0

بیت کوین کش چیست؟ و تفاوت آن با بیت کوین

بیت کوین کش چیست؟ و تفاوت آن با بیت کوین

یکی دیگر از 10 ارز دیجیتال مهم بیت کوین کش نام دارد. در این مقاله به بررسی این ارز پرداخته‌ایم پس با ما همراه شوید:

بیت کوین کش

بیت کوین کش(BCH) با الگوریتم نوع SHA256 جایگزینی برای بیت کوین و یکی از باارزش‌ترین ارزهای دیجیتال در جهان است. در آگوست 2017 به عنوان هارد فورک بیت کوین BCH ایجاد شد، که برای ارائه تراکنش‌های سریع‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر از برادر بزرگ‌تر خود یعنی بیت کوین طراحی شده است.

بیت کوین کش به طور منظم بر اساس ارزش بازار در بین 10 ارز دیجیتال برتر قرار می‌گیرد، اما اگر به خرید BCH فکر می‌کنید، لازم است ابتدا همه عواملی را که به طور بالقوه می‌توانند بر قیمت آن تأثیر بگذارند، در نظر بگیرید. برای دانستن این عوامل و اینکه چه تأثیری می‌توانند بر قیمت BCH داشته باشند، به ادامه مطلب توجه نمایید.

آینده بیت کوین کش

ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات خود مشهور بوده، و همچنین دارایی‌های بسیار پیچیده‌ای هستند که تحت تأثیر عوامل داخلی و خارجی بی‌شماری قرار دارند. قبل از خرید هر ارز دیجیتال، بسیار مهم است که ارزیابی‌هایی از مسائلی که باعث کاهش و افزایش قیمت بیت کوین کش می‌شود انجام دهید.

اگر قصد خرید BCH را دارید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

سودآوری

بیت‌کوین کش برای استخراج‌کنندگان بسیار سودآورتر از بیت‌کوین است، بنابراین اگر این امر باعث شود که استخراج‌کنندگان بیشتری از BTC به BCH تغییر مسیر دهند، این امر می‌تواند منجر به رشد بیشتر BCH شود.

پیوند با بیت کوین

سابقه مشترکی که BCH با بیت کوین یعنی ارتباط نزدیکی که با بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در جهان دارد باعث ایجاد اعتماد بین سرمایه گذاران می‌شود و همچنین نشان می‌دهد که این یک سکه است که بر روی یک پلت فرم قوی ساخته شده است.

عرضه

دقیقاً مانند بیت کوین، بیت کوین کش نیز 21 میلیون عرضه دارد. با توجه به CoinMarketCap تعداد BCH در گردش مقدار قابل توجهی است. قبل از خرید، تأثیری که این عرضه محدود می‌تواند بر ارزش سکه داشته باشد را در نظر بگیرید.

دسترسی

BCH در طیف گسترده‌ای از صرافی‌ها فهرست شده و موجود است و همچنین توسط چندین کیف پول رمزنگاری پشتیبانی می‌شود. این سهولت دسترسی به این ارز اعتبار می‌بخشد و عامل مهمی در تعیین تقاضا برای آن است.

چه چیزی می‌تواند بیت کوین کش را عقب نگه دارد؟

تسلط بیت کوین

بیت کوین بزرگ‌ترین ارز رمزنگاری شده جهان است و به خوبی تثبیت شده است و بیت کوین کش یک رقیب مستقیم است، بنابراین انتظار تا زمانی که بیت کوین به تسلط خود در بازار ادامه دهد، این امر مطمئناً می‌تواند تأثیر منفی بر BCH داشته باشد.

سایر رقبا

BCH و BTC تنها ارز دیجیتالی نیستند که به عنوان پول نقد الکترونیکی همتا به همتا عمل می‌کنند. ارزهایی وجود دارد که حتی کارمزد کمتر و تراکنش‌های سریع‌تری نسبت به BCH ارائه می‌دهند. در نتیجه، رقابت سایر ارز‌ها به طور بالقوه می‌تواند محبوبیت بیت‌کوین کش را محدود کند.

عدم پذیرش

درست مانند هر ارز دیجیتال دیگری، ارزش BCH تحت تأثیر سطح پذیرش ارزهای دیجیتال در بین جامعه خواهد بود.

تمرکز استخراج

برخی از منتقدان BCH به تمرکز استخراج آن به عنوان یکی از اشکالات کلیدی پروژه‌ای اشاره کرده‌اند که هدف آن ایجاد یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است.

تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش

تفاوت بیت کوین و بیت کوین کش

بیت کوین کش (BCH) نتیجه یک فورک بیت کوین است. از بسیاری جهات بسیار شبیه بیت کوین(BTC) است، اما بیت کوین کش دارای چند تفاوت فنی است که تأثیر زیادی دارد.

فورک‌های بیت‌کوین تقسیم‌هایی هستند که در زنجیره تراکنش بر اساس نظرات مختلف کاربران در مورد تاریخچه تراکنش‌ها اتفاق می‌افتد. عده‌ای از کاربران معتقد بودند برای جلوگیری از هک شدن شبکه، آن را محدود نگه دارند. اما عده‌ای دیگر عقیده داشتند برای افزایش سرعت شبکه باید آن را گسترش دهند پس بدین صورت انشعابی تحت عنوان فورک ایجاد شد.

اندازه بلوک

یکی از تفاوت‌ها، که اثرات بعدی قابل توجه زیادی دارد، تفاوت در اندازه بلوک است. بیت کوین دارای اندازه بلوک 1 مگابایت است، در حالی که بیت کوین کش دارای اندازه بلوک 8 مگابایت است.

تنظیم سختی استخراج

تفاوت دیگر در الگوریتم‌های استخراج است. بیت کوین کش در ابتدای راه‌اندازی خود، الگوریتم استخراج آسان‌تری داشت. دشواری ماینینگ، یعنی اینکه چگونه می‌توان یک بلوک را سریع کشف کرد و به زنجیره بلوک متصل کرد. برای حل یک بلوک، ماینر باید قدرت پردازشی را صرف حل یک مسئله پیچیده ریاضی کند.

با کاهش سختی استخراج، می‌توان بلوک‌ها را سریع‌تر استخراج کرد. با سخت‌تر کردن استخراج، بلوک‌ها کندتر استخراج می‌شوند که این امر کمک می‌کند تا ارز دیجیتال ثبات بیشتری داشته باشد. به دلیل اینکه ماینرها برای یافتن بلوک‌های جدید به ارز، پاداش می‌گیرند با پایین بودن سختی استخراج، ارز با افزایش نرخ تورم روبرو می‌شود و ارزش آن کاهش می‌یابد.

اندازه بلوک به چه معناست؟

شما می‌توانید هر بلوک را به عنوان وسیله نقلیه‌ای در نظر بگیرید که تراکنش‌ها را به مقصد می‌رساند. یک تراکنش به محض ورود به بلوک و پارک کردن خود در زنجیره ثبت می‌شود. اگر هر تراکنش یک مسافر باشد، اندازه بلاک ۱ مگابایت بیت کوین، بیشتر شبیه یک ماشین است، در حالی که اندازه بلوک ۸ مگابایتی BCH بیشتر شبیه اتوبوس است. بلوک‌های بزرگ‌تر می‌توانند تراکنش‌های بیشتری را نگه دارند که به پردازش سریع‌تر آنها کمک می‌کند.

سخن پایانی

بیت کوین کش پروژه بسیار جالبی است و به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال با بالاترین ارزش بازار در جهان شناخته می‌شود. و به وضوح پروژه‌ای است که بسیاری از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال آن را دنبال می‌کنند. اگر بتواند نه تنها در میان جامعه ارزهای دیجیتال بلکه در جامعه رایج نیز به استقبال گسترده‌ای دست یابد، ممکن است رشد خوبی داشته باشد.

با این حال، این تنها ارز دیجیتال همتا به همتا موجود نیست، و BCH با رقابت شدید بیت کوین و چندین آلت کوین دیگر مواجه است. قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا باید BCH بخرید یا خیر، باید مزایا و معایب BCH، در مقابل رقابت را در نظر بگیرید، و با استفاده از تحلیل‌ها اقدام به خرید این ارز کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *