0

معرفی شغل طراحی صنعتی و درآمد آن

معرفی شغل طراحی صنعتی و درآمد آن

کار در طراحی صنعتی شامل ترکیبی از خلاقیت و منطق است و می‌تواند فرصت‌های شغلی زیادی را ارائه دهد. اگر تجربه مهندسی دارید و همچنین از عناصر هنری تولید قدردانی می‌کنید، ممکن است از کار به‌عنوان مهندس صنعتی لذت ببرید. کار طراحی صنعتی به مجموعه خاصی از مهارت‌ها نیاز دارد. در این مقاله، ما چگونگی شروع کار را به‌عنوان یک طراح صنعتی بررسی می‌کنیم.

طراح صنعتی چیست

طراح صنعتی حرفه‌ای است که برای محصولات جدید طرح‌هایی ایجاد می‌کند. طراحان صنعتی به طور معمول با محصولاتی که تولید می‌شوند کار و اغلب محصولاتی مانند وسایل نقلیه، لوازم و وسایل الکترونیکی را طراحی می‌کنند.

بسیاری از طراحان صنعتی در دفاتر کار می‌کنند و می‌توانند در بیشتر صنایع اشتغال پیدا کنند. طراحان صنعتی همچنین معمولاً در کار با یک نوع خاص از محصول مانند تجهیزات پزشکی، تلفن‌های هوشمند یا دوچرخه تخصص دارند و می‌توانند برای ارزیابی طرح‌های خود با تیم‌های مهندسین، کارگران تولید و مشاوران بازاریابی همکاری نزدیک داشته باشند.

یک طراح صنعتی چه کاری انجام می‌دهد؟

یک طراح صنعتی ایده‌ها و مفاهیمی را برای تولید محصولات مصرف‌کننده، تجاری و صنعتی در نظر می‌گیرد، توسعه و اسناد می‌کند.
برخی از طراحان روی یک نوع خاص از محصول تمرکز می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، آنها ممکن است لوازم الکترونیک مصرفی مانند تلفن‌های هوشمند یا ابزارهای پزشکی مانند سونوگرافی قابل‌حمل یا استنشاقی را طراحی کنند. سایر طراحان ممکن است مفاهیم محصول را برای خانه‌های جدید، اسباب‌بازی یا مبلمان ایجاد کنند. هدف یک طراح صنعتی اغلب اطمینان از استفاده ساده و دلپذیر از محصولات است.

وظایف طراح صنعتی

طراحان صنعتی وظایف شغلی بسیاری دارند که به طراحی محصولات جدید آنها برای تولید کمک می‌کند. قبل از شروع، یک طراح صنعتی ممکن است در مورد استفاده و مخاطبان موردنظر یک محصول تحقیق کند تا اطمینان حاصل کند که نیاز به محصول در بازار وجود دارد.

طراحان صنعتی همچنین می‌توانند با استفاده از نرم‌افزارهای رایانه‌ای طرح یا طرح‌هایی را با دست یا از طریق نرم‌افزار رایانه‌ای تهیه کنند که به آنها امکان می‌دهد مدل‌های سه‌بعدی بسازند. یک طراح صنعتی همچنین می‌تواند با سایر متخصصان مهندسی، تولید و بازاریابی همکاری کند تا مشخص کند آیا می‌توان یک مفهوم طراحی را با هزینه قابل‌کنترل تولید کرد. در اینجا چند وظیفه شغلی متداول دیگر برای طراحان صنعتی آورده شده است:

تولید مفاهیم برای محصولات جدید که نوآورانه، امکان‌پذیر و مناسب برای تولید هستند

ایجاد مشخصات فنی و راهنماهای کاربر برای تولید انبوه یا دسته‌ای

ایجاد طرح‌ها، برنامه‌ها، نمودارها و تصاویر برای برقراری ارتباط ایده‌های طراحی

ایجاد و آزمایش نمونه‌ها یا نمونه‌های اولیه فیزیکی طراحی محصولات مصرفی

نظارت بر ایجاد الگوهای، برنامه‌ها و ابزار در فرایند تولید

بررسی مواد اولیه و الزامات تولید برای تعیین هزینه‌های تولید

کار با مهندسان مکانیک برای ارزیابی هزینه مفاهیم طراحی

تحقیق در مورد روش‌های مختلف مصرف‌کنندگان ممکن است از یک محصول استفاده کرده و تعیین کند که چه کسی ممکن است از آن استفاده کند

ارزیابی عملکرد، ظاهر و ویژگی‌های ایمنی برای تعیین اینکه آیا تولید محصول امکان‌پذیر است

