0

انیماتور کیست و چه وظایفی دارد؟

انیماتور کیست و چه وظایفی دارد؟

یک انیماتور مسئول ایجاد مجموعه‌ای از تصاویر به نام فریم برای شبیه سازی حرکت است. وظایف آنها شامل همکاری با متخصصان خلاق از جمله قصه‌گوها، طراحان و صداپیشگان برای تولید فیلم، بازی‌های ویدیویی یا گرافیک برای تبلیغات و سایر اشکال سرگرمی تلویزیونی است.

انیماتور کیست

یک انیماتور مجموعه گسترده‌ای از تصاویر را ایجاد می‌کند که انیمیشن دیده شده در فیلم‌ها، تبلیغات، برنامه‌های تلویزیونی و بازی‌های ویدئویی را تشکیل می‌دهد. آنها معمولاً در یکی از این رسانه‌ها تخصص دارند و ممکن است بیشتر بر روی یک مورد خاص مانند شخصیت‌ها، مناظر یا طراحی پس زمینه تمرکز کنند. انیماتورها معمولاً از نرم‌افزارهای رایانه‌ای برای انجام کار خود استفاده می‌کنند. اعضای تیم آن‌ها متشکل از انیماتورها و هنرمندان دیگری است که در پروژه‌ها همکاری می‌کنند.

وظایف و مسئولیت های انیماتور

یک انیماتور باید بتواند وظایف خاصی را انجام دهد تا در کار خود برتر باشد. این وظایف و مسئولیت‌ها عبارتند از:

– ایده پردازی برای شخصیت‌ها، صحنه‌ها، پس‌زمینه‌ها و سایر عناصر انیمیشن

– ایجاد طرح‌های شخصیت برای انیمیشن‌های جدید بر اساس خلاصه‌های طراحی

– توسعه استوری بورد برای پروژه‌های انیمیشن

– طراحی پس زمینه، مجموعه و سایر عناصر محیط انیمیشن

– توسعه زمان‌بندی و سرعت حرکت، بر اساس الزامات صوتی

– کار با ویرایشگر داستان برای ادغام لایه‌های مختلف انیمیشن

– ضبط دیالوگ برای انیمیشن، در صورت لزوم

– همکاری با خلاقان دیگر از جمله طراحان، عکاسان و سایر انیماتورها برای نهایی کردن پروژه‌ها

یک انیماتور چه کاری انجام می‌دهد؟

انیماتور کیست و چه وظایفی دارد؟

انیماتورها بر ایجاد تصاویر دو بعدی، سه بعدی یا کامپیوتری در صنایع سرگرمی، بازی و تبلیغات نظارت دارند. آنها معمولاً تصاویر را با دست ترسیم یا از نرم‌افزار رایانه‌ای برای خلاقیت خود استفاده می‌کنند. در طول فرآیند، آنها با انیماتورهای دیگر همکاری دارند.

همچنین از انیماتورهای ارشد مشاوره می‌گیرند و از بازخورد مشتریان برای تکامل بیشتر پروژه‌های خود استفاده می‌کنند. مسئولیت‌های روزانه یک انیماتور اغلب شامل کار بر روی یک تیم برای تکمیل عناصر گرافیکی اختصاص داده شده با هدف رعایت مهلت‌های پروژه است.

مهارت های مورد نیاز انیماتور

یک انیماتور موفق دارای مهارت‌ها و صلاحیت‌های پیش نیاز زیر است:

– خلاقیت و اصالت عالی

– مهارت‌های برتر در طراحی گرافیک

– تسلط کامل به اصول 12 گانه انیمیشن مانند صحنه‌سازی، زمان‌بندی، سهولت ورود، سهولت و پیش‌بینی

