0

آشنایی با معاملات ارزهای دیجیتال

روند موسسات مالی از جمله ارزهای دیجیتال در پرتفوی خود در سال‌های اخیر تشدید شده است. اولین دارایی‌های دیجیتال خالصی که توسط مدیران دارایی در سبد سرمایه‌گذاری گنجانده می‌شوند، ارزهای دیجیتال نام دارند. اگرچه آنها دارای ویژگی‌های مشابه با دارایی‌های سنتی هستند، اما ماهیت متمایز خود را دارند.

اموزش ترید کردن ارز دیجیتال

عمل خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده برای کسب سود به‌عنوان ترید ارز دیجیتال شناخته می‌شود. شما برای شروع معامله باید با مزایا و معایب بازار ارز دیجیتال، انواع معاملات، انواع تحلیل، کیف پول، تجزیه‌ و تحلیل داده‌های قیمت آشنا باشید. ما در اینجا توضیح مختصری در مورد هرکدام به شما ارائه خواهیم داد.

مزایای تجارت ارزهای دیجیتال

تجارت ارزهای دیجیتال مزایای زیادی دارد که در زیر توضیح داده شده است:

نوسانات شدید قیمت

به دلیل نوسانات بالا، ارزهای دیجیتال مستعد جلب‌ توجه و سرمایه‌گذاران هستند. به‌عنوان‌ مثال، تغییرات قیمت در روز می‌تواند سود بسیار خوبی برای معامله‌گران به همراه داشته باشد، اما ریسک بالاتری مانند یک‌روند نزولی ناگهانی قیمت که منجر به ضرر می‌شود را نیز به همراه دارند.

ناشناس بودن

خرید کالا و خدمات با ارزهای دیجیتال به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و نیازی به افشای اطلاعات شخصی ندارد. همچنین، با افزایش نگرانی‌ها در مورد حریم خصوصی و سرقت هویت، ارزهای دیجیتال ممکن است بتوانند برخی از مزایای حفظ حریم خصوصی را در اختیار کاربران قرار دهند.

هوشمند بودن

امتیازات دیگر برای دارندگان برخی از ارزهای دیجیتال شامل محدودیت مالکیت و حق رأی است. نفع مالکیت جزئی در چیزهای فیزیکی مانند آثار هنری یا املاک نیز ممکن است در سبد ارزهای دیجیتال گنجانده شود.

بازار 24 ساعته

آیا بازار کریپتو بسته می‌شود؟ نه، این‌طور نیست زیرا یک بازار غیرمتمرکز است. بازار ارزهای دیجیتال 24 ساعته و هفت روز هفته باز است و به‌صورت فیزیکی از یک مکان انجام نمی‌شود. در عوض، افراد می‌توانند تراکنش‌های ارز دیجیتال را در مکان‌های مختلف در سطح جهان انجام دهند.

معاملات همتا به همتا

یکی از مهم‌ترین مزایای ارزهای دیجیتال این است که نیازی به دخالت یک مؤسسه مالی به‌عنوان یک واسطه ندارند که می‌تواند هزینه‌های تراکنش را کاهش دهد. علاوه بر این، افرادی که نسبت به سیستم‌های مستقر محتاط هستند ممکن است این ویژگی را جذاب بدانند.

معایب تجارت ارزهای دیجیتال

با وجود مزایای فوق، فضای کریپتو بدون خطر یا معایب نیست. برخی از این موارد در زیر توضیح داده شده است:

مشکلات امنیت سایبری

ارزهای دیجیتال، مانند فناوری دیجیتال، در برابر نقض امنیت سایبری آسیب‌پذیر هستند و می‌توانند به دست هکرها بیفتند و منجر به سرقت رمزارزها شود. کاهش این مشکل مستلزم نگهداری مداوم زیرساخت‌های امنیتی و همچنین استفاده از اقدامات امنیت سایبری پیشرفته است که فراتر از اقدامات مورداستفاده در بانکداری سنتی است.

نگرانی‌های مقیاس‌پذیری

کمیت و سرعت تراکنش‌ها قبل از افزایش چشمگیر زیرساخت‌های فنی نمی‌توانست با معاملات ارز سنتی رقابت کند. به‌عنوان‌مثال، در مارس 2020، نگرانی‌های مقیاس‌پذیری باعث تاخیر چند روزه در معاملات شد. این عقب‌ماندگی به معاملات گرانی که می‌خواستند ارزهای دیجیتال را از کیف پول خود به صرافی‌ها منتقل کنند، آسیب می‌رساند.