ارائه مدل‌های طراحی و نمونه‌های اولیه برای ارزیابی و تأیید

ارتباط با مشتری و ذی‌نفعان برای تعیین اهداف و محدودیت‌های مختصر طراحی

انجام تحقیقات محصول و تعیین نیازهای تجاری، فرهنگی و زیبایی‌شناسی

مذاکره در مورد راه‌حل‌های طراحی با کارکنان مدیریت، فروش و تولید و مشتریان

انتخاب، مشخص‌کردن و توصیه مواد، روش‌های تولید و محصولات مربوط به محصول

مهارت های طراح صنعتی

طراحان صنعتی که در بخش‌های تولیدی یا صنعتی کار می‌کنند، معمولاً دارای مجموعه مهارت‌های متنوعی هستند که به آنها امکان می‌دهد وظایف خود را انجام دهند. بیشتر کارهای آنها مبتنی بر پروژه است و به خلاقیت و همکاری نیاز دارد. برای کار به عنوان یک طراح صنعتی، سعی کنید مهارت‌های زیر را به دست آورید:

مهارت‌های تحلیلی: طراحان صنعتی اغلب از مهارت‌های منطق و استدلال برای مطالعه ایده‌های جدید و مفاهیم محصول استفاده می‌کنند که تعیین می‌کند این ایده‌ها عملی هستند یا خیر.

توانایی هنری: با استفاده از توانایی هنری خود، طراح صنعتی طرح‌ها و تصاویر محصول را برای ساخت نمونه‌های اولیه ایجاد می‌کند. توانایی‌های هنری قوی اطمینان می‌دهد که طراح صنعتی ایده‌های تازه‌ای تولید می‌کند و خلاقیت خود را در طرح‌های جدید اعمال می‌کند.

مهارت‌های رایانه‌ای: طراحان صنعتی از نرم‌افزار و برنامه‌های با کمک رایانه برای تهیه مدل‌های مجازی و نمونه‌های اولیه طراحی محصولات مختلف استفاده می‌کنند. آنها ممکن است در اتوکد، Adobe Photoshop و Illustrator مهارت پیدا کنند.

مهارت‌های تحقیق: قبل از اینکه محصول از خط مونتاژ خارج شود، طراح صنعتی ممکن است تعیین کند که چه کسی و چگونه از محصول استفاده می‌کند. یک طراح صنعتی همچنین می‌تواند از مهارت‌های تحقیق برای تعیین امکان‌سنجی طراحی یک محصول استفاده کند.

مهارت‌های همکاری: به‌عنوان طراح صنعتی، شما به طور معمول با کارشناسان تولید، مهندسین و تحلیلگران تحقیق بازار کار می‌کنید. توسعه روابط کاری متقابل با همکاران و ذی‌نفعان تضمین می‌کند که طراح هنگام تهیه یک محصول به اهداف خود دست می‌یابد.

مهارت‌های مکانیکی: باعث می‌شود تا طراحان صنعتی بدانند که چگونه محصولات تجاری که طراحی می‌کنند مهندسی شده‌اند.

مهارت‌های حل مسئله: معمولاً طراحان برای عیب‌یابی مشکلات طراحی، ارزیابی گزینه‌ها و ارائه راه‌حل‌هایی برای تولید که آنها ارزیابی می‌کنند، مهارت‌های حل مسئله لازم است. مهارت‌های حل مسئله قوی اطمینان حاصل می‌کند که تولید به راحتی انجام می‌شود و شرکت محصولات مقرون به صرفه تولید می‌کند.

طراحی فنی: طراحان صنعتی اغلب می‌دانند که چگونه می‌توانند در هنگام ایجاد برنامه‌های فنی، نقشه‌ها، طرح‌ها و نمونه‌های اولیه، تکنیک‌های طراحی خاص را اجرا کنند.

تولید و پردازش: این می‌تواند برای یک طراح صنعتی به همان اندازه مهم باشد که بداند در یک محیط کارخانه چه اتفاقی می‌افتد. آنها ممکن است درک کاملی از فرایندهای تولید، کنترل کیفیت و هزینه‌ها داشته باشند.

آگاهی تجاری: همچنین آگاهی تجاری طراحان صنعتی برای درک بازار هدف شرکت خوب است. این مهارت می‌تواند یک طراح صنعتی را قادر به ایجاد طرح‌های مفید و سودآور کند.

درآمد طراحی صنعتی

بسته به میزان فعالیت، تجربه و صنعت موردنظر، میزان درآمد یک طراح صنعتی در ماه بین 10 تا 50 میلیون متغیر است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *