0

کیف پول مای سلیوم چیست و آموزش نصب آن

کیف پول مای سلیوم چیست و آموزش نصب آن

کیف پول ارز دیجیتال وسیله یا روشی برای نگهداری ارزهای دیجیتالی شما است. کیف پول مای سلیوم Mycelium یک کیف پول نرم افزاری مخصوص موبایل است. در این مقاله سعی داریم شما را با این کیف پول و روش نصب آن، آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید:

کیف پول مای سلیوم

کیف پول Cryptocurrency Mycelium یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های بیت کوین است که به طور انحصاری برای سیستم عامل‌های تلفن همراه تولید شده است. این کیف پول برای اولین بار در سال 2013 با ادعای ” کیف پول پیش فرض بیت کوین” منتشر شد. ابتدا این کیف پول در قالب سیستم عامل اندرویدی منتشر شد و سپس بعدها نسخه سیستم عامل iOS آن نیز عرضه شد.

Mycelium کاملاً منبع باز بوده که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای هر کیف پول رمزنگاری خوب محسوب می‌شود. برنامه به تکنیک تأیید پرداخت ساده (SPV) متکی است که به آن اجازه می‌دهد معاملات را بدون نیاز به بارگیری کل بلاکپچین تأیید کند.

SPV: معنی لغوی آن ابزار هدف ویژه است. وسیله‌ای برای جمع آوری پول از گروهی از سرمایه گذاران و سرمایه گذاری واحد در یک استارتاپ را گویند.

ویژگی و فواید مای سلیوم

امنیت: دستگاه‌های تلفن همراه از برخی جهات ناامن بوده و بیشتر مستعد سرقت هستند. مای سلیوم تعداد معدودی از ویژگی‌ها را برای بهبود مشخصات امنیتی برنامه اجرا کرده است، بدون اینکه همپوشانی رابط را پیچیده کند.

رابط و سهولت استفاده: شما برای ارسال و دریافت ارز هیچ مشکلی نخواهید داشت و ارسال و دریافت بیت کوین، بسیار ساده است. همچنین می‌توانید از قسمت اخبار و تبلیغات آن استفاده کنید.

همگامی با کیف پول سخت افزاری: اگرچه مای سلیوم یک کیف پول داغ است، اما با کمک آن می‌توانید انتقال از کیف پول سرد و سخت افزاری را نیز انجام دهید.

انتقال بودجه: هنگامی که برنامه را برای اولین بار راه اندازی می‌کنید، این امکان را به شما می‌دهد تا یک نسخه پشتیبان تهیه کنید یا یک کیف پول جدید را بازگردانید. اگر روی گزینه موجود برای ایجاد یک کیف پول جدید ضربه بزنید، به طور خودکار یک کیف پول تعیین کننده سلسله مراتبی(Hierarchical Deterministic ) را ایجاد می‌کند.
این برنامه به کاربران یادآوری می‌کند که یک نسخه پشتیبان از کیف پول ایجاد کنند که این یک ویژگی بسیار مفید است. این شامل تهیه نسخه پشتیبان از عبارت دوازده کلمه و سپس تنظیم یک پین برای جلوگیری از عملکرد شخص دیگر است.

معایب کیف پول مای سلیوم

پشتیبانی: برخلاف بسیاری از کیف پول‌ها، Mycelium هیچ راهنما یا آموزشی برای کمک به کاربران جدید در برنامه ارائه نمی‌دهد. در حالی که عملکردهای اساسی برنامه نسبتاً شهودی و واضح است، اما عدم مستندات و آموزش یک اشکال اساسی است. این امر باعث می‌شود کار با این برنامه برای کاربران بی تجربه بیت کوین سخت باشد.

آموزش کیف پول مای سلیوم

آموزش کیف پول مای سلیوم

قبل از اینکه به سراغ آموزش نصب و کار با این کیف پول برویم لازم به ذکر است که صاحب بیت کوین کسی است که عبارت خصوصی را در اختیار دارد. عبارت خصوصی خود را روی کاغذ ثبت کنید و در جای دیگر به‌ دوراز دسترسی دیگران قرار دهید.

دانلود کیف پول مای سلیوم

برای ایجاد کیف پول خود، ابتدا باید آن را دانلود کنید. برای این کار به فروشگاه Google Play بروید و کیف پول مای سلیوم را دانلود کنید.

پس از دانلود، آن را بر روی گوشی همراه خود نصب نمایید. سپس به صفحه شروع خود بروید و برنامه را باز کنید. حال کیف پول شما آماده و قابل استفاده است.

راه اندازی برنامه مای سلیوم

پس از نصب و ورود به برنامه، چند گزینه در بالای برنامه مشاهده خواهید کرد. ابتدا برای ایمن کردن کیف پول خود، در قسمت Balance از کیف پول و عبارت 12 کلمه‌ای خصوصی بک آپ بگیرید. آنها را یادداشت نمایید. آن عبارات مجدداً از شما خواسته خواهد شد که با وارد کردن آنها، مرحله بک آپ تمام خواهد شد. اگر در آن لحظه تمایل به بک آپ نداشته باشید می‌توانید گزینه Backup later را انتخاب نمایید. دریافت و ارسال ارز دیجیتال در همین قسمت بالانس انجام می‌شود که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

قسمت Transaction تاریخچه نقل و انتقالات ارزهای شما است که در آنجا می‌توانید صورت‌ حسابی از ورود و خروج سکه‌های خود را مشاهده نمایید. Media Flow قسمت دانستنی‌ها و اخبار است. قسمت Ice on Fire جنبه تبلیغات دارد. مهم‌ترین قسمت این برنامه، بالانس محل دریافت و پرداخت سکه‌ها است.

دریافت و پرداخت در کیف پول مای سلیوم

در زیر نحوه دریافت و ارسال ارز دیجیتال در کیف پول مای سلیوم آورده شده است:

دریافت ارز دیجیتال

برای دریافت ارز مورد نظر به قسمت Balance رفته و گزینه “دریافت” را انتخاب کنید. با کلیک روی نماد صفحه کلید حالت “مبلغ اختیاری” را انتخاب کنید. آدرس بیت کوین خود را با QR به اشتراک بگذارید و اجازه دهید کد QR شما را اسکن کنند. یا با به اشتراک گذاری آدرس عمومی خود گزینه “کپی به کلیپ بورد” را انتخاب نمایید. سپس آدرس انتخاب شده را در یک پیام با گزینه “به اشتراک گذاری آدرس بیت کوین” ارسال کنید. در قسمت اشتراک گذاری گزینه‌های مختلفی برای اشتراک گذاری را به شما می‌دهد. صبر کنید تا فرستنده بودجه را ارسال کند. با مراجعه به برگه معاملات می‌توانید ارزی که دریافت کرده‌اید، بررسی کنید.

ارسال ارز دیجیتال

برای ارسال سکه در این قسمت 3 گزینه در اختیار دارید:

اسکن کد QR گیرنده با استفاده از “کد QR اسکن” که این روش ساده‌ترین و سریع‌ترین گزینه است.

گزینه دیگر clip board است که یک آدرس بیت کوین کپی شده را با استفاده از این گزینه جای گذاری کنید.

گزینه سوم گزینه ورود دستی است که با استفاده از “ورود دستی” آدرس بیت کوین را به صورت دستی وارد می‌کنید.

پس از انتخاب و وارد کردن آدرس به یکی از روش‌های بالا، با کلیک بر روی نماد صفحه کلید “Enter ” ، مقدار مبلغی را که می‌خواهید ارسال کنید را وارد نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *