوم را به BSC امکان‌پذیر می‌کند. BSC از استاندارد توکن BEP20 استفاده می‌کند.

هنگام انتقال BNB از Binance Exchange، کاربر این گزینه را دارد که آن را از طریق زنجیرهBinance (BEP2) یا زنجیره هوشمندBinance (BEP20) ارسال کند. بسته به اینکه کیف پول گیرنده کدام یک از آنها را ساپورت می‌کند، کاربران یا باید آن را به آدرس زنجیره‌ای Binance یا یک آدرس زنجیره‌ای هوشمند Binance ارسال کنند.

برای کمک به کاربران در تمایز بین دو blockchain، از یک آرم کمی متفاوت استفاده می‌کنند. زنجیره Binance از یک نماد سفید روی یک دایره زرد استفاده می‌کند. در حالی که زنجیره هوشمند Binance دارای یک نماد زرد روی یک دایره سیاه است. برای جلوگیری از سردرگمی که بدترین حالت می‌تواند منجر به از بین رفتن بودجه شود، توصیه می‌شود قبل از انتقال سکه‌های BNB، بلاک‌چین و آدرس گیرنده را مجدد بررسی کنید.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *