0

خطرناکترین اختراعات بشر تاکنون

خطرناکترین اختراعات بشر تاکنون

اختراعات بی‌شماری وجود دارد که زندگی مردم و تمدن پیشرفته را بهبود بخشیده است، اما برخی نیز وجود دارند که در ابتدا به عنوان پیشرفت‌های بزرگ مورد استقبال قرار گرفتند و سپس مشخص شد که جنبه تاریک و خطرناکی دارند.

اختراعات خطرناک

این دنیا، عصر علم و فناوری بوده و هر دقیقه یک گام رشد به سوی انقلاب فناوری است. انسان میلیون‌ها چیز را اختراع کرده که در بسیاری از زمینه‌های زندگی برای او مفید واقع شده است. این اختراعات به طرق مختلف کمک زیادی می‌کنند. تقریباً انسان هر چیزی را که نیازش باشد اختراع کرده است و حتی آرزوها نیز به حقیقت می‌پیوندند.
هر چیزی که مزایایی دارد باید معایبی نیز داشته باشد. همه اختراعات برای مردم خیلی مفید نیستند. بسیاری از این اختراعات وجود دارد که برای انسان بسیار مضر و خطرناک است. در اینجا ما تعدادی از آن اختراعات را داریم که واقعاً بسیار خطرناک هستند. استفاده منفی از آنها ممکن است به انسان آسیب برساند یا حتی می‌تواند عامل مرگ افراد بی‌گناه باشد.

بمب اتمی

خطرناکترین اختراعات بشر تاکنون

بزرگ‌ترین خطر برای کل جهان و انسان و یکی از اختراعات خطرناک است و همه اثرات مضر آن را می‌دانند. یمب در طول جنگ جهانی دوم در یک پروژه بسیار معروف به رهبری دانشمند رابرت اوپنهایمر اختراع شد. این بمب مضر برای اولین‌بار در 16 ژوئیه 1945 در لوس آلاموس (نیومکزیکو) آزمایش شد.
با اختراع بمب اتم بزرگترین خطر توسط خود انسان ایجاد شد. تخریب شهرهایی که این بمب بر روی آنها استفاده می‌شد بسیار وحشتناک بود. اگرچه سازمان ملل استفاده از آن را ممنوع کرده است و امروزه برخی از کشورها این بمب مضر را دارند. بنابراین استفاده از آن می‌تواند برای انسان بسیار خطرناک باشد.

عامل نارنجی

این نیز اختراعی بود که برای یک هدف بسیار مفید اختراع شد، اما استفاده منفی، آن را در لیست خطرناک‌ترین اختراعات قرار داد. این کود توسط مخترعش آرتور گالستون به عنوان یک کود شیمیایی هورمون رشد در نظر گرفته شده بود که سرعت رشد دانه‌های سویا را هنگامی که از هوا بر روی آنها اسپری می‌شد افزایش می‌داد.
بعداً گالستون کشف کرد که می‌تواند به یک علف‌کش تبدیل شود. سپس ارتش این اختراع را گرفت و در طول جنگ ویتنام از آن برای کشتن و زخمی کردن 400000 نفر استفاده کرد. این واقعاً برای مردم بسیار مضر بود حتی قبل از تولد روی نوزادان تأثیر می‌گذاشت.

گیوتین

گیوتین در سال 1791 توسط گروهی به رهبری ژوزف-ایگناس گیوتین که پروفسور آناتومی پاریسی بود اختراع شد. این دستگاه اعدام از یک لونت برای بی‌حرکت کردن گردن قربانی و یک هلال و تیغه تیز برای بریدن سر استفاده می‌کرد. استفاده ناقض آن در گذشته بسیار مضر و خطرناک بوده است. این استفاده از آن باعث شد تا در لیست خطرناک‌ترین اختراعات قرار گیرد.

تفنگ اتوماتیک

این رایج‌ترین سلاح مضر و خطرناک مورد استفاده در سراسر جهان است. تفنگ اتوماتیک توسط ژنرال مکیکس “مانوئل موندراگون” در سال 1887 اختراع شد. برخی از فرزندان آن AK-47، M16A1 و M-14 هستند. این تفنگ‌ها خطرناک‌تر از سایر تفنگ‌ها هستند زیرا خود بارگیری می‌شوند و می‌توانند شلیک سلاح‌های تمام اتوماتیک را انجام دهند. متأسفانه این سلاح بسیار رایج و آسان برای استفاده است. استفاده وحشیانه از آن ماهیت خطرناک آن را به جهانیان نشان داده است.

TNT

تری نیتروتولوئن که به عنوان TNT نیز شناخته می‌شود، یک ترکیب شیمیایی انفجاری است که برای اولین بار در سال 1863 توسط فیزیکدان مشهور آلمانی جوزف ویلبراند سنتز شد. اگرچه قصد او استفاده از این ترکیب به عنوان رنگ زرد بود، اما این یک اختراع بسیار مضر است که می‌تواند در عرض چند ثانیه جان افراد زیادی را بگیرد. در عصر مدرن، تروریسم به بزرگترین تهدید برای جهان تبدیل شده است. این تروریست‌ها از همان مواد مضر برای کشتن مردم بی‌گناه استفاده می‌کنند. تی‌ان‌تی به‌عنوان خطرناک‌ترین اختراع تاریخ ثبت شده است، زیرا استفاده منفی از آن برای انسان حتی برای موجودات زنده بسیار مضر است.

گازهای گلخانه‌ای

دانشمند معروف توماس میدگلی گاز CFC  و Freon را در حین کار برای جنرال موتورز در سال 1930 کشف کرد. این گازها فقط برای کمک به انسان و اهداف مفید اختراع شدند. مخترع آن در نظر داشت که آن را به عنوان یک مبرد غیرسمی ایمن برای ساخت لوازم‌خانگی مورد استفاده قرار دهد. CFCها جایگزین مواد سمی یا انفجاری شدند که قبلاً به عنوان مبرد در پمپ‌های حرارتی و یخچال‌ها استفاده می‌شد. بعداً متوجه شد که برای لایه اوزون واقعاً مضر و مخرب است.

مین زمینی

این نیز یک اختراع بسیار خطرناک در تاریخ است. یک ماده منفجره است که در اثر تماس فعال می‌شود و می‌تواند به سربازان و غیرنظامیان آسیب برساند. به همین دلیل در حال حاضر آنها را سلاح‌های بی‌رویه می‌نامند. زیرا چشم عادی نمی‌تواند جایی که در آن فرورفته است را ببیند و تشخیص دهد. قربانی آن ممکن است جان خود را از دست بدهد یا آسیب جدی ببیند که می‌تواند منجر به ناتوانی دائمی شود. اگرچه برای اولین‌بار برای اهداف سازنده استفاده می‌شد، اما بیشتر اوقات برای اهداف مخرب کاربرد دارد.

گاز سارین

این گاز ناخواسته اختراع شده است که توسط شیمیدان آلمانی دکتر گرهارد چاردر در سال 1938 کشف شد. او برای اختراع دیگری کار می‌کرد سپس به طور تصادفی گاز سارین را کشف کرد. این یک ماده سمی است که اکنون در فهرست سلاح‌های کشتار جمعی سازمان ملل قرار گرفته است. بسیار خطرناک و مضر است، هنگامی که به عنوان سلاح استفاده می‌شود به سیستم عصبی حمله می‌کند و حتی ممکن است باعث مرگ شود. اما قربانی آن قبل از مرگ رنج زیادی می‌کشد.

د.د.ت

د.د.تد.د.ت یک ماده شیمیایی بسیار مضر بوده و نام کامل آن دی کلرودی فنیل تری کلرواتان است. این ماده اولین بار در سال 1874 سنتز شد. اما خواص آن به عنوان یک آفت کش تا سال 1939 کشف نشد. در این مدت از آن در سراسر جهان برای کنترل و از بین بردن جمعیت حشرات استفاده شد. اثرات زیست‌محیطی جدی دارد که واقعاً برای انسان و سایر موجودات زنده بسیار مضر است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *