0

ارز تتر چیست؟ تاریخچه و مزایای آن

ارز تتر چیست؟

stablecoins یا cryptocur ارزهای پایدار هستند و برای محافظت از پول در برابر نوسانات سایر ارزهای دیجیتال ایجاد شدند. این دقیقاً یکی از کارکردهای تتر یا USDT است که همیشه ارزشی برابر با یک دلار دارد. در این مقاله سعی داریم شما را با یک stablecoin یعنی تتر آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید:

ارز تتر Tether

به طور کلی شما نام USDT را در لیست ارزهای رمزنگاری شنیده‌اید و تعجب کرده‌اید که USDT چیست؟ USDT یک استیبل کوین است که توسط شرکت Tether ایجاد شده است. stablecoin یک رمز ارز است که با توجه به ارزش برخی کالاها، یک مقدار ثابت را حفظ می‌کند.

در مورد USDT، شرکت Tether آن را با برابری یک به یک در برابر دلار ایجاد کرده است. این بدان معنی است که 1 USDT همیشه مقداری برابر یا بسیار نزدیک به 1 دلار خواهد داشت. علاوه بر این نام USDT از اتحاد، USD(نماد مالی دلار) با T(برای Tether) ناشی می‌شود.

تاریخچه تتر

ایده ایجاد USDT در ذهن JR Willet در سال 2014 شروع به پرورش کرد. JR Willet در دنیای ارزهای رمزنگاری شده به عنوان “مردی که ICO را ایجاد کرده ” شناخته شده است.
در سال 2014 ویلت بر روی Mastercoin کار کرد، یک بلاک چینی که به پروتکل ارتباطی موجود روی بیت کوین کمک می کند. با استفاده از MasterCoin می‌توان یک سری لایه‌ها را بر روی بیت کوین ایجاد کرد که در آن امکان اجرای سایر ارزهای رمزنگاری شده نیز وجود دارد. این یک انقلاب برای بیت کوین بود و درها را برای برنامه‌ها و ویژگی‌های جدید باز کرد.

در توسعه Mastercoin، آقایان Craig Sellars و Pierce نقش به سزایی داشتند. هر دو عضو بنیاد Mastercoin بودند و آنها اعتقاد داشتن که Mastercoin پتانسیل زیادی برای ساختن چیز فراتری دارد. به این ترتیب پیرس و سلارس در سال 2014 پروژه خود را با نام RealCoin ارائه دادند. این پروژه با استفاده از لایه پروتکل Omni، تکمیل و راه‌اندازی شد.

ظاهر Realcoin یکی از بزرگترین پروژه هایی بود که در آن زمان در Omni انجام شده است. با این حال، Realcoin بعداً نام خود را تغییر داد. در 20 نوامبر 2014 ، مدیرعامل Tether آقای Reeve Collins این پروژه رابه “Tether” تغییر نام داد.

دامیننس تتر چیست؟

فرض کنید میزان معاملات کل بازار ارز، 100 میلیارد تومن است. اگر حجم معاملات تتر 60 میلیارد باشد، می‌گوییم دامیننس تتر 60 درصد است. درواقع دامیننس تتر نشان دهنده تسلط تتر بر بازار است.

دو دلیل برای افزایش دامیننس USDT وجود دارد: اولین مورد این است که سرمایه گذاران از بیرون پول نقد وارد بازار می کنند. دومین مورد این است که با سقوط بازار، سرمایه‌گذاران وجوه خود را از سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال خارج می‌کنند و آنها را به USDT می‌گذارند.

مزایای تتر

ارز تتر چیست؟

مزایای ارز دیجیتال تتر عبارتند از:

محدود نبودن انتقال

تتر شما را هنگام انتقال محدود نمی‌کند. USDT از تمام مزایای یک رمزنگاری معمولی برخوردار است. این بدان معنی است که شما می‌توانید USDT را در هر نقطه از جهان بدون مشکلات اساسی و با کمیسیون‌های کم ارسال کنید.

محافظ در برابر نوسانات

تتر وسیله‌ای برای محافظت از سرمایه معامله‌گران در یک بستر مبادله‌ای ارائه می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، یک معامله‌گر می‌تواند خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام دهد و در پایان معاملات خود می‌تواند مانده پول خود را به USDT تبدیل کند. به این ترتیب، خود را در برابر نوسان قیمت‌های ارزها محافظت کند.

ویژگی فنی USDT

در حال حاضر، USDT در شبکه نقدینگی بیت کوین، اتریوم، EOS ، Tronand اجرا می‌شود. همچنین به کاربران امکان می‌دهد پیوندها و دارایی‌های دیگر را معامله و ذخیره کنند. این بدان معنی است که USDT قابل استخراج نیست و فقط با توجه به نیازهای اکوسیستم توسط Tether ایجاد می‌شود.

شفافیت معاملات

از طرف دیگر، Tether شفافیت معاملات را بسیار جدی می‌گیرد. گزارش معاملات USDT عمومی است و همچنین در وب‌ سایت آن به طور شفاف وجود دارد. همه اینها به منظور ارائه آرامش خاطر به جامعه‌ای است که از StableCoin استفاده می‌کند.

معایب تتر

تتر نیز همانند تمامی ارزها دارای مضراتی است:

تضاد

Tether شرکتی است که دارای تضادهای زیادی است. اول از همه، USDT را به عنوان یک رمزنگاری پشتیبان یک به یک با دلار ارائه می‌دهد، که در صفحه اصلی وب سایت نیز ظاهر می‌شود. با این حال، در شرایط حقوقی و ریسک، آنها این ادعا را 100٪ تضمین نمی‌کنند.

حریم خصوصی

این یک ارز ناشناس نیست. شما برای ایجاد توکن‌ها مجبور به ایجاد سپرده بانکی هستید. با ایجاد حساب در بانک، حریم خصوصی را از بین می‌‌رود و اطلاعات شما را در دست یک شرکت قرار می‌دهد.

متمرکز بودن

این یک رمزنگاری است که توسط Tether کنترل می‌شود، بنابراین غیرمتمرکز نیست و کارکردهای آن به این شرکت بستگی دارد.

عدم وضوح در اجرا

هیچ وضوحی در اجرای آن مشاهده نمی‌شود. در اجرای آن هیچ مخزن GitHub در پروتکل OMNI وجود ندارد. تنها چیزی که شناخته شده است قراردادهای هوشمند آن در Ethereum و EOS است و بقیه مشخص نیست.

چگونه از این ارز استفاده کنیم؟

روند استفاده از USDT بسیار ساده است اما به مراحل خاصی نیاز دارد که سایر ارزهای رمزنگاری به آن احتیاج ندارند. اول از همه، برای دسترسی به USDT لازم است به وب سایت رسمی Tether بروید و ثبت نام کنید. این مرحله به یک فرایند کامل KYC نیاز دارد که همان احراز هویت است. اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، شماره تماس، آدرس و حتی داده‌های مالی، برای خرید از این سایت الزامی است. راه دیگر برای به دست آوردن این رمز ارز خرید آن از طریق صرافی ها است.

کیف پول تتر

برای انجام معاملات به کیف پول نیاز است. در این مرحله شما گزینه‌هایی مانند Coinomi ،Exodus O Atomic را دارید. همچنین می‌توانید از کیف پول سخت افزاری مانند Ledger O Safe استفاده کنید. در هر صورت، این کیف پول به شما امکان می‌دهد بدون مشکل از این رمز ارز استفاده کنید. شما می‌توانید معاملات خود را از قسمت اکسپلورر آن مرور نمایید که در آنجا تمام اطلاعات لازم در مورد عملیات مورد نظر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *