1

کیف پول ارز دیجیتال‌ چیست؟ و انواع آن

کیف پول ارز دیجیتال‌ چیست؟ و انواع آنکیف پول ارز دیجیتال‌ چیست؟ و انواع آن

همان‌طور که در مقاله کیف پول دیجیتال چیست صحبت شد، کیف پول دیجیتال این امکان را به شما می‌دهد که دارائی‌‌‌های خود را به صورت دیجیتال در کیف پول نگه دارید. ارزهای دیجیتال نیز کیف پول‌های مختص خود را دارند که در این مقاله سعی داریم شما را با کیف پول ارز دیجیتال، انواع و بهترین آنها آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید:

تعریف کیف پول ارز دیجیتال‌

کیف پول ارز دیجیتال، نوعی کیف پول منحصر به فرد است که برای ذخیره ارزهای رمزنگاری شده شما در یک مکان مرکزی استفاده می‌شود. در حالی که بسیاری از کیف پول‌های رمزنگاری دیجیتالی هستند، برخی به عنوان سخت افزار فیزیکی شبیه به فلش USB وجود دارند. کیف پول‌های رمزنگاری دیجیتال به شما امکان می‌دهند تمام ارزهای خود را در یک مکان مدیریت کنید، پول ارسال و دریافت کنید و حتی در فروشگاه‌هایی که رمزنگاری را می‌پذیرند، خرید کنید.

چرا به کیف پول ارز دیجیتال نیاز داریم؟

همان‌ طور که برای نگهداری پول‌های خود به کیف پول جیبی احتیاج دارید، برای حفظ ارزهای دیجیتال نیز، به کیف پول ارز دیجیتال نیاز است. کیف پول Cryptocurrency همانند برنامه‌هایی هستند که در تلفن هوشمند یا رایانه خود اجرا می‌کنید. اگر داشتن کیف پول سخت افزاری را ترجیح می‌دهید، می‌توانید یک دستگاه فیزیکی نیز خریداری کنید که باعث اطمینان خاطرتان شود.
اولین کیف پول cryptocurrency توسط Satoshi Nakamoto معرفی شد که او برای اولین بار پروتکل بیت کوین را در سال 2009 منتشر کرد. بیت کوین محبوب‌ترین و گسترده‌ترین ارز دیجیتال است، بعد از بیت کوین دیگر ارزها بر روی فناوری blockchain ساخته شده‌اند و هر یک از آنها می‌توانند در یک کیف پول رمزنگاری ذخیره شوند.

کلید عمومی و خصوصی کیف پول ارز دیجیتال

هنگامی که می‌خواهید cryptocurrency را به دست آورید، شما کلید عمومی را در اختیار شخص دیگر قرار می‌دهید. به دست آوردن ارز می‌تواند با خرید آن در مبادله ارزی یا دریافت آن به عنوان هدیه یا درآمد باشد.
کلید عمومی همانند شماره کارت یا شماره حساب شما عمل می‌کند که می‌توان آن را برای دریافت پول در اختیار دیگران قرار داد. اما کلید خصوصی مالکیت شما بر کیف پول و دارائی شما محسوب می‌شود که به هیچ عنوان آن را نباید در اختیار کسی قرار دهید. با داشتن این کلید خصوصی هرکسی امکان این را دارد که به کیف پول شما وصل شود و دارائی شما را تصاحب کند.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

انواع کیف پول‌ها را می‌توان بر اساس روش و محل ذخیره در بخش‌های زیر طبقه بندی کرد:

کیف پول گرم و سرد

کیف پولهای سرد و گرم از نظر اتصال به اینترنت تعریف می‌شوند. کیف پول گرم دیجیتالی، کیف پولی است که به اینترنت متصل است. در مقابل، کیف پول سرد کیف پولی است که به اینترنت متصل نیست و به اصطلاح آفلاین است. کیف پول سرد به دلیل متصل نبودن به اینترنت امنیت بیشتری نسبت به کیف پول گرم دارد.

کیف پول سخت افزاری

کیف پول‌های سخت افزاری دستگاه فیزیکی است که آدرس کلید خصوصی و عمومی را ذخیره دارد. شبیه به فلش USB است و امکان اتصال به رایانه را دارد.

کیف پول کاغذی

همانطور که از اسم آن مشخص است تمام اطلاعات و کلیدهای شما به صورت فیزیکی بر روی کاغذ چاپ می‌شوند. این نوع کیف پول امنیت بیشتری دارد. توجه داشته باشید که حتما این کاغذ را در جای امن نگهداری نمایید.

کیف پول موبایل

این کیف پول‌ها مناسب تلفن همراه هستند و به راحتی برای معاملات روزانه استفاده می‌شوند. این نوع کیف در مقابل هک‌ و بدافزارها آسیب‌پذیر هستند. رمزگذاری کیف پول‌های موبایل ضروری است.

کیف وب یا شبکه اینترنت

همانطور که از نام آن پیداست، این کیف پول‌ها توسط مرورگرهای اینترنتی قابل دسترسی هستند. کلیدهای خصوصی در برخی از کیف پول‌های وب نگهداری می‌شوند اما مستعد حملات هکرها هستند. این نوع کیف پول به دلیل امنیت کم، برای سرمایه گذاری‌های کوچک مناسب است.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال حال حاضر دنیا در زیر آمده است که عبارتند از:

کیف پول Guarda Wallet: امن ترین کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول Exodus Wallet: بهترین برای مبتدیان

کیف پول Electrum” بهترین برای بیت کوین

Mycelium: بهترین برای موبایل

Ledger Nano X: بهترین کیف پول رمزنگاری آفلاین

سخن پایانی

سرمایه گذاری در ارزهای رمزپایه، ارزهای مالی غیرمتمرکز (DEFI) و سایر ارزهای اولیه سکه (ICO) بسیار پرخطر و سوداگرانه است و بازارها می‌توانند بسیار بی ثبات باشند. قبل از تصمیم گیری مالی حتما آموزش‌های لازم را کسب کنید و یا با مشورت با فرد متخصصی اقدام به خرید نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. صالح گفت:

    عالییییییی بود ممنون