0

معرفی رشته تربیت بدنی و حقوق و مزایای آن

معرفی رشته تربیت بدنی و حقوق و مزایای آن

توصیه می‌شود که کودکان روزانه حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند. اما آن‌ها این نیاز را برآورده نمی‌کنند زیرا کلاس‌های تربیت بدنی در حال کاهش است و دیگر در برنامه کلاسی مدرسه وجود ندارند. در این مقاله قصد داریم در مورد رشته تربیت بدنی، اهمیت، معایب و مزایای آن صحبت کنیم:

اهمیت تربیت بدنی

همه ما می‌دانیم که فعالیت بدنی برای سلامتی و زندگی حیاتی است. مشارکت در فعالیت بدنی برای جلوگیری از چاقی، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی عروقی و سایر بیماری‌های مزمن مهم است.

تربیت بدنی بخشی جدایی‌ناپذیر از آموزش جوانان است. با یادگیری تربیت بدنی، جوانان می‌توانند لذت، اعتماد به نفس و شایستگی خود را در طیف وسیعی از فعالیت‌های بدنی افزایش دهند. آنها می‌توانند در مورد تناسب اندام مرتبط با سلامتی بیاموزند و مسئولیت فعالیت بدنی در حال حاضر و آینده را بر عهده بگیرند. به طور کلی، آنها می‌توانند نگرش مثبتی نسبت به فعالیت بدنی و اهمیت آن در یک سبک زندگی سالم و رضایت بخش داشته باشند.

شغل‌های رشته تربیت بدنی

شغل‌های مرتبط به تربیت بدنی عموما به صورت استخدامی در آموزش و پرورش و ادارات هستنند یا اینکه شخص فارغ التحصیل، به صورت مستقل فعالیت نماید. مدارس و دانشگاه‌ها به آموزگار متخصص در رشته تربیت بدنی نیاز دارند. آن دست از کسانی که به صورت خود اشتغال قصد فعالیت دارند می‌توانند به عنوان مربی رشته خود فعالیت و یا باشگاهی راه اندازی کنند.
به طور مثال شخصی که علاقه‌مند به رشته بدنسازی باشد می‌تواند کار خود را به عنوان مربی و یا مدیر باشگاه بدنسازی ادامه دهد. رشته‌های تنیس، شن، دو میدانی و … نیز به همین صورت است.

حقوق رشته تربیت بدنی

معرفی رشته تربیت بدنی و حقوق و مزایای آن

همانطور که در بالا اشاره شد به دو صورت می‌توان در رشته تربیت بدنی فعالیت نمود. حقوق دریافتی معلم یا استاد تربیت بدنی به صورت وزارت کاری از 6 تا 10 میلیون تومان متغیر است. شخصی که به صورت مستقل به عنوان مربی یا مدیر باشگاهی(بدنسازی، تنیس، اسب سواری و …) فعالیت دارد درآمدی بین 10 تا 70 میلیون تومان در ماه می‌تواند داشته باشد.

معایب و مزایای رشته تربیت بدنی

ب اآنکه تربیت بدنی برای رشد و تکامل کودک ضروری است اما بحث‌های زیادی مطرح است که آیا آن به عنوان بخشی معایب تربیت بدنی برای کودکان ذکر شده است.

مزایای تربیت بدنی

دانش آموز سالم: از آنجایی که تربیت بدنی در زندگی روزمره آنها تاثیر دارد، دانش آموز به مرور زمان سالمتر خواهد بود. تعداد زیادی تمرین به سوزاندن کالری و رهایی از بیماری‌های مختلف و به بهبود سبک زندگی کمک می‌کند.

سرگرمی برای انجام فعالیت های بدنی: مطالعه در تمام ساعت روز، یک دانش آموز را خسته می‌کند. با تمام فعالیت‌های  مرتبط با تربیت بدنی، انجام آن یک تجربه بسیار سرگرم کننده است.

استعداد درونی را بالا می برد: برخی از کودکان ممکن است به تحصیلات علمی علاقه نداشته باشند، آن‌ها بیشتر به بازی و ورزش علاقه دارند. تربیت بدنی می‌تواند بستری برای بروز استعدادهای ذاتی باشد که در آینده می‌تواند تبدیل به شغلی برای دانش آموز شود.

طراوت: تربیت بدنی خارج از کلاس درس انجام می‌شود و یکنواختی روتین، که کار کلاسی است را می‌شکند و احساس شادابی را به دانش آموزان می‌دهد.

معایب تربیت بدنی

نتایج معکوس: تربیت بدنی به عنوان یک کلاس برای دانش آموز بسته به میزان ورزشکاری آنها در دوران کودکی یا بسیار آسان یا بسیار دشوار است. همچنین، برای برخی ممکن است ترسناک باشد. مربیان تمایل دارند کودک ورزشکار را در اولویت قرار دهند که در این صورت بچه‌های غیر ورزشکار نادیده گرفته می‌شوند. همچنین، آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده که باعث می‌شود تمایلی به حضور در کلاس ورزش نداشته باشند.

عدم انتخاب: بسیاری از بچه‌ها علاقه‌ای به شرکت در کلاس‌های تربیت بدنی ندارند. اما به دلیل اجباری بودن این کلاسها
آنها خواه ناخواه باید حضور داشته باشند. مخصوصاً دانش‌آموزان درون‌گرا که ورزش گروهی را ترجیح نمی‌دهند و آنها را از کلمه ورزش متنفر می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود مدارس باید به دانش آموزان اجازه دهد تا در کلاس ورزش و تربیت بدنی حق انتخاب داشته باشند.

هزینه: هر چیزی که در آموزش اجرا می‌شود هزینه دارد. همچنین برگزاری کلاس‌ها با هزینه‌هایی همراه است که باید توسط والدین هر دانش آموز پرداخت شود. هزینه‌ها شامل نگهداری تجهیزات، هزینه معلم و نگهداری از یک سالن ورزشی بزرگ است باید پولی باشد که بهتر است برای استخدام بهترین مربیان دانشگاهی و سایر فناوری‌ها صرف شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *