0

در مورد شغل پژوهشگر و درآمد آن بیشتر بدانید

در مورد شغل پژوهشگر و درآمد آن بیشتر بدانید

یک محقق یا پژوهشگر، پروژه‌های تحقیقاتی را برای دستیابی به اهداف خاص نظارت می‌کند. وظایف آنها شامل شناسایی اهداف تحقیق، ایجاد روش‌ها و تعیین بودجه برای سازمانی است که برای آن کار می‌کنند.

پژوهشگر کیست؟

پژوهشگران اغلب با تیمی از محققان و کمیته‌های دیگر برای برنامه‌ریزی اهداف تحقیق و پارامترهای آزمون کار می‌کنند. آنها همچنین روش‌های تحقیق، متغیرها، تکنیک‌های جمع‌آوری داده‌ها و روش‌های تجزیه‌وتحلیل را شناسایی می‌کنند. محققان پروژه را زیر نظر دارند تا مطمئن شوند که از الزامات و استانداردها پیروی می‌کند. آنها داده‌ها را تفسیر می‌کنند، گزارش‌هایی را در مورد یافته‌های تحقیق ارائه و در پایان پروژه توصیه‌هایی بیان می‌کنند.

وظایف پژوهشگر

در اینجا نمونه‌هایی از وظایف پژوهشگر آورده شده است:

تعیین زمینه‌های تحقیق برای افزایش دانش در یک زمینه خاص.

شناسایی منابع تأمین مالی، تهیه طرح‌های تحقیقاتی و ارائه درخواست‌های مالی.

برنامه‌ریزی و انجام آزمایش‌ها و بررسی‌ها.

جمع‌آوری، ثبت و تجزیه و تحلیل داده‌ها.

تفسیر نتایج تجزیه و تحلیل داده‌ها و استنباط و نتیجه‌گیری.

از نتایج تحقیقات برای نوشتن گزارش‌ها، مقالات و بررسی‌ها و ارائه یافته‌ها در مجلات و کنفرانس‌ها استفاده کنید.

با تیم‌های تحقیقاتی، سهامداران صنعت و سازمان‌های دولتی همکاری کنید.

یک پژوهشگر چه کاری انجام می‌دهد؟

پژوهشگران معمولاً برای مؤسسات دانشگاهی یا برای مشاغل کار می‌کنند. محققان داده‌ها را در طول چرخه عمر پروژه جمع‌آوری می‌کنند، داده‌ها را تجزیه و تحلیل و یافته‌ها را برای کمک به تحقیقات جدید، غنی‌سازی ادبیات علمی و بهبود فرآیند تصمیم‌گیری منتشر می‌کنند.
بسته به کارفرما و مسئولیت‌ها، محققان ممکن است در محیط‌های آزمایشگاهی یا شرایط محیطی کار کنند. آنها به مهارت‌های کمی و کیفی، دانش ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌ها و مهارت در کاربردهای آماری نیاز دارند. محققان می‌توانند در صنایع مختلف از جمله دانشگاه، پزشکی، مهندسی، بهداشت، مالی، آزمایشگاه‌های دولتی و فناوری کار کنند.

مهارت‌های مورد نیاز پژوهشگر

در مورد شغل پژوهشگر و درآمد آن بیشتر بدانید

یک پژوهشگر موفق، مهارت‌ها و صلاحیت‌های لازم برای انجام وظایف مختلف را خواهد داشت. مهارت‌ها و الزامات آموزشی خاصی که محققین نیاز دارند به صنعت آنها بستگی دارد. با این حال، بیشتر نقش‌های تحقیقاتی نیاز به مدرک تحصیلات تکمیلی در رشته خود دارد.
محققان موفق مهارت‌های حل مسئله و تحقیق استثنایی دارند. آنها در تکنیک‌های جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های چندگانه مهارت داشته و دانش استثنایی از برنامه های‌کامپیوتری آماری دارند. آنها همچنین ارتباطات رسان بسیار خوبی هستند و می‌توانند به طور موثر در تیم‌ها کار کنند. در اینجا نمونه‌هایی از الزامات و مهارت‌های پژوهشگر آورده شده است:

مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در زمینه تحقیقاتی

دو یا چند سال سابقه تدریس

دانش اثبات شده روش‌های جمع آوری داده‌ها

تسلط بر ابزارهای تحلیل داده‌ها و کاربردهای آماری

مهارت‌های ارتباط نوشتاری و کلامی عالی

مهارت‌های ارائه عالی و توانایی نوشتن گزارش‌های تحقیقاتی در سطح دکترا برای چاپ در مجلات معتبر

دانش مدیریت پروژه

توانایی کار در یک تیم و پیروی از دستورالعمل‌های هیئت علمی ارشد

درآمد پژوهشگر

یک محقق می‌تواند به طور متوسط 360 میلیون در سال حقوق دریافت کند. بزرگترین عامل تعیین کننده درآمد یک محقق شامل دستاوردهای حرفه‌ای مانند انتشارات تحقیقاتی، جوایز و تجربه تدریس، کارفرما، منطقه جغرافیایی و صنعت است. منبع تأمین مالی می‌تواند بر پرداخت تأثیر بگذارد؛ زیرا صنایعی مانند دفاع و فناوری قدرت مالی بیشتری نسبت به سازمان‌هایی دارند که با مسائل اجتماعی سروکار دارند.

الزامات آموزشی پژوهشگر

بسیاری از سازمان‌ها مدرک کارشناسی ارشد را برای نقش‌های سطح ابتدایی می‌خواهند، در حالی که برخی از آنها به مدرک دکترا و تجربه آموزشی و پژوهشی قابل توجهی برای در نظر گرفتن متقاضیان نیاز دارند. داوطلبانی که در پروژه‌های مشابه به عنوان دانشجو یا دستیار پژوهشی کار کرده‌اند ممکن است شانس بیشتری برای استخدام داشته باشند.
این نقش مستلزم درک عمیق اصطلاحات مورد استفاده در صنعت است. متقاضیان می‌دانند چگونه آزمایش‌ها را طراحی و انجام دهند. همچنین در پیروی از دستورالعمل‌های یک محقق ارشد که به عنوان مدیر پروژه عمل می‌کند، راحت خواهند بود.

وظایف روزانه یک پژوهشگر چیست؟

محققان ممکن است بسته به صنعتی که در آن کار می‌کنند، مسئولیت‌ها و وظایف متفاوتی داشته باشند. با این حال، صرف نظر از اینکه درباره چه موضوع یا ایده‌ای تحقیق می‌کنند، بسیاری از محققان وظایف مشابهی را انجام می‌دهند.
برای مثال، یک محقق ممکن است با ذی‌نفعان داخلی منتخب ملاقات کند تا در مورد آخرین یافته‌ها یا برداشت‌های حاصل از تحقیقات خود بحث کند. آنها ممکن است با محققان دیگر برای توسعه فاز بعدی یک پروژه تحقیقاتی همکاری کنند و ممکن است شروع به تهیه یک ارائه برای همه ذی‌نفعان داخلی و خارجی کنند تا یافته‌های پروژه را به اشتراک بگذارند.

یک پژوهشگر خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

پژوهشگران عالی عناصر و ویژگی‌های زیر را دارند:

ذهن باز: اغلب، محققان یک پروژه را با یک فرضیه یا انتظار از آنچه یاد خواهند گرفت آغاز می‌کنند. محققین عالی آماده‌اند تا افکار و نظرات خود را با شواهد و داده‌های جدید تغییر دهند.

تفکر انتقادی: تفکر انتقادی به عنوان یک محقق از اهمیت بالایی برخوردار است. آنها باید بتوانند اطلاعات جدید را در طول یک پروژه تحقیقاتی به دقت بررسی و آزمایش کنند.

تمرکز: برخی از پروژه‌های تحقیقاتی زمان قابل توجهی برای تکمیل نیاز دارند. محققان خوب در طول پروژه بر تحقیقات خود متمرکز و توجه دارند.

آموزش: برای محققان مهم است که به تحصیلات خود ادامه دهند و مهارت‌های جدید و بهترین شیوه‌ها را برای رشته خاص خود بیاموزند تا اطمینان حاصل کنند که تحقیقات آنها با آخرین استانداردها مطابقت دارد.

انطباق پذیری: محققان بزرگ آماده هستند تا روش‌ها و برنامه‌های تحقیقاتی خود را در صورت نیاز با اطلاعات و یافته‌های جدید تطبیق دهند.

تفاوت بین یک پژوهشگر و یک دستیار پژوهشی چیست؟

در بیشتر موارد، محققان اعضای ارشدتر یک تیم تحقیقاتی هستند، به ویژه در مقایسه با دستیاران تحقیقاتی. در موقعیت‌های تحقیقاتی دانشگاهی، یک محقق احتمالاً دارای مدرک دکترا خواهد بود. یا مدرک پایانی دیگر. در حالی که یک دستیار پژوهشی ممکن است در حین کمک به پروژه، مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا را کسب کند.
در بخش کسب و کار، شرکت‌ها اغلب پژوهشگران را برای سرپرستی پروژه‌های تحقیقاتی و توسعه بزرگ، به دلیل تخصص و تجربه در این زمینه استخدام می‌کنند. در حالی که دستیاران پژوهشی کارمندان ورودی یا متوسطی هستند که به خود تحقیق کمک می‌کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *