1

معرفی شغل مسئول پذیرش هتل و درآمد آن

معرفی شغل مسئول پذیرش هتل و درآمد آن

یک مسئول پذیرش هتل، مسئول پذیرایی از مهمانان و اولین نقطه تماس آنها است. آنها مسائل یا درخواست‌ها را ثبت می‌کنند و  اطلاعات و توصیه‌هایی را به مهمانان ارائه می‌دهند و به عنوان سفیران هتل عمل می‌کنند.

مسئول پذیرش هتل

رزروشن هتل یا مسئول پذیرش هتل هنگام ورود و خروج از مهمانان استقبال می‌کنند، به سؤالات مربوط به خدمات و امکانات پاسخ می‌دهند و به طور کلی سعی می‌کنند اطمینان حاصل نمایند که همه کسانی که از هتل بازدید می‌کنند احساس خوشایندی داشته باشند.
مسئول پذیرش هتل همچنین ممکن است مسئول انجام برخی از وظایف اداری مانند برنامه‌ریزی قرار ملاقات یا پاسخگویی به تماس‌های تلفنی باشد. در هتل‌های بزرگتر، حتی ممکن است مسئولیت‌های تخصصی‌تری داشته باشند، مانند هماهنگی با فروشندگان یا مدیریت موجودی.

وظایف رزروشن هتل

مسئول پذیرش هتل معمولاً طیف وسیعی از مسئولیت‌ها را بر عهده دارند که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

خوشامدگویی به مهمانان و پاسخ به سؤالات در مورد امکانات، فعالیت‌ها و خدمات هتل

تماس با فروشندگان برای هماهنگی جهت تحویل سرویس اتاق یا خدمات خانه‌داری در صورت نیاز

ارائه اطلاعات در مورد جاذبه‌های محلی، رویدادها و رستوران‌ها به مهمانان

وارد کردن رزرو به سیستم کامپیوتری برای مهمانانی که به صورت آنلاین رزرو کرده‌اند

بررسی اطلاعات ورود مهمان، مانند نام، آدرس، شماره کارت اعتباری و شماره تلفن

پردازش پرداخت‌ها با استفاده از رایانه یا سایر دستگاه‌ها

رزرو برای مهمانان، از جمله نرخ اتاق، در دسترس بودن اتاق، و درخواست‌های ویژه

رسیدگی به مشکلات یا شکایات مهمانان و حل مسائل از طریق تعامل با کارکنان یا تماس با مدیران سطوح بالاتر

اطمینان حاصل کنید که همه مهمانان با تأیید ترتیبات خروج و تسویه حساب خود با هتل، به درستی چک می‌کنند.

حقوق و چشم انداز شغلی پذیرش هتل

حقوق کارکنان پذیرش هتل معمولاً ماهانه پرداخت می‌شود و حقوق آنها بسته به عوامل مختلفی می‌تواند متفاوت باشد. معمولا دریافتی آنها بین 6 تا 20 میلیون تومان در ماه متغیر است. انتظار می‌رود که استخدام پذیرش هتل‌ها با نرخ متوسطی در دهه آینده رشد کند.
رشد اشتغال با افزایش محبوبیت هتل‌ها و مسافرخانه‌ها به عنوان مکانی برای زندگی جوانان و خانواده‌ها همراه خواهد بود. علاوه بر این، نیاز به کاهش هزینه‌ها باعث می‌شود برخی از موسسات به جای نصب سیستم‌های اتوماسیون گران قیمت، تعداد بیشتری از پذیرش‌ها را استخدام کنند.

الزامات لازم برای مسئول پذیرشگر هتل

معرفی شغل مسئول پذیرش هتل و درآمد آن

پذیرش هتل معمولاً باید شرایط زیر را داشته باشد:

تحصیلات: پذیرش هتل‌ها معمولاً باید حداقل دیپلم دبیرستان یا معادل آن را داشته باشند. برخی از هتل‌ها ممکن است افرادی را ترجیح دهند که برخی از دوره‌های دانشگاه را گذرانده‌اند. پذیرندگانی که علاقه‌مند به پیشرفت شغلی خود هستند ممکن است مدرک لیسانس خود را در مدیریت بازرگانی دنبال کنند.

آموزش و تجربه: مسئولین پذیرش هتل معمولاً آموزش‌های حین کار را از سرپرستان یا مدیران خود دریافت می‌کنند. این آموزش ممکن است شامل یادگیری خط‌مشی‌ها و رویه‌های هتل و همچنین نرم‌افزار و فناوری مورد استفاده هتل باشد. مسئولین پذیرش هتل که در هتل‌های بزرگ‌تر کار می‌کنند ممکن است آموزش‌های گسترده‌تری دریافت کنند.

گواهینامه‌ها و مجوزها: در حالی که اغلب برای نقش پذیرش هتل نیازی به گواهینامه نیست، گواهینامه‌هایی برای حرفه‌ای‌ها وجود دارد که می‌خواهند شانس خود را برای یافتن شغل، افزایش پتانسیل درآمد یا دریافت گواهی ارائه خدمات اضافی به مشتریان افزایش دهند.

مهارت‌های پذیرش هتل

پذیرش هتل برای موفقیت به مهارت‌های زیر نیاز دارد:

مهارت‌های ارتباطی: به عنوان یک مسئول پذیرش هتل، شما با افراد مختلفی از جمله مهمانان هتل، سایر کارمندان و اعضای عمومی ارتباط برقرار می‌کنید. مهارت‌های ارتباطی موثر، مانند گوش دادن فعال، همدلی و متقاعدسازی، می‌تواند به شما کمک کند تا با دیگران به شیوه‌ای حرفه‌ای و مؤدبانه تعامل داشته باشید.

مهارت‌های خدمات به مشتری: مهارت‌های خدمات به مشتری پایه و اساس یک پذیرش هتل موفق است. به عنوان یک مسئول پذیرش، شما باید دوستانه، مفید و مایل باشید که برای مهمانان خود تلاش بیشتری کنید. شما باید بتوانید به سوالات پاسخ دهید، مشکلات را حل کنید و برای هر مشکلی که ممکن است ایجاد شود راه حل ارائه دهید.

مهارت‌های سازمانی: پذیرش هتل مسئول مدیریت چندین کار به طور هم‌زمان هستند. آنها اغلب باید به تماس‌های تلفنی، خوشامدگویی به مهمانان، ورود مهمانان، پاسخ به سؤالات درباره هتل، پردازش پرداخت‌ها، پاسخ به سؤالات مربوط به منطقه و موارد دیگر پاسخ دهند. مسئولین پذیرش هتل باید بتوانند وظایف خود را اولویت‌بندی و کار خود را به‌گونه‌ای سازماندهی کنند که تا حد امکان کارآمد باشد.

مهارت‌های کامپیوتری: مسئولین پذیرش هتل از کامپیوتر برای بررسی ورود و خروج مهمانان، وارد کردن داده‌ها، ارسال ایمیل و انجام کارهای دیگر استفاده می‌کنند. داشتن مهارت‌های کامپیوتری قوی می‌تواند به شما کمک کند در کار خود کارآمدتر باشید و کارهای پیشرفته‌تری را انجام دهید.

مهارت‌های حل مسئله: به عنوان یک مسئول پذیرش هتل، ممکن است شما مسئول حل مشکلات مهمانان باشید. به عنوان مثال، اگر اتاق مهمان هنگام ورود آماده نیست، ممکن است بتوانید اتاقی مشابه برای او پیدا کنید و به او تخفیف بدهید. این امر مستلزم آن است که بتوانید به راه حل مشکلات فکر کنید و راه‌هایی برای کمک به مهمانان خود بیابید.

محیط کاری مسئول پذیرش هتل

مسئول پذیرش هتل در قسمت لابی یا میز پذیرش هتل‌ها کار می‌کنند و مسئولیت خوشامدگویی به مهمانان، بررسی آنها و پاسخگویی به سوالاتی که ممکن است در مورد هتل یا خدمات آن داشته باشند را بر عهده دارند. آنها همچنین سیستم تلفن هتل را مدیریت می‌کنند، پیام‌ها را می‌گیرند و با کارکنان مناسب هتل تماس می‌گیرند.
مسئول پذیرش هتل معمولاً در شیفت‌هایی کار می‌کنند که شامل عصرها، آخر هفته‌ها و تعطیلات می‌شود. همچنین ممکن است از آنها خواسته شود در دوره‌های شلوغ، مانند تعطیلات و همایش‌ها، اضافه‌کاری کنند.

چگونه یک پذیرش هتل شویم

شغلی به عنوان مسئول پذیرش هتل می‌تواند راهی عالی برای وارد کردن پای شما به صنعت مهمان‌داری باشد. به عنوان یک مسئول پذیرش، مسئولیت خوشامدگویی به مهمانان و ارائه اطلاعات در مورد هتل و امکانات آن را بر عهده خواهید داشت. شما همچنین مسئول پاسخگویی به تلفن‌ها و رسیدگی به مشکلات مربوط به خدمات مشتری خواهید بود.
برای موفقیت در این نقش، باید مهارت‌های ارتباطی عالی داشته باشید و بتوانید با آرامش و به صورت حرفه‌ای با موقعیت‌های سخت کنار بیایید. همچنین باید برای مدت طولانی روی پاهای خود کار کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. کامران گفت:

    من تجربه 2 سال پزیرشگری در چند هتل 4 ستاره تاپ در تهران را دارم اولا حقوق ان کم و در حد اداره کار یا همان کارگر صفر ساده است ثانیا با تو جه به سختی کار و بلد بودن زبان خارجی این حقوق ارزش انجام این کار را ندارد البته مدیران هتل ها عموما اجازه دریافت هیچ پولی را بجز حقوق به پزیرشگر نمیدهند و این پول مثل درصد تاکسی از فرودگاه را حق خودشان میدانند یعنی انها در منزل هستند و نگران ان پول هستند که چرا پزیرشگر میگیرد