– تسلط بر استفاده از نرم افزارهای طراحی و انیمیشن

– درک عمیق مفاهیم ریاضی و هندسی

– دانش تئوری رنگ

– توجه زیاد به جزئیات

– توانایی کار در تیم‌های بزرگ

درآمد انیماتور

دستمزد بستگی به این دارد که آیا شما عمدتاً روی پروژه‌های متحرک دو بعدی یا سه بعدی تمرکز می‌کنید. همچنین حقوق و دستمزد بسته به تحصیلات، تجربه و تمام یا پاره وقت بودن موقعیت متفاوت خواهد بود. اگر به عنوان انیماتور در شرکتی استخدام شوید حقوقی بین 8 تا 14 میلیون در ماه درآمد خواهید داشت. اما اگر به صورت مستقل کار کنید بسته به میزان موفقیت انیمیشن شما درآمدی بین 10 تا 50 میلیون در ماه به دست می‌آورید.

الزامات آموزشی انیماتور

به طور معمول، انیماتور شدن حداقل به مدرک لیسانس در هنرهای زیبا، طراحی گرافیک، تصویرسازی، انیمیشن یا هر رشته مرتبط نیاز دارد. در این دوره‌ها ماژول‌هایی در زمینه جلوه‌های بصری، طراحی و تصویرسازی، مدل سازی و رندر و نورپردازی ارائه می‌شود. با این حال، داشتن مدرک کاردانی برای انیماتورها غیرعادی نیست. مدارک تحصیلات تکمیلی در انیمیشن فیلم یا انتشارات وب نیز بسته به حوزه تخصصی مفید هستند.

الزامات تجربه انیماتور

شخص واجد شرایط انیماتور نیاز است حداقل یک سال تجربه در این زمینه داشته باشد. آنها باید با مفهوم سازی شخصیت‌ها از مرحله ایده‌پردازی تا طراحی و خلق نهایی آشنا باشند. انیماتورها باید راحت با ابزارهای گرافیکی کامپیوتری کار کنند و از آنها جهت ایجاد استوری بورد برای پروژه‌های انیمیشن استفاده کنند. یک انیماتور باتجربه باید سوابق اثبات شده‌ای در ارائه آثار هنری به مشخصات مشتری و در بازه زمانی لازم داشته باشد.

میانگین ساعات کاری انیماتورها در هفته چقدر است؟

انیماتورها معمولاً در طول هفته(40 ساعت) و ساعات معمولی کار می‌کنند. این ممکن است بسته به نیازهای کارفرما یا مدت زمان پروژه متفاوت باشد.

انیماتورها معمولا در چه صنایعی کار می‌کنند؟

انیماتورها می‌توانند در صنایع مختلفی کار کنند. آمارها بیان می‌کند که اکثر انیماتورها خود اشتغال هستند. رایج‌ترین صنعتی که به صورت خوداشتغالی پیش می‌رود، صنایع فیلم‌برداری و ویدئویی است که در آن انیماتورها به تولید فیلم‌های انیمیشن و نمایش‌های تلویزیونی کمک می‌کنند. سومین مورد طراحی سیستم‌های کامپیوتری و خدمات مرتبط است و به دنبال آن ناشران نرم افزار و شرکت‌های تبلیغاتی، روابط عمومی و سایر خدمات مانند شرکت‌های بازاریابی است.

تفاوت بین انیمیشن دو بعدی و انیمیشن سه بعدی چیست؟

تفاوت بین انیمیشن دو بعدی و انیمیشن سه بعدی در این است که انیمیشن دو بعدی بر ارتفاع و عرض (طول) یک شی تمرکز می‌کند. در مقابل، انیمیشن سه بعدی نه تنها بر ارتفاع و عرض، بلکه بر عمق یک شی نیز تمرکز دارد. به طور مشابه، این دو نوع انیمیشن در سطح هزینه‌ای که برای شرکت شما متحمل می‌شوند متفاوت هستند.
انیمیشن‌های سه بعدی معمولاً گران‌تر هستند زیرا به زمان و نرم افزار اضافی برای رسیدن به نتیجه نیاز دارند. این چیزی است که باید بسته به نیازهای بودجه خود در هنگام تصمیم گیری در مورد نوع انیماتوری که می‌خواهید استخدام کنید بررسی شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *