0

چگونه دوج کوین استخراج کنیم؟ و مراحل آن

چگونه دوج کوین استخراج کنیم؟ ومراحل آن

همانطور که در مقاله دوج کوین چیست؟ بااین ارز دیجیتال محبوب آشنا شدید، حال می خواهیم نحوه استخراج آن را خدمت شما شرح دهیم. با ما همراه باشید:

استخراج دوج کوین

حتی اگر Dogecoin یک چنگال یا فورک بیت کوین باشد، استخراج آن شبیه به استخراج بیت کوین است. دوج کوین درست مانند بیت کوین یک رمز ارز غیر متمرکز است که دفترچه دیجیتالی آن به جای یک ارگان یا شخص توسط یک شبکه غیرمتمرکز از گره‌ها نگهداری می‌شود. در نتیجه، هیچ کس بر توزیع ارز دیجیتال در جهان نظارت ندارد. بنابراین توزیع ارزها به روشی غیرمتمرکز طراحی شده است.

گیرنده دوج ‌کوین‌های تازه صادر شده به اصطلاح معدنچیان(ماینرها) هستند. این شرکت کنندگان در شبکه، کسانی هستند که استخراج را انجام می‌دهند و در عوض پاداش خود را به صورت ارز دریافت می‌کنند. اصطلاح استخراج از فرایند استخراج فلزات گران‌بها از زمین گرفته شده است زیرا آنها نیز باید با هزینه نیروی کار و انرژی استخراج شوند.

هزینه‌هایی که معدنچیان Dogecoin متحمل می‌شوند مربوط به انرژی و برق مورد استفاده برای استخراج و همچنین رایانه‌های اختصاصی با پردازنده‌های قوی است. هرکدام از معدنچیان با حل معادلات شبکه می‌تواند بلوک جدیدی را به blockchain اضافه کند و به وسیله دوج کوین پاداش بگیرد. این مکانیسم به خوبی به ماینرها برای تأمین نیرو محاسباتی شبکه Dogecoin پاداش می‌دهد.

استخراج Dogecoin نیاز به تأمین قدرت پردازش دارد. ازآنجاکه Dogecoin یک سیستم منبع باز همانند بیت کوین است، هر کسی که به قدرت پردازش رایانه دسترسی داشته باشد می‌تواند در استخراج شرکت کند. در اوایل با استفاده از CPU خانگی و سخت افزار رایانه(GPU) استخراج دوج کوین بسیار آسان بود اما با توجه به محبوبیت اخیر Dogecoin، قدرت هش شبکه افرایش یافت که این امر استخراج را به طور فزاینده‌ای دشوارتر کرده است.

امروزه Dogecoin دیگر با یک واحد پردازش رایانه(CPU) قابل استخراج نیست. حداقل یک واحد کارت گرافیک قدرتمند(GPU) نیاز است و حتی بهتر است از یک دستگاه ماین یکپارچه(ASIC) استفاده شود. درست مانند استخراج بیت کوین، استخراج دوج کوین نیز تحت سلطه استخرهای ماینینگ است. اگر کسی به‌صورت انفرادی استخراج می‌کند به دلیل کم بودن قدرت استخراج انفرادی، بهتر است دستگاه ماین خود را به استخرهای ماینینگ وصل کند. به این ترتیب، یک معدنچی کوچک‌تر می‌تواند قدرت بیشتری برای استخراج در اختیار داشته باشد. هر وقت استخر ماینینگ مربوطه، یک بلوک جدید پیدا کند، معدنچی کوچک‌تر سهمی از پاداش، متناسب با قدرت هش خود دریافت خواهد کرد.

عوامل مهم در سود آوری استخراج

سودآوری فردی یک ماینر به چهار متغیر مختلف بستگی دارد: هزینه‌های انرژی، قدرت هش، قیمت فعلی Dogecoin و پاداش بلوک.

مهم‌ترین این پارامترها هزینه‌های انرژی است که بسته به موقعیت جغرافیایی یک ماینر متفاوت است. 3 متغیر دیگر برای همه معدنچیان مشابه هستند. بنابراین معدنچیان تمایل دارند تجهیزات خود را در مکان‌هایی قرار دهند که هزینه‌های انرژی نسبتاً کم باشد و تجارت استخراج خود را سودآورتر کنند.

مراحل شروع استخراج

چگونه دوج کوین استخراج کنیم؟ ومراحل آن

در اینجا 5 مرحله برای اینکه بتوانید استخراج دوج‌ کوین را انجام دهید شرح داده شده است:

 خرید سخت افزار ماین

سخت افزار ماین را تهیه کنید یا بررسی کنید که آیا CPU/GPU شما برای ماین مناسب است یا خیر. به منظور سودآوری بیشتر Dogecoin، شما باید دستگاه‌های ASIC را از تولیدکنندگان رسمی یا فروشندگان خریداری کنید.

 درایورهای نرم افزار / به‌روزرسانی را نصب کنید.

نرم افزار مربوطه(CPU ،GPU یا ASIC) لازم برای اجرای ماینینگ ASIC یا CPU/GPU را بارگیری و نصب کنید و در صورت لزوم درایور GPU خود را به‌روزرسانی کنید.

 به استخر معدن بپیوندید

پس از اینکه یک حساب کاربری در استخر استخراج ایجاد کردید باید از این حساب برای اتصال دستگاه ماین خود به یکی از سرورهای استخر معدن استفاده کنید تا بتوانید Dogecoin را ماین کنید. لیست چند استخر ماین Dogecoin عبارتند از:

Antpool: در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین استخرهای معدن است و از معدنچیان Bitmain ASIC تشکیل شده است. بر اساس برخی گزارش‌ها، 10٪ از کل بلوک‌های رمزنگاری شده، توسط ماینرهای Antpool تشکیل شده است. استخر از مدل پرداخت در هر سهم یعنی(PPS) استفاده می‌کند و هزینه استخر 3.99٪ از میزان استخراج است.

استخر VIABTC: این استخر در شش ماه گذشته 8.82٪ از کل بلوک‌های بیت کوین را استخراج کرده است. یک گزینه فوق‌العاده برای مبتدیان حوزه ارز دیجیتال است، زیرا رابط‌ و محیط کاربر پسند را ارائه می‌دهد.

TrustPool: یک استخر مستقر در روسیه است که از هفت رمز ارز مختلف، از جمله Dogecoin و Litecoin پشتیبانی می‌کند. TrustPool در حال حاضر چندین هزار معدنچی فعال Dogecoin دارد.

 یک کیف پول Dogecoin را تنظیم کنید.

برای جمع آوری هرگونه درآمد از پاداش بلوک، باید آدرس پرداخت خود را در حساب استخر خود ثبت کنید. اگر هنوز کیف پول Dogecoin ندارید، هم اکنون زمان بارگیری و تنظیم کیف پول شخصی خود است.

 شروع به استخراج

پس از انجام مراحل بالا، حساب استخر شما، درآمدها و پرداخت‌های شما را کنترل می‌کند. بیشتر استخرهای ماین، داشبورد یا حتی یک برنامه را برای پیگیری فعالیت‌های استخراج خود در اختیار شما قرار می‌دهند. وقتی که دوج‌کوین‌ها را استخراج کرده‌اید و پاداش بلوک خود را دریافت کرده‌اید، می‌توانید آنها را از طریق حساب استخر معدن خود به کیف پول شخصی وارد کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *