0

نمونه شکایت کلاهبرداری از ارز دیجیتال

نمونه شکایت کلاهبرداری از ارز دیجیتال

آیا در مورد ارزهای دیجیتال، مانند بیت کوین یا اتر (مرتبط با اتریوم) سردرگم هستید؟ قبل از استفاده یا سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال، باید بدانید چه چیزی آن را از پول نقد و سایر روش‌های پرداخت متفاوت می‌کند و چگونه می‌توانید کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال یا حساب‌های ارز دیجیتال را که ممکن است به خطر بیفتند را شناسایی کنید. در این مقاله سعی داریم یک نمونه شکایت کلاهبرداری ارز دیجیتال را خدمت شما دوستان ارائه دهیم:

کلاهبرداری ارز دیجیتال

کلاهبرداران در حال یافتن راه‌های خلاقانه برای فریب دادن افراد به سرمایه‌گذاری‌های متقلبانه در حوزه رمزنگاری هستند. آنها از روش‌های مختلفی مانند فیشینگ و ایمیل‌های اخاذی استفاده می‌کنند تا شما را فریب دهند تا اطلاعات خود را واگذار کنید.

داده‌هایی که آنها دریافت می‌کنند به کلاهبرداران امکان دسترسی به کیف پول دیجیتال یا انواع دیگر اطلاعات خصوصی مانند کدهای امنیتی و ارسال ارزهای دیجیتال به یک کیف پول دیجیتال در معرض خطر را می‌دهد. همچنین کلاهبرداری می‌تواند از طریق صرافی انجام پذیرد. به این صورت که شما پس از پرداخت پول، ارزی دریافت نکنید.

جلوگیری از کلاهبرداری

برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های شرکتی یا فردی، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

هیچ کسب و کار یا دولتی قانونی هرگز برای درخواست پول به شما ایمیل، پیامک یا پیامی در رسانه‌های اجتماعی نمی‌دهد و هرگز از شما تقاضای خرید یا پرداخت با ارز دیجیتال را نخواهند داشت.

هرگز بر روی پیوندی از یک متن غیرمنتظره، ایمیل یا پیام رسانه‌های اجتماعی کلیک نکنید، حتی اگر به نظر می‌رسد از طرف شرکتی است که شما می‌شناسید.

به کسی که به طور غیرمنتظره با شما تماس می‌گیرد و خواستار پرداخت با ارز دیجیتال است، پول ندهید.

هرگز برای یافتن شغل هزینه‌ای پرداخت نکنید. اگر کسی از شما بخواهد که برای یک شغل پول پیش پرداخت کنید یا بگوید که ارز دیجیتال را به عنوان بخشی از شغل خود بخرید، این یک کلاهبرداری است.

شکایت از صرافی ارز دیجیتال

اگر در نتیجه یک کلاهبرداری رمزنگاری پول از دست داده‌اید، گزارش آن بهترین راه برای داشتن فرصتی برای جبران ضرر است. شما می‌توانید یک شکایت را ابتدا به صرافی مورد نظر، کمیسیون بورس، اوراق بهادار و مراجع قضایی گزارش دهید. در صورتی که تحقیقات گسترده‌تری علیه کلاهبردار شما آغاز شود، ثبت شکایت با پلیس فتا، شانس بازیابی دارایی شما را افزایش می‌دهد.
برای ثبت گزارش در مراجع قضایی، ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت نام کنید. برای این کار می‌توانید از این لینک وارد شوید. سپس برای ثبت شکایت به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نمایید و متن شکایت خود را ارائه دهید.

شکواییه کلاهبرداری

اگر قصد شکایت از صرافی را دارید از نمونه زیر می‌توانید استفاده نمایید:
شاکی:                    فرزند:      کد ملی:        متولد:        شماره شناسنامه:         آدرس:
مشتکی عنه:            فرزند:       کد ملی:        متولد:        شماره شناسنامه:        آدرس:
وکیل شاکی:             فرزند:      کد ملی:        متولد:        شماره شناسنامه:        آدرس:
محل وقوع جرم:          تاریخ وقوع جرم:

ریاست محترم دادسرای جرایم رایانه‌ای
سلام علیکم؛ احتراماً اینجانب/ به وکالت از آقای / خانم ………………………. به استحضار می‌رساند: موکل با خرید ارز دیجیتال (بیت ‌کوین) از طریق فضای مجازی مبلغ ریال طی فیش به حساب موجود در سایت در وجه مشتکی عنه واریز نمود پس از دریافت کدهای ارز دیجیتال متوجه نامعتبر بودن کدها و متواری شدن صاحب حساب شده است. لذا تقاضای تعقیب کیفری و مجازات نامبرده مورد استدعا می‌باشد مدارک و مستندات به پیوست تقدیم شده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *