0

درباره ارز دیجیتال مینا (Mina) بیشتر بدانید

درباره ارز دیجیتال مینا (Mina) بیشتر بدانید

پروتکل و ارز دیجیتال مینا به عنوان کوچکترین بلاک‌چین جهان با حجم 22 کیلوبایت شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال با نماد mina در بازار رمزنگاری معرفی شده است.

توکن مینا

مینا سکه بومی یک بلاک‌چین سبک با همین نام بوده که نوآوری اصلی آن فشرده‌سازی داده است. در مقایسه با بلاک‌چین بیت‌کوین که بیش از 400 گیگابایت است و هر گره باید یک نسخه کامل از آن را بارگیری کند این بلاک‌چین فقط 22 کیلوبایت حجم دارد.
برای دستیابی به اندازه کوچک خود، مینا از فناوری دانش صفر استفاده می‌کند. یک تکنیک پرسش‌نامه‌ای که برای حفظ حریم خصوصی، معاملات را با حداقل داده پردازش می‌کند.

قیمت ارز مینا

مینا در ژوئن سال 2017 توسط شرکت توسعه نرم‌افزار بلاک چین ایالات متحده تصور و در سه ماهه اول سال 2021 به طور کامل ایجاد شد. ترید توکن‌های این شبکه، در ماه مه 2021 به دنبال فروش تعداد 75 میلیون عدد به مبلغ 25 سنت آغاز گردید. در نهایت تقریباً 19 میلیون دلار جمع‌آوری کرد.
قیمت ارز دیجیتال مینا چند روز پس از شروع ترید به 4.55 دلار رسید. با این حال، تا ژوئیه 2021 با قیمت حدودی 1 دلار معامله شد. در سپتامبر 2021 قیمت به 6.15 دلار رسید و در نوامبر 2021 به مارکت کپ 1.7 میلیارد دلار دست یافت. تا مارس 2022 قیمت مینا به 1.70 دلار کاهش یافته است.
این پلتفرم با نرخ تورم سالانه 12 ٪ برای تشویق Stakers راه‌اندازی شد. این برنامه قصد دارد تا سال 2026 این نرخ را به 7 ٪ کاهش دهد.

پروتکل مینا

درباره ارز دیجیتال مینا (Mina) بیشتر بدانید

مینا یک بلاکچین اثبات سهام شبیه به Tezos و Solana است و از رمزنگاری دانش صفر (ZK)، یک تکنیک فشرده‌سازی داده بر اساس ریاضیات پیشرفته برای تأیید معاملات استفاده می‌کند. کاربرد خاص مینا از اثبات ZK “بازگشتی ZK-SNARKS” نامیده می‌شود.
پروتکل MINA به تعداد نامحدودی از تولیدکنندگان بلوک اجازه می‌دهد تا بلوک‌های خود را تأیید کنند. اندازه کوچک آن به این معنی است که هر کاربر می‌تواند به عنوان یک گره کامل فعالیت کند. در مقابل، بلاک‌چین اثبات سهام سکه‌ها را به شخص دیگری که خود را به عنوان یک اعتبار سنج تنظیم کرده است، واگذار می‌کند، که اغلب یک فرآیند گران قیمت برای شروع است.

بر خلاف اکثر بلاک‌چین‌ها، مینا می‌تواند به‌صورت خصوصی با وب‌سایت‌ها در تعامل باشد تا داده‌های خود را در قراردادهای هوشمند ادغام کند. به‌عنوان‌مثال، Teller Finance با مینا همکاری کرده است تا نمرات اعتباری در دنیای واقعی را ارائه دهد.
مینا برای معاملات استفاده می‌شود. بلاک‌چین توکن مینا را به عنوان پاداش ایجاد بلوک جدید، برای ماینر ها صادر میکند و به دلیل سیستم دانش صفر، معاملات خصوصی هستند.

اینده ارز مینا

پیش‌بینی طولانی مدت مینا انحراف بزرگی را در آینده آن نشان می‌دهد. دو پیش‌بینی وجود دارد، یکی که نشان می‌دهد مینا در آینده سقوط خواهد کرد و دیگری که نشان می‌دهد قیمت مینا ممکن است افزایش یابد.

قیمت مینا در ابتدای سال 2022 حدود 2.71 دلار بود و ممکن است تا پایان سال به حداکثر قیمت 3.77 دلار برسد. پیش‌بینی می‌شود مینا سال 2023 را با قیمت 3.88 دلار آغاز کند. به مرور قیمت این سکه بهبود می‌یابد و تا پایان سال به دلیل ارتقاء قابل توجه شبکه و تلاش‌های جامعه، تا حداکثر قیمت 4.37 دلار افزایش می‌یابد.

با پذیرش و همکاری قابل توجه با سایر شبکه‌های تأثیرگذار، قیمت مینا بسیار رشد می‌کند. پیش‌بینی پروتکل مینا برای سال 2024 با 5.63 دلار شروع می‌شود و ممکن است تا پایان سال 2024 حداکثر قیمت 5.94 دلار داشته باشد.

پیش‌بینی می‌شود در سال 2025 در مقایسه با سال 2024 اصلاح جزئی در قیمت داشته باشد. قیمت مینا ممکن است در ابتدا به 4.67 دلار برسد. این سکه ممکن است تا پایان سال 2025 سطح 5.78 دلار را ببیند.

آیا مینا برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

بله. پروتکل مینا یک سرمایه‌گذاری خوب است زیرا یکی از پیشرفته‌ترین بلاک‌چین‌های قوی محسوب می‌شود. پیش‌بینی‌های قیمت مینا نشان می‌دهد که MINA/USD یک سرمایه‌گذاری بسیار سودآور برای بلند مدت خواهد بود. با این حال، تغییر قیمت آینده به سناریوی بازار آن تاریخ بستگی دارد.
در مقایسه با سایر ابزارهای مالی، رشد سکه‌های دیجیتال همیشه نوسانات بالایی را تجربه می‌کند. مینا گزینه سرمایه‌گذاری بدی برای آینده نیست، اما قبل از سرمایه‌گذاری یا ترید، سرمایه‌گذاران باید مراقب باشند. برای بازگشت خوب، قبل از ورود عاقلانه تصمیم بگیرید، تحقیقات خود را انجام دهید و در صورت لزوم کمی مشاوره جهت سرمایه‌گذاری داشته باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *