0

ایده‌های استارتاپی که در ایران نیست

ایده‌های استارتاپی که در ایران نیست

امروزه مشاغل مرتبط با استارت اپ طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما کسب و کاری موفق است که از ایده‌های ناب استارتاپی استفاده کند، ایده‌هایی که در ایران اجرا نشده و درصد موفقیت آنها بیشتر از ایده‌های تکراری و رقابتی است. ما در این مقاله چند نمونه از ایده‌های استارتاپی که در ایران نیست را به شما معرفی خواهیم کرد.

1- رستوران غذاهای ارگانیک

حتماً از اولین عنوان ما تعجب می‌کنید. چون تعداد زیادی رستوران وجود دارند و هر روز به تعداد آنها اضافه می‌شود. اما باید بدانید که انسان‌ها عاشق غذاهای خوشمزه و رنگارنگ هستند. پس تعداد زیاد آنها شما را نگران نکند. اگر رستورانی داشته باشید که وجه تمایزی با دیگر رستوران‌ها داشته باشد، درصد موفقیت شما دو چندان خواهد شد.

این روزها مردم به سلامتی خود اهمیت زیادی می‌دهند، حالا اگر این سلامتی را در غذایی که مصرف می‌کنند تقویت کنیم، پس چرا از این کار استقبال نشود؟ غذاهای ارگانیک تنها با مواد اولیه ارگانیک تهیه می‌شوند، پس شاید کمی قیمت آنها بالاتر برود، اما سلامتی و خوشمزگی حرف اول مشتری مداری را می‌زند.

2- فروشگاه آنلاین گوشت سفید و قرمز

با این افزایش قیمت گوشت قرمز، شاید بتوان آن را از این برنامه حذف کرد یا مقدار آن را محدودتر کرد. اما مرغ، ماهی و گوشت پرندگانی مثل بلدرچین، همیشه مشتری‌های پروپا قرص خود را دارد. پس اگر مردم به جای ایستادن در صف یا قدم زدن در مرغ‌فروشی و ماهی‌فروشی که بوی ناخوشایندی دارد، آن را به صورت آنلاین سفارش داده و دریافت کنند، چرا از این کار استقبال نکنند؟

می‌توانید برای جذب بیشتر مشتری خدمات بیشتری ارائه دهید. مثلاً مرغ و ماهی را پاک کرده و قطعه قطعه کنید و یا آن را به صورت سفارشی که مشتری داده است، آماده کنید.

3- راه‌اندازی سایت یا اپلیکیشن اجاره لباس

مصرف‌گرایی در دنیای امروز سبب شده که افراد برای رفتن به هر مجلس یا مهمانی، یک لباس نو تهیه کنند. اگر قرار باشد هر بار از یک لباس جدید استفاده کنیم، هم هزینه‌های زندگی بالا می‌رود و هم با انبوهی از لباس مواجه می‌شویم که در عین نو بودن، قابل مصرف نیستند.

با راه‌اندازی این وبسایت، لباس‌های اضافه و نو مردم را دریافت می‌کنید و آن را با قیمتی مناسب برای یک شب مهمانی به دیگران اجاره می‌دهید. به این ترتیب هم هزینه افراد برای تهیه لباس کاهش می‌یابد، هم لباس‌های خریداری شده را به پول تبدیل می‌کنند.

4- اجاره بدنه ماشین برای تبلیغات

در این بازار رقابتی، هر کسب و کاری به دنبال تبلیغات مؤثرتر و فروش بیشتر است. اگر تبلیغات شما روی یک ماشین زیبا نصب شود و در خیابان‌های شهر تردد کند، به صورت خودکار توجه بسیاری از افراد را جلب می‌کند. پس با راه‌اندازی یک سایت اجاره بدنه ماشین، هم به درآمدزایی مالکان خودروها کمک کردید و هم به صاحبین مشاغل برای بهتر دیده شدن.

5- خدمات مد و پوشاک

بحث مدلینگ برای جوانان امروزی بسیار با اهمیت است. اینکه در کدام مجلس چه لباسی بپوشند که مناسب‌تر باشد، و یا چه رنگ‌هایی با یکدیگر هماهنگی بیشتری دارند و یا حتی انتخاب نوع لباس بر اساس ویژگی‌های ظاهری افراد، همه کارهاییست که سایت مشاوره خدمات مد و پوشاک شما انجام می‌دهد.

به عنوان مثال خانمی پوستی سبزه و قدی بلند دارد، اینکه آیا در مهمانی، یک پیراهن بلند لیمویی به زیبایی او اضافه می‌کند و یا یک کت و شلوار مشکی و رسمی، چیزی است که مشاوران شما به او پیشنهاد می‌دهند.

6- سایت معاوضه محصولات مرتبط با گیمینگ

گیمرهای حرفه‌ای می‌دانند که برای تهیه DVD اصل از یک بازی باید مبلغ زیادی را بپردازند و شاید تنها همان یک بار برای آنها قابل استفاده باشد. پس اگر سایتی باشد که بتوانند بازی‌های خود را با بازی‌های جدید معاوضه کنند، و در راستای همین کار، گیمرهای حرفه‌ای نیز به یکدیگر معرفی شوند، به نظر شما استقبال خوبی نمی‌شود؟

شما علاوه بر این کار می‌توانید در وبسایت خود، محصولات مورد نیاز برای بازی را نیز به فروش برسانید. محصولاتی مانند دسته‌های بازی، انواع بازی‌های جدید در بازار و…

7- مزرعه فروش محصولات خانگی

اگر سرمایه‌ای دارید و به فکر راه انداختن یک کسب و کار افتاده‌اید، بهتر است در بیرون شهر مزرعه‌ای خریداری کنید، کنار آن یک گلخانه بزنید، فضای اطراف آن را با حصارهای چوبی تزئین کنید و یک فضای زیبای بوم‌گردی بسازید.

حالا علاوه بر اینکه محصولات ارگانیک خود را در سایت شخصی خود می‌فروشید، از فضای زیبای کارتان برای جذب گردشگر و ارائه خدمات به آنها نیز کسب درآمد می‌کنید.

8- خدمات دیوار سبز

آپارتمان‌نشینی مردم را بسیار از فضای سبز و زیبایی‌های طبیعت دور نگه داشته است. اما متخصصین فضای سبز با دانش خود می‌توانند یک دیوار سبز حتی در فضای بالکن شما طراحی و اجرا کنند که علاوه بر زیبایی بصری، به آرامش روانی افراد خانواده نیز کمک کند. پس شما با وبسایت خود این افراد را به هم معرفی می‌کنید و نمونه‌های کاری آنان را برای تبلیغات در آن قرار می‌دهید.

کلام پایانی

راه‌اندازی کارهای بکر در ایران شاید انقدرها هم که به نظر می‌رسد، ساده نباشد. چون هم گاهی مردم نسبت به یک شغل جدید مقاومت و ترس نشان می‌دهند و هم ممکن است به طور کلی شغلی که از نظر شما جالب است از نظر مخاطبان بی‌مصرف باشد. پس در این مسیر ممکن است بارها شکست بخورید و یا مجبور به تغییر بخشی از ایده خود شوید.

اما باید بدانید که تمام استارتاپ‌های بزرگ مثل دیجی کالا و اسنپ از همین مسیر شروع به کار کردند، بارها زمین خوردند ولی باز با یک راه حل جدید به بازار رقابت برگشتند تا به امروز رسیدند که یکی از بزرگترین استارتاپ‌های ایران محسوب می‌شوند.

شما نیز برای شروع راه باید روحیه خود را قوی کنید، از شکست نترسید، از تجربه دیگر استارتاپ‌ها استفاده کنید و قوی و محکم حرکت رو به جلو را آغاز کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *