0

معرفی بهترین مشاغل رشته های مهندسی

معرفی بهترین مشاغل رشته های مهندسی

اگر مدرک مهندسی دارید یا می‌خواهید آن را بگیرید، تخصص‌های زیادی وجود دارد که دنبال کنید. هنگام انتخاب یک مسیر شغلی خاص، بینش‌های شغلی ممکن است به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که کدام شغل در مهندسی به شما امکان می‌دهد که علاوه بر دانش مهندسی، از استعدادهای طبیعی و ویژگی‌های شخصی خود استفاده کنید. بررسی میانگین حقوق و وظایف این نقش‌ها ممکن است به شما کمک کند راحت‌تر شغل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

در این مقاله، 12 شغل را بررسی می‌کنیم که باید برای داشتن آینده‌ای موفق در مهندسی مناسب هستند، وظایف روزمره آنها را بررسی و به شما نشان می‌دهیم که اکنون متخصصان مهندسی چقدر درآمد دارند.

بهترین مشاغل رشته مهندسی

به عنوان یک مهندس، ممکن است در زمینه‌ها و صنایع مختلف مانند فناوری اطلاعات یا ساخت و ساز تخصص داشته باشید. در اینجا چند شغل مهندسی جالب با چشم‌انداز عالی آورده شده است:

مشاور پنل خورشیدی

میانگین حقوق: 24352 پوند در سال
مشاور پنل خورشیدی با مشتریانی کار می‌کند که می‌خواهند فناوری پنل خورشیدی را برای تولید انرژی بخرند. بسته به تخصص و نوع استخدام این متخصصان، آنها ممکن است با مشتریان فردی یا تجاری کار کنند. مهندسانی که تصمیم می‌گیرند نقشی در مشاوره انرژی خورشیدی داشته باشند، ممکن است فرصتی برای ارائه مشاوره به مشتریان بزرگ‌تر از جمله شرکت‌ها داشته باشند. به عنوان بخشی از این نقش، آنها نیازهای مشتریان را تجزیه و تحلیل می‌کنند، منابع مالی آنها را محاسبه و محصولات را نشان می‌دهند. همچنین ممکن است با نمایندگان فروش برای تهیه قیمت و تخصیص بودجه مشتری همکاری کنند.

تکنسین سرویس توربین بادی

میانگین حقوق: 31474 پوند در سال
یک تکنسین توربین بادی برج‌های توربین بادی را بازرسی می‌کند. آنها عملکرد، عناصر بیرونی و یکپارچگی فیزیکی توربین بادی را بررسی می‌کنند. علاوه بر انجام کارهای تعمیر و نگهداری، ممکن است به شرایط اضطراری پاسخ دهند و عناصر معیوب یا تجهیزات توربین را تعمیر یا تعویض کنند. پس از هر جلسه تست یا عیب‌یابی، این تکنسین‌ها گزارش‌های دقیقی را برای اظهار نظر در مورد وضعیت الکتریکی، مکانیکی و هیدرولیکی سیستم تهیه می‌کنند.

مهندس محیط زیست

میانگین حقوق: 32589 پوند در سال
یک مهندس محیط‌ زیست گزارش‌های تحقیقات محیطی را تهیه، تجزیه و تحلیل و به روز می‌کند. به عنوان مثال، آنها ممکن است به مقامات شهری کمک کنند تا سطح آلودگی را تعیین و سیستم‌های کنترل آلودگی موثر را توسعه دهند. آنها به توسعه طرح‌ها و پروژه‌هایی کمک می‌کنند که تأثیر منفی فعالیت‌های انسانی بر محیط‌زیست را کاهش دهد.
مهندسان محیط زیست اغلب با متخصصان ساخت و ساز کار می‌کنند، بر کار آنها نظارت و توصیه‌های فنی ارزشمندی را ارائه می‌دهند که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا از سیاست‌ها و استانداردهای محیط زیستی پیروی کنند. علاوه بر این، آنها ممکن است ممیزی‌های کیفیت و بررسی‌های کنترل کیفیت فصلی را انجام دهند.

مهندس دریایی

میانگین حقوق: 33900 پوند در سال
یک مهندس دریایی، دستگاه‌ها و کشتی‌های دریایی از جمله کشتی‌های کروز یا باری را طراحی، آزمایش و تعمیر می‌کند. آنها با معماران دریایی همکاری می‌کنند تا ایده‌ها و طرح‌های پروژه‌ای را توسعه دهند که سازمان‌ها از آنها برای تولید سیستم‌ها و اشیاء دریایی مانند طناب، لنگر یا قایق‌های شنا استفاده می‌کنند. گاهی اوقات، متخصصان دریایی ممکن است با مهندسان محیط زیست برای تجزیه و تحلیل تأثیر زندگی انسان بر محیط زیست دریایی همکاری کنند.

مهندس پزشکی

میانگین حقوق: 35373 پوند در سال
یک مهندس پزشکی تجهیزات، دستگاه‌ها و فرایندهای مورد استفاده صنعت پزشکی را طراحی می‌کند. برای مثال، ممکن است قطعات یا سیستم‌هایی را ایجاد کنند که به بیمارستان‌ها در تشخیص بیماری‌ها در زمان کمتری کمک کند. بخش قابل توجهی از کار آنها تحقیق است. آنها همچنین به طور منظم با سایر متخصصان پزشکی همکاری می‌کنند تا مشکلات یا نیازهای خاص بیماران را بهتر درک کنند. هنگامی که روی ایجاد دستگاه‌ها و سیستم‌های نوآورانه کار نمی‌کنند، ممکن است کارهای تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی یا آزمایش‌های پزشکی انجام دهند.

مهندس هوافضا

میانگین حقوق: 36572 پوند در سال
یک مهندس هوافضا، هواپیماها، محصولات یا سیستم‌های هوافضا را طراحی و آزمایش می‌کند. آنها ممکن است در سازمان‌های سازنده هواپیما استخدام شوند، جایی که آنها پیشنهادات پروژه را برای تعیین عملکرد، کارایی و ایمنی ارزیابی می‌کنند. این مهندسان همچنین ممکن است بر کارهای نگهداری، تعمیرات یا بررسی انطباق تجهیزات هوافضا با استانداردهای صنعت، مقررات ملی یا دستورالعمل‌های داخلی نظارت کنند. مهندسان هوافضا در کارهای روزمره خود از دانش ریاضیات، علوم و مهندسی استفاده می‌کنند.

مهندس عمران

میانگین حقوق: 37359 پوند در سال
یک مهندس عمران، طرح‌ها و پروژه‌هایی را برای بهبود و حفاظت از محیط‌ زیست ایجاد می‌کند. آنها طرح‌های ساختمانی ایجاد می‌کنند، بر ساخت‌وسازها نظارت و کارهای تعمیر و نگهداری را در زیرساخت‌های مختلف مانند جاده‌ها یا پل‌ها انجام می‌دهند. مهندسان عمران همچنین بودجه پروژه را کنترل و مصالح ساختمانی را آزمایش می‌کنند یا پایداری و ایمنی سازه‌ها را بررسی می‌نمایند. تلاش‌های آن‌ها به شهرها کمک می‌کند تا به‌گونه‌ای توسعه یابند که برای مردم هم امن و هم دوستانه باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *