0

معرفی شغل های پر درآمد در آمریکا

معرفی شغل های پر درآمد در آمریکا

وقتی تصمیم می‌گیرید چه شغلی را دنبال کنید، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. شما می‌خواهید شغلی را انتخاب کنید که با مجموعه مهارت‌ها، نیازها، تجربه، علایق و شخصیت شما سازگار باشد. اما ممکن است به دنبال شغلی باشید که درآمد بالایی داشته باشد. بنابراین سوال این است که اگر میخواهید کاری با درآمد بسیار بالا انجام دهید، بیایید به 25 شغل بسیار پردرآمد در آمریکا نگاهی بیندازیم:

مشاغل پردرآمد آمریکا

در زیر 10 بهترین شغل و بیزینس پر درآمد آمریکا بر اساس میانگین حقوق سالیانه آمده است:

 پزشکان

پزشکان مسئول ارائه مراقبت‌های پزشکی به بیماران خود هستند. بسته به حوزه تخصصی خود، پزشک ممکن است طیف وسیعی از بیماران را ویزیت کنند. به‌عنوان ‌مثال، متخصصان اطفال کودکان را درمان می‌کنند و خدمات مختلفی را ارائه دهند. متخصصان بیهوشی، که عمل بیهوشی را انجام می‌دهند و بیماران را قبل، حین و بعد از جراحی تحت نظر دارند.

  • متخصصان بیهوشی: میانگین حقوق: 271,440 دلار
  • جراحان: میانگین حقوق: 251650 دلار
  • پزشکان زنان و زایمان: میانگین حقوق: 239120 دلار؛
  • پزشکان (همه دیگر) و چشم پزشکان (به استثنای کودکان): میانگین حقوق: 218,850 دلار
  • روانپزشکان: میانگین حقوق: 217100 دلار؛ چشم انداز شغلی
  • پزشک خانواده: میانگین حقوق: 214,370 دلار; چشم انداز شغلی
  • پزشکان عمومی داخلی: میانگین حقوق: 210960 دلار
  • پزشکان اطفال: میانگین حقوق: 184570 دلار
  • متخصصین پا: میانگین حقوق: 151110 دلار

دندانپزشکان و سایر متخصصان دندانپزشکی

متخصصان دندانپزشکی به هر متخصص پزشکی گفته می‌شود که با دندان، لثه و دهان سروکار دارند. مشابه پزشکان، متخصصان دندانپزشکی ممکن است بسته به حوزه تخصصی خود طیف وسیعی از خدمات را ارائه دهند. به‌عنوان‌ مثال دندانپزشکان عمومی مراقبت‌های معمول از جمله بررسی و پر کردن حفره‌ها را ارائه می‌دهند. در حالی که ارتودنتیست‌ها بی‌نظمی‌های فک و دندان‌ها را تشخیص و درمان می‌کنند. در دنیای دندانپزشکی می‌توان پول زیادی به دست آورد، اما فرصت‌های مالی بسته به تخصص متفاوت است. برخی از حرفه‌های دندانپزشکی پردرآمد در ایالات متحده عبارت‌اند از:

  • ارتودنتیست‌ها: میانگین حقوق: 237990 دلار؛ چشم‌انداز شغلی
  • جراحان دهان و فک و صورت: میانگین حقوق: 234,990 دلار
  • متخصصان پروتز: متوسط حقوق: 214870 دلار
  • دندانپزشکان (همه تخصص‌های دیگر): میانگین حقوق: 194930 دلار
  • دندانپزشکان (عمومی): میانگین حقوق: 180830 دلار

مدیران اجرایی

میانگین حقوق: 197840 دلار

مدیران ارشد که به عنوان مدیران ارشد اجرایی یا CEO شناخته می‌شوند شرکت‌ها را رهبری می‌کنند. به عنوان بالاترین رتبه در شرکت، یک مدیر اجرایی با مسئولیت‌های زیادی همراه است. مدیران عامل نه تنها بر عملیات شرکت نظارت می‌کنند، بلکه مسئول تعیین مأموریت و چشم‌انداز آن و گرفتن تصمیمات استراتژیک و بزرگ، خواه تصمیم گیری برای گسترش در بازارهای جدید، راه اندازی محصول جدید یا ایجاد تیم را برعهده دارند. مدیران ارشد نیز اغلب مسئول برقراری ارتباط از طرف شرکت هستند.

متخصص بیهوشی

میانگین حقوق: 189,190 دلار

متخصص بیهوشی مسئول ارائه مراقبت به بیماران جراحی است که به طور خاص با بیهوشی مرتبط هستند. این شامل ارزیابی بیماران قبل از عمل جراحی، تجویز بیهوشی، نظارت بر بیماران در حین جراحی (شامل علائم حیاتی و سایر عملکردهای بیولوژیکی)، تنظیم بیهوشی در صورت لزوم برای بیهوش نگه داشتن بیماران و ناتوانی در احساس درد، و مدیریت مراقبت‌های پس از جراحی است.

خلبانان خطوط هوایی

معرفی شغل های پر درآمد در آمریکا

میانگین حقوق: 189,190 دلار

وقتی برای رفتن به تعطیلات یا ملاقات خانواده یک پرواز رزرو می‌کنید، یک نفر باید آن هواپیما را به پرواز دربیاورد. خلبانان خطوط هوایی، هواپیماها را برای خطوط هوایی بزرگ، چه در داخل و چه در سطح بین‌المللی هدایت می‌کنند.

 مدیران کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی

میانگین حقوق: 161730 دلار

مدیران سیستم‌های کامپیوتری و اطلاعاتی، سیستم‌ها و نرم‌افزارهایی را طراحی، مدیریت و نگهداری می‌کنند که یک شرکت برای ذخیره، تجزیه و تحلیل و انتقال داده‌ها استفاده می‌کند. این شامل ارزیابی سیستم‌ها و فناوری فعلی سازمان و ارائه توصیه‌هایی برای بهبود، توسعه استراتژی‌های سیستم‌های اطلاعاتی در مقیاس بزرگ و نظارت مستمر بر سیستم‌های اطلاعاتی شرکت است.

مدیران معماری و مهندسی

میانگین حقوق: 158100 دلار

مدیران معماری و مهندسی، پروژه‌ها و فعالیت‌ها را برای شرکت‌ها در فضاهای معماری و یا مهندسی برنامه ریزی، نظارت و هدایت می‌کنند. بسته به سازمان، این ممکن است شامل وظایفی مانند رهبری، تحقیق و توسعه، ایجاد برنامه‌های یک پروژه جدید(به‌عنوان‌ مثال، یک محصول یا طراحی جدید)، حل مشکلات فنی، تهیه پیش‌نویس بودجه، استخدام کارکنان لازم، نظارت بر عملیات ساخت و ساز یا سایت تولید برای اطمینان از تکمیل به موقع پروژه باشد.

مدیران علوم طبیعی

میانگین حقوق: 154930 دلار

مدیران علوم طبیعی از پیشینه علمی خود برای توسعه یا بهبود انواع ابتکارات در یک سازمانبه‌عنوان‌ مثال، یک شرکت تحقیق و توسعه یا یک شرکت تولیدی)، از جمله تحقیق و توسعه، آزمایش، کنترل کیفیت و تولید استفاده می‌کنند. مدیران علوم طبیعی با تیم رهبری یک شرکت، برای تعریف و درک اهداف سازمان کار می‌کنند.سپس کارکنانی از محققان و دانشمندان (شیمی‌دانان، فیزیک‌دانان، زیست شناسان و غیره) را استخدام و نظارت می‌کنند تا این اهداف را به ثمر برسانند. در حالی که مدیران علوم طبیعی به یک پیشینه قوی در حوزه علمی مربوطه نیاز دارند، آنها همچنین باید دانش تجاری و مهارت‌های عالی مدیریت پروژه و افراد را داشته باشند.

 مدیران بازاریابی

میانگین حقوق: 154470 دلار

مدیران بازاریابی مسئول تبلیغ یک محصول، خدمات، رویداد، برند یا سازمان هستند. بسته به آنچه که آنها تبلیغ می‌کنند، ممکن است تحقیقات انجام دهند. توسعه کمپین‌های بازاریابی خلاق، ابتکارات بازاریابی دیجیتال پیشرو، نوشتن محتوا و مواد بازاریابی، نظارت بر رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و سایر کانال‌های بازاریابی برعهده آن‌ها است. مدیران بازاریابی می‌توانند عمومی باشند یا متخصص شدن در یک نوع بازاریابی را انتخاب کنند.

 مهندسین نفت

میانگین حقوق: 154330 دلار

کار یک مهندس نفت یافتن و استخراج نفت و گاز از زیر سطح زمین است. مسئولیت آنها ممکن است شامل طراحی تجهیزات، برای استخراج نفت و گاز از زمین، توسعه و اجرای طرح‌های استخراج برای حفاری در زمین و ایمن سازی نفت و گاز باشد. نظارت بر عملیات و نگهداری تجهیزات؛ تجزیه و تحلیل تولید میدان نفت و گاز؛ و یافتن استراتژی‌های جدید برای استخراج بهتر و مؤثرتر از دیگر وظایف آن‌ه است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *