0

معرفی شغل خلبانی، شرایط و درآمد آن

معرفی شغل خلبانی، شرایط و درآمد آن

اگر دارای گواهی خلبان خصوصی یا در حال تحقیق در این مسیر شغلی هستید، باید بدانید که تبدیل شدن به یک خلبان هواپیمایی، نیاز به سطوح مختلف گواهینامه و آموزش پرواز دارد. در این مقاله، ما به راه‌های تبدیل شدن به یک خلبان هواپیمایی و ارائه جزئیات گام به گام در مورد حرفه خلبانی پرداخته‌ایم.

خلبان کیست

یک خلبان هواپیمایی مسئول پرواز مسافران و سایر اعضای خدمه از یک مقصد به مقصد دیگر است. آنها ملزم به حرکت در مسیر پرواز هواپیما، با استفاده از تجهیزات تخصصی و کنترل تمام جنبه‌های دیگر حرکت هواپیما هستند. در کابین خلبان، کاپیتان (خلبان فرماندهی) و افسر اول (فرماندهی دوم) به عنوان یک تیم، مسئولیت هدایت پرواز را بر عهده دارند.

شغل خلبانی در کدام رشته است

جهت تحصیل در خلبانی 3 روش وجود دارد که بسته به شرایط و علایق شخصی می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب نمایید:

دانشگاه خلبانی ستاری

برای تحصیل در این دانشگاه نیاز است که در دوره متوسطه، رشته تجربی یا ریاضی را انتخاب نمایید. سپس برای کنکور رشته خلبانی نظامی را انتخاب کرده و پس از موفقیت در این آزمون، می‌توانید ادامه تحصیل دهید. لازم به ذکر است که شما به عنوان یک فرد نظامی فارغ‌التحصیل و استخدام خواهید شد.

دانشگاه وزارت راه و ترابری

روش غیرنظامی تحصیل در خلبانی، دانشگاه وزارت راه و ترابری است. جهت ورود به دانشگاه باید رشته ریاضی فیزیک را گذرانده باشید. دوره لیسانس 4 سال به طول می‌انجامد و پس از قبولی در آزمون‌ها به عنوان خلبان استخدام می‌شوید.

آموزشگاه‌های آزاد خلبانی

روش سوم برای ورود به حرفه خلبانی، آموزشگاه‌های آزاد خلبانی است. خانم‌ها نیز مجاز به شرکت در این آموزشگاه‌ها هستند. لازم به ذکر است که داشتن مدرک این آموزشگاه‌ها برای ورود به حرفه خلبانی کافی نیست. شما باید در آزمون‌های ورودی و پزشکی نیز آزمون دهید.

شرایط خلبان شدن

معرفی شغل خلبانی، شرایط و درآمد آن

– مدرک تحصیلی

– حداقل ۱۸ سال سن

– حداقل قد ۱۶۵ سانتی‌متر

– قبولی در آزمون هوش و اطلاعات عمومی در مورد هوافضا

– تأییدیه صلاحیت پزشکی

– تدین به دین اسلام و یا دیگر ادیان رسمی کشور

– عدم اعتیاد به انواع مواد مخدر

– نداشتن کیفرخواست و یا هرگونه سو پیشینه

بهترین کشور ها برای تحصیل خلبانی

کدام کشورها هنگام تحصیل در مورد حمل و نقل هوایی برتری دارند؟ در زیر چند کشور برتر برای تحصیل خلبانی آورده شده است:

انگلستان

خانه نیروی هوایی سلطنتی (RAF)، قدیمی‌ترین نیروی هوایی مستقل جهان است که دارای سابقه هواپیمایی غنی است.

یونان

یونان یک کشور عالی برای مطالعه حمل و نقل هوایی است. این جزیره اروپایی که با آب‌های درخشان آبی مدیترانه‌ای احاطه شده است، شما را مسحور می‌کند و در حرفه بلند مدت خود به شما کمک می‌کند. با توجه به آب و هوای معتدل در این جزیره، فرصت‌های بیشتری برای تمرین پرواز وجود دارد. در یونان به ندرت طوفان رخ می‌دهد.

سریلانکا

نکته جالب در مورد برخی از مدارس حمل و نقل هوایی سریلانکا این است که آنها برنامه‌های آموزش چند موتوره و برنامه‌های مهندسی مکمل را ارائه می‌دهند. به این معنی که اگر به دنبال دریافت شغل از طریق ارتش هستید، این آکادمی‌ها به شما یاد می‌دهند که چگونه در جلسات تمرین پرواز کنید و این در CV شما عالی به نظر می‌رسد!

استرالیا

به دلیل محبوبیت، بسیاری از گردشگران از طریق راه هوایی به استرالیا می‌آیند. برای اسکان این ترافیک، 13 فرودگاه بین‌المللی ایجاد شد که منجر به افزایش خلبانان در کشور استرالیا گردید. به منظور تحقق تقاضا برای خلبانان بیشتر، مؤسسات برتر استرالیا تصمیم به ایجاد برنامه‌های حمل و نقل هوایی برای متقاضیان بین‌المللی آینده‌نگر گرفته‌اند.

فیلیپین

یکی دیگر از زنجیره‌های جزیره‌ای زیبا با سواحل شنی طلایی و مناظر باورنکردنی فیلیپین است. فیلیپین محل زندگی برخی از بهترین مدارس هواپیمایی در جهان است.

کنیا

دانشکده پرواز کنیا به راحتی در فرودگاه ویلسون نایروبی با پایگاه‌های پرواز اضافی در Malindi ، Orly Airpark و Ukunda Airstrip واقع شده است. آموزش شخصی در مورد شبیه‌سازها و هواپیماها اطمینان حاصل می‌کند که دانش‌آموزان با مهارت‌های لازم برای پرواز فارغ‌التحصیل می‌شوند.

مالدیو

مالدیو یکی از داغ‌ترین مقصدهای تعطیلات است، به این معنی که پروازهای زیادی به مالدیو انجام می‌شود. اگرچه مالدیو فقط یک آکادمی هواپیمایی دارد، اما یکی از بهترین‌های جهان است. چندین گزینه آموزش حمل و نقل هوایی در این آکادمی ارائه شده است، مانند مجوز خلبان خصوصی، مجوز خلبان تجاری، رتبه‌بندی چند موتوره و موارد دیگر.

حقوق خلبان در خارج

حقوق یک خلبان هواپیما بر اساس اندازه شرکت، نوع هواپیما و درجه آن متفاوت است. خلبانان هواپیمایی با توجه به تعداد ساعات پرواز و حداکثر 1000 ساعت در سال پرداخت می‌شوند. نرخ ساعتی یک عامل تعیین‌ کننده در محاسبه میزان خلبان است.
متوسط حقوق پایه ملی برای یک افسر اول 50 هزار دلار در سال است. کاپیتان یک هواپیمای تجاری می‌تواند متوسط حقوق را با 55000 دلار در سال شروع کند. علاوه بر حقوق پایه، خلبانان هواپیمایی اغلب مزایایی مانند سفر هوایی رایگان، بیمه پزشکی و تخفیف‌های شرکت هواپیمایی را به دست می‌آورند.

حقوق خلبان در ایران

متوسط دریافتی خلبانان در ایران ماهیانه بین 15 تا 30 میلیون تومان است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *