0

ارز دیجیتال پالیگان چیست؟تاریخچه و نحوه خرید آن

ارز دیجیتال پالیگان چیست؟تاریخچه و نحوه خرید آن

این مقاله به همه چیزهایی که درباره شبکه Polygon و توکن Matic باید بدانید، نحوه عملکرد Polygon و اینکه چگونه این راه حل خلاقانه، استفاده از اتریوم را آسان‌تر می‌کند، می‌پردازد.

ارز دیجیتال پالیگان

Polygon مجموعه‌ای از پروتکل‌ها است که برای رفع مشکلات مقیاس‌پذیری اتریوم طراحی شده است. شبکه Polygon با مدیریت تراکنش‌ها در یک بلاکچین جداگانه سازگار با اتریوم، چالش‌های شبکه را برطرف می‌کند.
سپس Polygon تراکنش‌ها را به بلاکچین اصلی اتریوم پس از پردازش برمی‌گرداند. این رویکرد بار شبکه اتریوم را کاهش می‌دهد. با انجام این کار، Polygon می‌تواند معاملات را سرعت بخشد و هزینه تراکنش را به کمتر از یک سنت کاهش دهد.

به عبارت دیگر، Polygon که قبلاً به عنوان شبکه Matic شناخته می‌شد، چارچوبی آسان برای پروژه‌های بلاکچین جدید و موجود فراهم می‌کند تا بر روی اتریوم بدون مشکلات مقیاس‌پذیری ساخته شوند.
با استفاده از Polygon، کاربران می‌توانند با هر برنامه غیرمتمرکز (DApp) بدون نگرانی در مورد ازدحام شبکه تعامل داشته باشند. MATIC یک توکن اتریوم است که شبکه Polygon را تقویت می‌کند و یک راه حل مقیاس‌پذیر برای اتریوم است. توکن MATIC برای پرداخت هزینه تراکنش و شرکت در اجماع اثبات سهام استفاده می‌شود.

تاریخچه Polygon

یکی از بنیان‌گذاران پالی گان Jaynti Kanani مدیر عامل فعلی Polygon است. او این پروژه را در کنار Sandeep Nailwal و Anurag Arjun توسعه داد. این سه نفر Polygon را در سال 2017 ایجاد کردند. در آن زمان، شبکه Matic نام داشت.
در ابتدا، کمک‌های مالی از دوستان و خانواده در بمبئی به حمایت از این سرمایه ‌گذاری کمک کرد. اما، در حالی که Polygon ریشه در هند دارد، این پلت فرم همچنان به جذب سرمایه‌گذاران از سراسر جهان ادامه می‌دهد. Polygon بیش از 450,000 دلار را در دو دور سرمایه‌گذاری استارت آپی در سال 2019 جمع آوری کرد. این سرمایه‌گذاری تقریباً 450 میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذاران مختلف دارد.

شبکه پالی گان

بلاکچین اتریوم می‌تواند تعداد محدودی تراکنش در ثانیه انجام دهد. نرخ توان عملیاتی برای لایه پایه تقریباً 14 تراکنش در ثانیه است. هر تراکنش با هزینه‌های تراکنش به نام کارمزد گاز در اتریوم همراه است.
هزینه‌های گاز در مواقع ازدحام شبکه، بالا می‌رود و هزینه گاز اتریوم می‌تواند به سرعت به بالای 50 تا 80 دلار افزایش یابد. این یک مسئله بزرگی است. پرداخت بیش از 50 دلار در یک زمان برای هر تراکنش، اتریوم را برای اکثر کاربران کاملاً دور از دسترس قرار می‌دهد.
ازدحام شبکه همچنین روند بلاک‌چین اتریوم را کندتر می‌کند و کاربران را از درگیر شدن با قراردادهای هوشمند در بلاک چین منصرف می‌کند.
این مشکلات می‌تواند به سرعت صدها دلار کارمزد برای هر کسی که از برنامه‌ها و پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) استفاده می‌کند، توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) را معامله یا خریداری می‌کند و توکن‌ها را در اتریوم مبادله می‌کند، می‌خرد یا منتقل می‌کند، اضافه کند.

بنابراین، چگونه Polygon این مساله را حل می‌کند؟

برای کاهش هزینه‌های گاز، راه‌حل‌هایی مانند تراکنش‌های پردازش Polygon در زنجیره‌های جانبی مقیاس‌بندی می‌شوند. Polygon توانایی انجام حداکثر 65000 تراکنش در ثانیه را دارد، در حالی که اتریوم می‌تواند تنها تا 17 تراکنش در ثانیه را پردازش کند و Polygon قادر است این هزینه‌ها را در ازای پنی به کاربران ارائه دهد. این قیمت را با میانگین کارمزد تراکنش اتریوم در حدود 15 دلار در هر تراکنش مقایسه کنید.

از آنجایی که Polygon مجموعه‌ای از پروتکل‌های مختلف از جمله انواع اثبات دانش صفر (zk) را شامل می‌شود، کاربران می‌توانند بهترین گزینه مقیاس‌بندی مناسب برای استفاده خود را انتخاب کنند. در رمزنگاری، اثبات‌های zk یک رمز اولیه رمزنگاری هستند که برای تأیید اعتبار یک گزاره خاص به طرف دیگر (تأیید کننده) استفاده می‌شود. در عین حال، اثبات کننده ملزم به ارائه اطلاعات اضافی نیست.
از میان گزینه‌های چندگانه، تیم‌های پروژه می‌توانند انتگرال را انتخاب کنند، با استفاده از Polygon، محبوب‌ترین آنها زنجیره‌های جانبی پلاسما، پل بلاکچین اثبات سهام (PoS) و جمع‌آوری‌های zk هستند. Matic با زنجیره های جانبی پلاسما شروع شد که زنجیره‌های جانبی سبک‌تر و ایمن‌تر هستند. مانند زنجیره‌های جانبی، زنجیره پلاسما یک بلاک‌چین جداگانه است که در کنار بلاک‌چین اولیه اجرا می‌شود. در این مورد، اتریوم بلاکچین «اولیه» یا «والد» است. زنجیره‌های پلاسما به بلاکچین اصلی متصل می‌شوند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند تا امکان انتقال دارایی‌ها بین آن‌ها را فراهم کنند.
با توجه به تقاضای زیاد توسعه‌دهندگان، Polygon یک پل بلاکچین را به مجموعه محصولات خود معرفی کرد. پل PoS به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که DApps را روی یک پلتفرم ایجاد کنند بدون اینکه نیازی به قربانی کردن مزایای ارائه شده توسط سایر پلتفرم‌ها باشند.
پردازش دسته‌ای از تراکنش‌ها در بلاکچین PoS خود، نیاز اتریوم را برای پردازش همه فایل‌ها را به تنهایی از بین می‌برد. با دسته‌بندی تراکنش‌ها از زنجیره اصلی، Polygon، اتریوم را سبک‌تر و سریع‌تر می‌کند.

خرید ارز matic

ارز دیجیتال پالیگان چیست؟تاریخچه و نحوه خرید آن

سرمایه‌گذاری در پروژه رمزنگاری Polygon به اندازه سرمایه‌گذاری در بیت کوین یا اتریوم ساده است. ساده‌ترین راه این است که یک صرافی رمزنگاری را پیدا کنید که امکان خرید توکن MATIC را ارائه می‌دهد. کاربران همچنین ممکن است انتخاب کنند که MATIC را به اشتراک بگذارند و جوایز سالانه کسب کنند.
Polygon (MATIC) را می‌توان در صرافی‌های رمزنگاری محبوب مانند Coinbase و Binance خریداری کرد. تنها شرط ایجاد یک حساب کاربری، یافتن توکن‌های MATIC و خرید آنها است.
کاربران با تجربه ارزهای دیجیتال می‌توانند توکن‌های Polygon را از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) مانند Uniswap خریداری کنند. خرید از طریق DEX مانند Uniswap را می‌توان با استفاده از اتریوم پیچیده (wETH)، یک توکن ERC-20 که به کاربران اجازه می‌دهد ETH را در پلتفرم‌های غیرمتمرکز معامله کنند، انجام می‌شود. توکن‌های MATIC را می‌توان در کیف پول Polygon نیز ذخیره کرد.

کیف پول پالیگان

کیف پول Polygon به کاربران این امکان را می‌دهد که دارایی‌های رمزنگاری شده را ارسال و دریافت کنند، MATIC را در شبکه Polygon به اشتراک بگذارند تا سود کسب کنند و به Polygon برای واریز و برداشت بین بلاک‌چین‌ها دسترسی داشته باشند.
پروژه Polygon یک کیف پول وب غیرقابل نگهداری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به آنها امکان می‌دهد توکن‌های خود را در شبکه Polygon مدیریت کنند. توجه داشته باشید که هر کیف پول سازگار با ERC-20 می‌تواند MATIC را نگه دارد.
توکن MATIC را می‌توان مستقیماً به هر آدرس کیف پول Polygon خریداری و منتقل کرد. هنگامی که توکن‌های MATIC خریداری شدند، کاربران باید بهترین کیف پول Polygon را برای ذخیره آنها پیدا کنند.
کیف پول‌های رمزنگاری محبوب Polygon شامل MetaMask و Ledger است که مورد آخر یک کیف پول سخت‌افزاری است که می‌تواند به MetaMask پیوند داده شود و امنیت بیشتری ایجاد کند. علاوه بر این، پروتکل‌های وام‌دهی متمرکز مانند سلسیوس و نکسو نیز سود سالانه را در MATIC ارائه می‌کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *