0

بررسی کیف پول الکتروم و آموزش آن

بررسی کیف پول الکتروم و آموزش آن

در دنیای ارز دیجیتال و کیف پول‌های مربوط به آن، شاید انتخاب بهترین کیف پول الکترونیکی برایتان سخت باشد. ما در سایت پویان پلاس به بررسی انواع کیف پول‌ها پرداخته‌ایم تا انتخاب برای شما آسان گردد. در این مقاله سعی داریم درمورد کیف پول الکتروم صحبت کنیم. با ما همراه باشید:

کیف پول الکتروم چیست؟

Electrum یک کیف پول نرم افزاری گرم بیت کوین است. این یک کیف پول عالی و مناسب برای مبتدیان و کاربران پیشرفته است. الکتروم کاملاً مناسب برای استفاده روزانه، خرید آنلاین و انتقال وجوه بین افراد است.

الکتروم اگرچه رابط کاربری ساده‌ای دارد، اما یکی از امن‌ترین کیف پول‌های موجود در دنیا است. لازم به ذکر است که شما می‌توانید از این کیف پول هم بر روی تلفن همراهتان و هم بر روی رایانه شخصی استفاده کنید. قبل از اینکه سراغ نحوه کار با کیف پول الکتروم برویم، ابتدا باید مرحله دانلود کیف پول را پشت سر بگذاریم:

دانلود کیف پول الکتروم برای ویندوز

برای نسخه ویندوز با مراجعه به سایت https://electrum.org آخرین نسخه Electrum را بارگیری کنید. یا برای نسخه تلفن همراه، می‌توانید آن را از گوگل پلی دانلود نمایید.

آموزش کیف پول الکتروم

مراحل زیر را دنبال کنید تا کیف پول جدید Electrum خود را تنظیم کنید:

 تولید عبارت کلید خصوصی

پس از نصب الکتروم آن را اجرا کنید. در مرحله بعد، Electrum عبارت کلید خصوصی کیف پول شما را تولید می‌کند. دنباله‌ای از 12 کلمه، که به شما این امکان را می‌دهد اگر اتفاقی برای دستگاه شما رخ دهد، بتوانید کیف پول خود را بازیابی کنید. شما باید عبارت کلید خصوصی را ایمن نگه دارید، زیرا با این کار امکان ورود به سیستم بانکی خود را حفظ می‌کنید. بنابراین، ما توصیه می‌کنیم دنباله 12 رقمی را چاپ کنید یا آن را با دست بنویسید و با خیال راحت آن را ذخیره نمایید.

بررسی کنید که آیا عبارت کلید خصوصی صحیح است.

برای اطمینان از این که عبارت کلید خصوصی را به درستی نوشتید، از شما خواسته می‌شود که عبارت 12 کلمه‌ای را مجدداً وارد نمایید.

کیف پول خود را با گذرواژه رمزگذاری کنید.

در مرحله بعد، برای رمزگذاری کیف پول خود یک رمز عبور انتخاب کنید. اگر کسی به رایانه شما دسترسی پیدا کند یا پرونده کیف پول شما را کپی کند، این رمز عبور از بیت ‌کوین‌های شما محافظت خواهد کرد.

دریافت بیت کوین در الکتروم

برای دریافت بیت کوین، صفحه دریافت را باز کنید. آدرسی که در اینجا قرار دارد به عنوان شماره حساب شما محسوب می‌گردد. بنابراین، اگر  مایل به دریافت بیت کوین از شخصی هستید، باید این آدرس را برای پرداخت ارائه دهید.

بر خلاف شماره حساب بانکی دائمی، هر بار که می‌خواهید یک معامله را دریافت کنید، یک آدرس جدید بیت کوین ایجاد می‌شود. این امر ضروری است، ناشناس بودن و امنیت خود را افزایش می‌دهید و پیگیری معاملات دریافت شده بسیار دشوارتر خواهد شد.

البته می‌توانید هر بار از همان آدرس برای دریافت ارز استفاده کنید و این حالت گاهی ممکن است مفید باشد. به عنوان مثال، زمانی که می‌خواهید پولی را از یک شخص خاص در مدت زمان طولانی‌تر دریافت کنید. علی‌رغم تعداد آدرس‌های مختلفی که استفاده می‌کنید، همیشه میزان تراکنش خود را در گوشه پایین سمت چپ الکتروم مشاهده خواهید کرد.

کیف پول الکتروم از چه ارزهایی پشتیبانی میکند

این کیف پول تنها برای بیت کوین است و قابلیت پشتیبانی از دیگر ارزهای دیجیتال و توکن را ندارد. اما نسخه کلون شده‌ی آن از ورج، بیت کوین کش، لایت کوین، بیت کوین گلد و … پشتیبانی می‌کند. نسخه‌هایی معتبر هستند که از نظر آلت کوین تایید شوند.

استفاده از الکتروم برای کاربران ایرانی

شما هنگام استفاده از این کیف پول ناشناس باقی می‌مانید. کلیدهای خصوصی بر روی گوشی یا کامپیوتر شما ذخیره خواهد شد. اطلاعات شما روی سرور هیچ شرکتی ذخیره نمی‌شود. پس زمان تحریم مشکلی برای ارزهایتان پیش نخواهد آمد. در صورت بروز مشکل می‌توانید از فیلتر شکن با آی پی ثابت استفاده نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *