0

کیف پول دیجیتالی چیست؟ و انواع آن

کیف پول دیجیتالی چیست؟ و انواع آن

در یک سیستم کیف پول دیجیتال، اعتبار کاربر از طریق نرم افزار موجود در تلفن و رایانه ذخیره می‌شود و می‌تواند برای انجام معاملات تجارت الکترونیکی استفاده شود. مصرف کننده می‌تواند با این نرم افزار خرید آنلاین یا فروشگاهی را انجام دهد. در این مقاله سعی داریم شما را با کیف پول دیجیتال و انواع آن، آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید:

کیف پول دیجیتالی

همان‌طور که گفته شد کیف پول‌های دیجیتال ابزار پرداخت آنلاین هستند، معمولاً به صورت یک برنامه. این کیف پول به طور ایمن اطلاعات کارت‌های بانکی و اعتباری را ذخیره می‌کند، بنابراین نیازی نیست که جزئیات کارت خود را وارد کنید یا به هیچ وجه کارت فیزیکی حمل کنید. همچنین می‌توانید بلیط‌های دیجیتالی و ووچر الکترونیکی را در آنجا ذخیره کنید، بنابراین همیشه اسناد مورد نیاز خود را در دست دارید.

انواع کیف پول دیجیتال

بسیاری از برنامه‌های کیف پول دیجیتال برای انتخاب وجود دارد. این تصمیم واقعاً به نیازهای شما، مکان و نوع تلفن هوشمند شما بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، Apple Pay برای کاربران آیفون است در حالی که Google Pay برای هر کسی که دارای گوشی Android باشد، مناسب است. برخی دیگر پی پال را ترجیح می‌دهند، که در سطح بین المللی پذیرفته شده. در زیر چند مورد از بهترین کیف‌های دیجیتالی برای آشنایی شما آورده شده است:

اپل پی (Apple Pay)

پرداخت با Apple Pay با استفاده از Touch یا Face ID تأیید می‌شود، بنابراین می‌توانید حداکثر امنیت را با حداقل تلاش داشته باشید.

گوگل پی (Google Pay)

Google Pay از فناوری NFC استفاده می‌کند، بنابراین می‌توانید با اثر انگشت یا رمز عبور پرداخت کنید و اطلاعات کارت شما همیشه رمزگذاری می‌شود.

سامسونگ پی (Samsung Pay)

یکی دیگر از سیستم‌های پرداخت الکترونیکی که به طور گسترده‌ای به فناوری MST و NFC مجهز شده است. کاربران سامسونگ می‌توانند سامسونگ Pay را تنظیم کرده و پرداخت‌های خود را انجام دهند.

پی پال (PayPal)

MasterCard مجازی N26 خود را به PayPal اضافه کنید تا در هر جایی که خواستید پرداخت‌های خود را به راحتی توسط پی پال انجام دهید.

روش استفاده از کیف پول دیجیتالی

روش استفاده از کیف پول دیجیتالی

برای پرداخت از طریق کیف پول دیجیتال مراحل زیر را انجام دهید:

انتخاب کیف پول

در ابتدا باید با توجه به سلیقه و گوشی خود تصمیم بگیرید چه کیف پول دیجیتالی را می‌خواهید. عموماً دستگاه تلفن همراه شما با توجه به سیستم عامل آن دارای یک کیف پول دیجیتالی داخلی (مانند تلفن اپل ، گوگل یا سامسونگ) است. در صورت نیاز به کیف پول‌های دیگر، می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید.

اضافه کردن کارت اعتباری

یک کارت اعتباری سازگار به کیف پول اضافه کنید. برخی از کیف پول‌های دیجیتالی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد مستقیماً پول/اعتبار را در آنها بارگیری کنید.

فعال کردن

هنگامی که می‌خواهید هزینه‌ای را بپردازید و اگر فروشگاه تجهیزات مناسبی داشته باشد، به سادگی با ضربه زدن به نماد برنامه روی صفحه خود یا کلیک روی یک دکمه روی دستگاه، کیف پول دیجیتالی روی تلفن خود فعال می‌کنید.

پرداخت

اگر کیف پول شما به یک سیستم پرداخت وصل شده باشد، می‌توانید تلفن خود را به دستگاه پرداخت نزدیک کنید. تلفن همراه و دستگاه پرداخت شما ارتباط برقرار می‌کنند و پیامی در دستگاه پرداخت نمایش داده می‌شود که می‌گوید پرداخت موفقیت‌آمیز یا تصویب شده است. تلفن شما نیز به صورت اعلان نرم افزاری یا پیامکی انجام پرداخت را به شما اطلاع می‌دهد.

امنیت کیف پول دیجیتال

پرداخت‌های موبایل و کیف پول‌های دیجیتال در واقع به عنوان روشی ایمن‌تر از پرداخت سنتی گزارش شده است.

اطلاعات کارت اعتباری شما بی خطر است زیرا پرداخت‌های تلفن همراه رمزگذاری می‌شوند. همچنین مجوز معامله از طریق هوش مصنوعی، احراز هویت دومرحله‌ای یا اقدامات بیومتریک (شناسه لمسی) باعث می‌شود دست هکرها از اطلاعات حساب شما کوتاه شود.

مزایای کیف پول دیجیتال

مزایای کیف پول‌های دیجیتال متعدد است. به طور مثال هر لحظه می‌توانید مانده حساب و یا گردش آن را چک کنید. هر بار موقع پرداخت نیاز نیست که اطلاعات خود را وارد نمایید.

اطلاعات پرداخت شما در یک مکان محافظت شده و مرکزی ذخیره می‌شود. حتی اگر تلفن هوشمند شما گم شده یا به سرقت رفته باشد، از پول شما محافظت می‌کند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *