0

معرفی شغل مهندس راه آهن و حقوق آن

معرفی شغل مهندس راه آهن و حقوق آن

مهندس راه آهن به طراحی، ساخت، بهره‌برداری و نگهداری از سیستم‌ها و شبکه‌های حمل و نقل ریلی می‌پردازد. مهندسان رشته‌های مختلف مانند مهندسی عمران، برق، مکانیک و الکترونیک در بخش راه آهن همکاری و کار می‌کنند.
با درک نقش‌های مختلف میان رشته مهندسان راه آهن، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا حرفه مهندسی در این زمینه برای شما مناسب است یا خیر. در این مقاله، بررسی مسئولیت‌های مهندس راه آهن و بررسی دامنه شغلی آن را مورد بحث قرار می‌دهیم.

مهندس راه آهن کیست؟

مهندسان راه آهن زیرشاخه‌های زیادی دارند که به شغل آنها کمک می‌کند تا نقشی متنوع و پویا داشته باشند. مهندسین راه آهن موظف به نصب و نگهداری سیستم‌های الکتریکی و مکانیکی در سراسر راه آهن هستند. خواه واگن‌های مسافربری، موتورهای قطار و سایر ماشین آلات راه آهن و تجهیزات ایمنی باشد.
مهندسان راه آهن همچنین ممکن است با طراحی، ساخت و بهره برداری از تمام سیستم‌های ریلی در سراسر شبکه سر و کار داشته باشند. این نقش برای کسی مناسب است که خواهان یک نقش شغلی انعطاف‌پذیر و متنوع باشد. که زیرشاخه‌های متعددی را به عنوان زمینه‌های توسعه و رشد ارائه می‌کند. مهندسی راه آهن همچنین شامل مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی صنایع و مهندسی تولید می‌شود.
مهندسان راه آهن کار پرفشاری دارند، اما این کار نیز بسیار مفید است. نقش و وظایف آنها بر حصول اطمینان از ایمنی و امنیت مسافران و خدمه قطار در هر زمان تحت مقررات ایمنی صحیح متمرکز است.

وظایف مهندس راه آهن

به عنوان یک مهندس راه آهن، شما مسئول ارائه بینش فنی در مورد پروژه‌های مهندسی راه آهن برای انواع سیستم‌های مختلف خواهید بود. نقش شغلی یک مهندس راه آهن ممکن است شامل وظایف زیر باشد:

نظارت بر طراحی و مدل‌سازی مهندسی ریل

ارائه مشاوره تخصصی در مورد مسائل فنی یا ایرادات راه آهن

استفاده از نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر

تهیه و ارائه گزارش‌ها، مطالعات و مدل‌ها برای حمایت از تصمیمات تجاری

انجام محاسبات

ارائه راهنمایی‌های مهندسی به سایر اعضای تیم

اطمینان از ایمنی و انطباق قانونی کلیه کارهای مهندسی

کار با مهندسان و طراحان دیگر برای تصمیم‌گیری در مورد راه حل مسائل سیستم.

مهارت‌های مورد نیاز مهندس راه آهن

معرفی شغل مهندس راه آهن و حقوق آن

مهارت‌های اضافی که ممکن است برای هر کسی که به عنوان یک مهندس سیستم ریلی مشغول به کار است مفید باشد عبارتند از:

آشنایی با روش‌های حمل و نقل، هزینه‌ها و مزایا

توجه عالی به جزئیات

صبر و توانایی حفظ آرامش در موقعیت‌های استرس‌زا

توانایی کارکرد و کنترل تجهیزات

مهارت‌های کار تیمی خوب

مهارت مشاهده و ضبط.

چگونه مهندس راه آهن شویم؟

 

چندین راه برای تبدیل شدن به یک مهندس راه آهن وجود دارد. شما می‌توانید یک مدرک دانشگاهی یا یک دوره کارآموزی را بگذرانید یا مستقیماً به یک کارفرما درخواست دهید.
شما باید این مسیرها را بررسی کنید تا بفهمید کدام مسیر برای شما مناسب است. اگرچه برخی از این گزینه‌ها دارای شرایط صلاحیت خاصی هستند، بسیاری از کارفرمایان بیشتر به افرادی علاقه‌مند هستند که مشتاق و مایل به یادگیری هستند و می‌توانند دستورالعمل‌ها را دنبال کنند.

مدرک دانشگاهی بگیرید

در بیشتر موارد، برای تبدیل شدن به یک مهندس راه آهن، به مدرک کارشناسی نیاز دارید. همچنین شما ملزم به داشتن مدرک تحصیلات تکمیلی مهندسی هستید، یا در یک سازمان مهندسی مربوطه وضعیت قانونی را کسب کرده باشید. موضوعات پیشنهادی عبارتند از:

  • مهندسی عمران
  • مهندسی برق و الکترونیک
  • مهندسی مکانیک

دوره کار آموزی را طی کنید

شما می‌توانید یک دوره کار آموزی را در مهندسی عمران بگذرانید تا مهندس راه آهن شوید. دوره‌های کارآموزی برای افراد بالای 16 سال آزاد است. به عنوان یک کارآموز، شما به طور کامل در یک شرکت استخدام خواهید شد و انتظار می‌رود حداقل 30 ساعت در هفته کار کنید.

کار کنید

اگر در یک شغل مشابه، مانند مهندسی عمران، تجربه دارید، یا به عنوان تکنسین سیستم‌های ریلی کار کرده‌اید، می‌توانید برای کسب تجربه در محل به عنوان مهندس راه آهن، مستقیماً به یک شرکت درخواست دهید. ممکن است به عنوان دستیار یک مهندس با تجربه‌تر سیستم‌های ریلی شروع به کار و با بهبود توانایی‌های خود پیشرفت کنید.

تجربه کاری به دست آورید

تجربه کاری برای به دست آوردن شغل در صنعت راه آهن ضروری است. شما می‌توانید این را در مدرسه یا با کار کردن در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات با یک شرکت یا بستگانی که به عنوان مهندس سیستم ریلی کار می‌کند، به دست آورید. کارفرمایان بالقوه همیشه از دیدن تجربه کاری در روزومه شما خوشحال خواهند شد.

حقوق یک مهندس راه آهن

در کشورمان یک مهندس راه آهن درآمدی بین 8 تا 20 میلیون تومان دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق مهندسان راه آهن بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است.

درامد مهندس راه آهن در آلمان

فردی که به عنوان مهندس راه آهن در آلمان کار می‌کند معمولاً حدود 3390 یورو در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 1560 یورو (کمترین) تا 5390 یورو (بالاترین) متغیر است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *