1

مهمترین اختراعات بشر تاکنون

مهمترین اختراعات بشر تاکنون

بسیاری از ایده‌ها و طرح‌ها، اختراعات پیشگامانه هستند. آنها پتانسیل این را دارند که نحوه درک ما از جهان و انجام وظایف روزانه را کاملاً تغییر دهند. برخی از اختراعات آنقدر جلوتر از زمان خود هستند که مسیری را برای نسل‌های آینده ایجاد می‌کنند. افراد باهوش اشیاء، وسایل نقلیه و تقریباً هر چیز دیگری که فکرش به ذهن شما می‌رسد را می‌سازند.

لیست اختراعات مهم جهان

مهمترین اختراعات بشر تاکنون

در طول تاریخ، تمدن‌های بشری هرازگاهی شاهد شگفتی‌های مهندسی بوده‌اند، آن‌ها به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کنند و در برخی موارد نیز بسیار مخرب هستند. در اینجا چند اختراع و ایده معروف در تمام دوران، که باید درباره آنها بدانید آورده شده است. توجه داشته باشید تمامی آنچه که تا کنون اختراع شده به نوبه خود مهم بوده و این لیست، برای آشنایی شما با برخی از این اختراعات تهیه شده است.

آتش

اگرچه آتش از نظر فنی اختراع نشده بود، اما توانایی کنترل آتش برای تمدن بشری هم اساسی و هم حیاتی بود. انسان‌های باستانی که حدود دو میلیون سال پیش روی زمین راه می‌رفتند، آتش را به نفع خود کشف و از آن استفاده کردند، اما تا 125000 سال پیش بود که آتش به طور کامل مورد استفاده قرار گرفت تا جایی که به عنوان یک ابزار در نظر گرفته شد.

تلفن

اختراع تلفن توسط الکساندر گراهام بل در سال 1876، انقلابی در ارتباطات ایجاد کرد. این اختراع امکان برقراری ارتباط صوتی بین افراد در مسافت‌های دور را فراهم کرد.

چرخ

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که چرخ بزرگترین اختراع تمام دوران است. در حدود 3500 سال قبل از میلاد مسیح، بین‌النهرینی‌ها چرخ را اختراع کردند، اما عمدتاً برای سفال سازی. حدود سه قرن طول کشید تا اولین چرخ به یک ارابه وصل شد و پس از آن پیشرفت کرد.

میخ

درست مانند یک ساختمان، تمدن بشری بدون میخ فرو می‌پاشد. قبل از اینکه این بست‌های فلزی به وجود بیایند، سازه‌های چوبی با اتصال هر قطعه به قطعه‌ای دیگر از طریق کارهای هندسی طاقت‌فرسا ساخته می‌شد. از حدود 3400 سال قبل از میلاد مسیح میخ توسط مردم مصر باستان استفاده می‌شود. زمانی که مردم نحوه ریختن و شکل دادن به فلزات را آموختند، آنها به طور کامل در روم باستان توسعه یافتند.

عدسی‌ها

توسعه عدسی‌ها توسط بین‌النهرین و مصریان پیشگام بود. امروزه از عدسی‌ها در ابزارهای مختلفی مانند تلسکوپ و میکروسکوپ استفاده می‌شود. عدسی‌های ذره‌بین انسان را به درک بهتر اجسام دور مانند ستاره‌ها و سیارات دیگر و همچنین موجودات میکروسکوپی سوق داد.

قطب نما

قطب‌نماهای مغناطیسی جایگاه خود را به عنوان تجهیزات ناوبری برجسته برای سیستم‌های موقعیت‌یاب جهانی و ماهواره‌ها ازدست‌داده‌اند، اما اهمیت آنها در تاریخ، به ویژه در زمینه اکتشافات خشکی و دریا همیشه در یادها خواهد ماند. یک سنگ لودستون، یک ماده معدنی مغناطیسی طبیعی، برای ساخت قطب‌نماهای اولیه در چین در حدود 300 تا 200 قبل از میلاد استفاده شد.

ارز کاغذی

قبل از پول، تجارت به صورت مبادله کالا به کالا انجام می‌شد. پول در طول تاریخ به اشکال مختلفی از جمله فلزات گران‌بها، سکه‌ها، غذاها، سبزیجات، دام و اساساً هر چیز دیگری که به عنوان دارایی مبادله‌ای محسوب می‌شد، به خود گرفته است. باز هم چین اولین کشوری بود که از پول کاغذی در قرن نهم استفاده کرد و اروپا نیز در اواخر دهه 1600 از آن پیروی نمود.

باروت

باروت در چین اختراع شد و در دسترس قرار گرفت و همزمان با پول کاغذی باروت همواره یکی از عوامل اصلی در عرصه نظامی و جنگی بود.

چاپخانه

به لطف یوهانس گوتنبرگ، گسترش دانش و سوابق تاریخی به سرعت بی‌سابقه‌ای رسید. او در سال 1439 یادداشت‌برداری را متحول کرد و آن را از یک فرم دست‌نویس به صورت چاپی تبدیل نمود. او تجهیزاتی را ابداع کرد که به جوهر اجازه می‌داد به طور مکرر به تکه‌های کاغذ منتقل شود و کل فرآیند نوشتن را بسیار سریع‌تر از قبل می‌کرد.

برق

بی‌انصافی  است که اختراع برق را به یک شخص نسبت دهیم، زیرا این ایده در طول هزاران سال توسعه یافته است. تالس از میلتوس اولین کسی بود که در مورد این پدیده تحقیق کرد، اما بنجامین فرانکلین به طور کلی به عنوان یک مرد رنسانس آمریکایی در نظر گرفته می‌شود که به ما کمک کرد تا درک بهتری از الکتریسیته داشته باشیم.

موتور بخار

در سال 1781، جیمز وات یک موتور بخار با قابلیت حرکت چرخشی پیوسته را که بین سال‌های 1763 تا 1775 ثبت اختراع کرد. خیلی زود، موتور او به نیروی محرکه در صنعت معدن، کارخانه‌ها، کشتی‌ها، قطارها و انقلاب صنعتی و … تبدیل شد.

آنتی‌بیوتیک‌ها

جوزف لیستر و لوئی پاستور اولین کسانی بودند که جنگ علیه باکتری‌ها را آغاز کردند، اما این الکساندر فلمینگ بود که به لطف کشف خود البته به صورت تصادفی، توانست دنیای پزشکی را به جهشی بزرگ در همان نبرد سوق دهد. این کشف در سال 1928 پنی‌سیلین نام گرفت. ثابت شد که پنی‌سیلین گام بزرگی به جلو در دنیای آنتی‌بیوتیک‌ها بود و به طور گسترده در قرن بیستم مورد استفاده قرار گرفت.

ساعت

ابلیسک‌ها در حدود 3500 سال قبل از میلاد در مصر ساخته شده بودند، از اولین مدل‌های ساعت سایه بودند. ساعت آفتابی نیز حدود دو هزار سال بعد، توسط مصریان باستان اختراع شد. هر دو از ابزارهای نمایش زمان بودند که اکنون از آنها استفاده می‌کنیم.

اینترنت

اختراع اینترنت در اواخر قرن بیستم، جهان را به یک دهکده جهانی تبدیل کرد. اینترنت امکان دسترسی به اطلاعات و ارتباط با افراد در سراسر جهان را فراهم نمود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ناشناس گفت:

    البته برق یه کشف بودش نه اختراع
    لامپ اختراع محسوب می‌شود