چالش‌های نظارتی

از آنجایی‌ که در حال حاضر هیچ ساختار قانونی برای ارائه حفاظت از دارایی وجود ندارد، سرمایه‌گذاران کریپتو از حمایت کمی در بازار برخوردارند. بااین‌حال، در ایالات متحده، صرافی‌های خاص با مقررات مقامات فدرال و ایالتی مطابقت دارند.

انواع معامله در بازار ارز دیجیتال

آشنایی با معاملات ارزهای دیجیتال

ریسک مالی را می‌توان با یک استراتژی تجاری کارآمد کاهش داد. این شما را از قضاوت‌های عجولانه و هیجانی که ممکن است هزینه زیادی داشته باشد، بازمی‌دارد. در اینجا برخی از استراتژی‌های رایج که در بین معامله‌گران ارزهای دیجیتال محبوب هستند آورده شده است:

معاملات روزانه

استراتژی معاملات روز کریپتو مستلزم ورود و خروج از یک موقعیت در بازار در همان روز در ساعات معاملاتی کریپتو است. همچنین به‌عنوان معاملات روزانه شناخته می‌شود زیرا معاملات معمولاً در یک روز شروع و به پایان می‌رسند. بنابراین، آیا می‌توانید بیت‌کوین(BTC) را روزانه معامله کنید؟ بله، معاملات روزانه BTC مانند بازی با نوسانات بیت‌کوین در طول روز است.

HODL (خرید و نگهداری)

HODLing یک تکنیک سرمایه‌گذاری است که از غلط املایی ابداع شده است، که در آن افراد ارزهای رمزنگاری شده را می‌خرند و آنها را برای مدت طولانی نگه می‌دارند. این به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا از افزایش ارزش دارایی سود ببرند.

اسکالپینگ

معامله‌گران اسکالپ از ناکارآمدی بازار برای کسب سود سوءاستفاده می‌کنند. با این‌ حال، روش معاملاتی اسکالپینگ مستلزم افزایش حجم معاملات برای کسب سود است. اسکالپرها روندهای تاریخی و سطوح حجم را قبل از تصمیم‌گیری در مورد یک نقطه خروج یا ورود در یک روز بررسی می‌کنند.

انواع تحلیل در بازار کریپتو

دو نوع تحلیل کلی وجود دارد که در زیر آمده است:

تحلیل تکنیکال: به حرکت‌های گذشته قیمت نگاه می‌کند تا مشخص کند بازار احتمالاً به کدام سمت حرکت می‌کند. بالا؟ پایین؟ تجزیه‌ و تحلیل فنی از تعدادی شاخص و الگوهای آماری برای تعیین احتمال هر سناریو استفاده می‌کند.

فاندامنتال یا بنیادی: تجزیه‌ و تحلیل بنیادی تمام اطلاعات موجود در مورد یک ارز دیجیتال را بررسی می‌کند. از ترکیب معیارهای مالی کمی و معیارهای کیفی استفاده می‌کند. در نهایت هدف، تحلیل بنیادی تعیین قیمت ذاتی یک ارز دیجیتال است.

تجزیه‌ و تحلیل داده‌های قیمت

هنگامی که بررسی کلی اولیه یک سرمایه‌گذاری بالقوه ارز دیجیتال را انجام دادید، وقت آن است که بر جنبه‌های فنی بیشتری از ارز دیجیتالی که می‌خواهید روی آن سرمایه‌گذاری کنید تمرکز کنید.
کارشناسان می‌گویند تحلیل تکنیکال در کریپتو در مقایسه با بازار سهام کمی پیچیده‌تر است، اما برخی از شاخص‌ها و معیارهای کلیدی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری خود از آنها استفاده کنید:

تاریخچه ترید

با نگاهی به تاریخچه معاملات روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه شروع کنید تا بتوانید نمای کلی و سطح بالایی از قیمت و عملکرد پروژه داشته باشید. ممکن است روندهای قیمتی وجود داشته باشد که بتوانید آن‌ها را بیشتر بررسی کنید. افزایش مداوم در دوره‌های زمانی طولانی‌تر معمولاً یک علامت مثبت برای پتانسیل بلندمدت یک ارز دیجیتال است.

ارزش بازار سرمایه

کارشناسان توصیه می‌کنند به ارزش بازار نیز توجه کنید که ارزش کل یک ارز دیجیتال است. ارزش بازار کریپتو با ضرب قیمت ارز دیجیتال در تعداد سکه‌های در گردش محاسبه می‌شود.
همچنین، ارزش بازار تصویر واضح‌تری از پتانسیل رشد یک دارایی کریپتو ارائه می‌دهد. ارزهای دیجیتال با ارزش بازار پایین‌تر، نسبت به ارزهای دیجیتال با ارزش بازار بزرگ‌تر تمایل بیشتری به رشد دارند.

حجم معاملات

شما همچنین می‌خواهید به حجم معاملات نگاهی بیندازید. حجم معاملات کم معیاری است برای اینکه چگونه می‌توان یک دارایی کریپتو را به‌راحتی خرید یا فروخت. معمولاً، هرچه حجم تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بیشتر باشد، نقدینگی بازار برای آن سکه یا توکن خاص بیشتر می‌شود.

میزان عرضه و تقاضا

همچنین مهم است که به عرضه در گردش و کل عرضه یک پروژه کریپتو در رابطه‌ با حداکثر عرضه نگاه کنید. عرضه در گردش تعداد سکه‌ها یا توکن‌هایی است که در بازار در گردش هستند، درحالی‌که عرضه کل تعداد کل سکه‌ها یا توکن‌هایی است که ایجاد شده است. حداکثر عرضه به تمام سکه‌هایی اطلاق می‌شود که تا به‌ حال به وجود آمده‌اند.

نحوه معامله ارزهای دیجیتال

اکنون که آشنایی کلی با مفاهیم ارزهای دیجیتال به دست آورده‌اید، نگاهی به 6 مرحله برای تجارت ارزهای دیجیتال بیندازید:

مرحله 1: یک حساب کارگزاری ارز دیجیتال ایجاد کنید.

باید یک حساب کاربری در یک کارگزاری رمزنگاری ایجاد کنید. Coinbase، Crypto.com و eToro از بهترین کارگزاری‌های ارز دیجیتال در بازار هستند. هر 3 این گزینه یک رابط کاربری ساده و انواع آلت‌کوین‌ها را برای انتخاب ارائه می‌دهند.

مرحله 2: حساب خود را تامین کنید.

هنگامی که در یک کارگزاری رمزنگاری ثبت‌نام کردید، باید حساب بانکی خود را متصل و حساب کارگزاری خود را بوسیله حساب بانکی شارژ کنید.

مرحله 3: یک ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

اکثر معامله‌گران فعال ارزهای دیجیتال بیشتر سرمایه خود را به بیت‌کوین و اتریوم اختصاص می‌دهند. این کریپتوها نسبت به آلت‌کوین‌های کوچک‌تر قابل‌ پیش‌بینی‌تر حرکت می‌کنند، بنابراین تجارت با شاخص‌های فنی می‌تواند آسان‌تر باشد.

مرحله 4: یک استراتژی انتخاب کنید.

تعداد زیادی از شاخص‌های معاملاتی برای انتخاب وجود دارد و اکثر معامله‌گران هنگام خرید و فروش ارز دیجیتال فاکتورهای مختلفی را در نظر می‌گیرند. اگر در سرمایه‌گذاری تازه‌ کار هستید، ممکن است بخواهید یک دوره تجارت ارز دیجیتال را خریداری کنید.

مرحله 5: شروع به ترید کنید.

حال که در صرافی وجه کافی دارید می‌توانید شروع به ترید ارز موردنظر کنید. اگر به طور فعال ارز دیجیتال خود را معامله می‌کنید، باید وجوه را در صرافی ذخیره کنید تا به آنها دسترسی داشته باشید.

مرحله 6: کیف پول انتخاب کنید.

اگر ارز دیجیتال خود را می‌خرید تا در میان‌مدت تا بلندمدت نگه دارید، پس باید یک کیف پول رمزنگاری دریافت کنید. کیف پول‌های رمزنگاری شده به‌عنوان کیف پول نرم‌افزاری یا کیف پول سخت‌افزاری عرضه می‌شوند. هر دو ایمن هستند، اما کیف پول‌های سخت‌افزاری بهترین امنیت را ارائه می‌دهند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *