0

ترید ارز دیجیتال چیست؟

ترید ارز دیجیتال چیست؟

امروزه با داغ شدن بازار ارزهای دیجیتال احتمالاً کلمه ترید Trade را بسیار شنیده باشید و به دنبال معنی آن بوده‌اید. در این مقاله سعی داریم شمارا با مفهوم trade آشنا کنیم. با ما همراه باشید:

معنی و مفهوم ترید 

ترید Trade یک مفهوم اساسی اقتصادی است که شامل خرید و فروش کالاها و خدمات است. این خرید و فورش یا همان ترید می‌تواند در اقتصاد، بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان انجام شود. تجارت بین المللی به کشورها اجازه می‌دهد تا بازارهای کالا و خدماتی را گسترش دهند.
به همین دلیل است که یک مصرف کننده آمریکایی می‌تواند بین یک ماشین ژاپنی، آلمانی یا آمریکایی انتخاب کند. در نتیجه تجارت بین المللی حاوی بازار رقابتی بیشتری است و بنابراین در پی قیمت‌های رقابتی‌تر، محصول ارزان‌تری را برای مصرف کننده به ارمغان می‌آورد.

ترید ارز دیجیتال 

در قسمت بالا با مفهوم اینکه ترید چیست آشنا شدیم. حال بیاید مفهوم این کلمه را در بازار ارزهای دیجیتال بررسی کنیم.
معاملات در ارز دیجیتال به معنای گرفتن پوزیشن معامله مالی در جهت قیمت رمز ارزها، در برابر دلار یا در برابر ارزهای رمزنگاری دیگر است. CFDS (قراردادهای تفاوت) روشی خاص برای ترید ارزهای رمزنگاری شده است. زیرا در آن امکان انعطاف پذیری بیشتر مانند استفاده از اهرم در معاملات short یا فروش و معاملات خرید یا Long را فراهم می‌کند.

تریدر کیست؟

تریدر کیست؟

به شخصی که در بازارهای ارز دیجیتال خرید و فروش (ترید) ارز دیجیتال انجام می‌دهد تریدر می‌گویند.

دلیل محبوبیت روزافزون ترید ارزهای دیجیتال

طی یک دهه گذشته، از زمان پیدایش اولین بیت کوین، تجارت رمز ارزها به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. رمز ارزها سکه‌های دیجیتالی هستند که با استفاده از فناوری blockchain یا همتا به همتا ایجاد می‌شوند که برای امنیت بیشتر از رمزنگاری استفاده می‌کنند.
آنها با ارزهای صادر شده توسط دولت‌ها از سراسر جهان متفاوت هستند زیرا فیزیکی و قابل دسترسی نیستند. علاوه بر این، ارزهای رمز پایه دارای نهاد یا اقتدار مرکزی مانند یک بانک مرکزی نیستند که آنها را صادر کند یا گردش آنها را در اقتصاد تنظیم کند.

ازآنجاکه ارزهای رمزنگاری شده توسط هیچ نهاد دولتی صادر نمی‌شود پس با داشتن حریم خصوصی انجام معاملات در این حوزه مورد توجه خیلی از افراد واقع شده است.

عواملی که قیمت ارز دیجیتال را تعیین می‌کنند

فناوری بلاک چین: پایه و اساس ایجاد ارزهای رمزنگاری شده فناوری blockchain است. این پلت فرم پیامدهای گسترده‌تری در اقتصاد جهانی دارد، از جمله کاربرد بالقوه در قراردادهای هوشمند و در زمینه اینترنت اشیاء (IoT).

غیرمتمرکز بودن: با توجه به ماهیت غیرمتمرکز ارزهای رمزنگاری شده، حرکات قیمت آنها کمتر تحت تأثیر عواملی مانند انتشار اخبار، عوامل سیاسی و تغییر نرخ بهره قرار می‌گیرد.

تغییر فناوری: قیمت ارزهای رمزپایه می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییر در فناوری‌های blockchain و تلاش‌های نظارتی برای کنترل قابل قبول و “قابلیت تجارت” آنها در بازارهای مالی باشد.

گزارش خبری: گزارش‌های خبری مانند اختلاف نظرها در مورد چگونگی به روزرسانی یا پردازش رمزنگاری خاص نیز می‌تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد.

هک شدن: این احتمال وجود دارد که هرگونه نقص امنیتی در معرض هکرها نیز بر قیمت یک ارز دیجیتال تأثیر منفی بگذارد.

سیاست دولت‌ها: سیاست‌ و مقررات دولت‌ها که به دنبال ممنوعیت یا محدود کردن فروش ارزهای رمزنگاری شده هستند نیز بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد.

چگونه ارزهای رمزپایه معامله می‌شوند؟

ارزهای رمزپایه را می‌توان از چند طریق معامله کرد. اولین راه خرید و فروش آن در صرافی‌های ارز دیجیتال است. راه دیگر برای تجارت ارزهای رمزنگاری شده از طریق ابزارهای مالی مشتق مانند قراردادهای اختلاف (CFD) است که شما قادر هستید با مبلغ کم و با اهرم‌های مشخص سود بیشتری کسب کنید. این نوع معاملات در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده است.

پس از انتخاب ارزی که می‌خواهید ترید کنید، باید تصمیم بگیرید که یک موقعیت فروش یا خرید را باز کنید. ابتدا مبلغ معامله را انتخاب کنید و بهتر است که در قسمت مدیریت ریسک معامله، حد ضرر و حد سود را برای خود تعیین کنید.
با تعیین حد سود، هنگامی که بازار ریزش می‌کند سود شما کم نمی‌شود و در صورت رسیدن مبلغ به آن حد سود، معامله تمام می‌شود. ایجاد حد ضرر برای این منظور است که هنگامی که معامله‌ای را تحلیل و اقدام به خرید می‌کنید، اگر تحلیل شما درست از آب درنیامد ضرر کمتری متحمل شوید.
هنگامی که قیمت به حد مورد نظر شما رسید دکمه فروش را بزنید و معامله خود را تمام کنید.

چگونه یک تریدر موفق شویم

ترید رمز ارز، مانند همه اشکال تجارت مالی، به دانش، مهارت و سرمایه در دسترس نیاز دارد. اگر می‌خواهید بازار cryptocurrency را تجارت کنید، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که تمام مهارت‌های مربوط به تجزیه و تحلیل بازار را دارید.

لازم به ذکر است که ارزهای رمزنگاری نسبت به ابزارهای سنتی بی‌ ثبات‌تر هستند و از این رو کسانی که روش‌های نوین تحلیل را استفاده می‌کنند، ریسک کمتری را متحمل خواهند شد. این نوسانات می‌تواند فرصت‌های بیشتری را برای سودآوری فراهم کند، اما به یاد داشته باشید که این نوسانات می‌تواند منجر به ضرر و زیان زیادی شود.

سخن پایانی

کار در بازار ارز دیجیتال و ترید کردن، نیاز به دانش تحلیل و علم اقتصاد دارد. در این بین تجربه چندساله نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. قبل از ورود به این بازار دانش خود را افزایش دهید تا دچار ضرر و زیان سنگین نشوید. پر سود باشید:)

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *