0

معرفی شغل متخصص پوست یا درماتولوژیست

معرفی شغل متخصص پوست یا درماتولوژیست

درماتولوژیست یا متخصص پوست یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی است که به درمان بیماری‌های پوستی می‌پردازد. این رشته پزشکی می‌تواند برای کسانی که آن را دنبال می‌کنند مفید باشد. یادگیری درماتولوژی و برخی از مزایای آن می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید به این مسیر پزشکی متعهد شوید یا خیر.
در این مقاله، ما یک متخصص پوست یا درماتولوژیست را تعریف می‌کنیم و کارهایی را که این متخصصان به طور منظم انجام می‌دهند را شرح می‌دهیم تا به شما در پاسخ به این سوال کمک کند، که آیا باید متخصص پوست باشید یا خیر.

درماتولوژی چیست؟

درماتولوژیست یا متخصص پوست پزشکی است که در بیماری‌های پوست، مو و ناخن تخصص دارد. برخی از بیماری‌های پوستی رایج که متخصصان پوست ممکن است درمان کنند عبارتند از اگزما، پسوریازیس و سرطان پوست.

آنها همچنین ممکن است با بیمارانی که سوختگی، اسکار یا بثورات دارند کار کنند. از آنجایی که این حرفه شامل جنبه‌های پزشکی و رویه‌ای مانند جراحی پوست می‌شود، متخصصان پوست ممکن است هر دو جنبه را در حرفه خود تکمیل کنند. در اینجا برخی از انواع تخصص پوست که این متخصصان پزشکی می‌توانند انجام دهند آورده شده است.

انواع تخصص پوست

پوست عمومی: درماتولوژی عمومی به حوزه‌ای از این حرفه اشاره دارد که با بیماری‌های پوستی رایج پزشکی و مسائلی مانند سرطان پوست، زگیل، آکنه و بثورات پوستی سروکار دارد. متخصصان در این زمینه ممکن است به طور مستمر با بیماران ملاقات کنند، داروها را تجویز کنند و حتی برای رفع مشکلات پوستی که می‌تواند ناشی از شرایط یا مسائل زمینه‌ای باشد، عمل جراحی انجام دهند.

درماتولوژی زیبایی: این بخش از پوست شامل درمان‌های زیبایی و روش‌هایی برای رفع مشکلات پوستی مانند چین و چروک، کاهش حجم، قرمزی یا جای زخم است. این می‌تواند شامل روش‌های داخل مطب برای رفع افتادگی پلک، حذف سلول‌های چربی، لایه‌برداری مجدد پوست، به حداقل رساندن جای زخم و رفع سایر مشکلات بصری مربوط به پوست بیمار باشد.

درماتولوژی جراحی: متخصصان پوست جراحی، اغلب از تکنیک‌های جراحی برای درمان بیماری‌های پوستی جدی مانند سرطان پوست و حذف سایر مسائل مشکل‌ساز روی پوست استفاده می‌کنند. از آنجایی که بیماری‌های پوستی مانند سرطان پوست اغلب برمی‌گردند، این متخصصان ممکن است قرار ملاقات‌های بعدی را با بیماران تکمیل کنند تا وضعیت آنها را به طور مداوم بررسی نمایند.

درماتولوژی بستری: این متخصصان پوست اغلب با سایر ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی مشورت می‌کنند تا هر گونه درمان پوستی لازم را برای بیماران بیمارستان ارائه دهند. آنها می‌توانند با دیگران در تیم مراقبت از بیمار، برای مدیریت هر گونه بیماری پوستی یا علائم قبلی ناشی از داروها یا جراحی همکاری کنند.

شرح وظایف متخصص پوست

در حالی که برخی از وظایف یک متخصص پوست ممکن است به حوزه تخصصی یا کارفرمای آنها بستگی داشته باشد، در اینجا برخی از وظایف کلی که یک متخصص پوست یا درماتولوژیست ممکن است انجام دهد آورده شده است:

برای بحث در مورد مسائل مربوط به پوست و تاریخچه پزشکی با بیماران ملاقات کنید

دانش کاری در مورد شرایط پوست و فناوری‌های مرتبط را حفظ کنید

بیماری‌های پوستی را تشخیص دهید

داروهای لازم یا درمان را تجویز کنید

برای از بین بردن یا درمان بیماری‌های پوستی جراحی انجام دهید

با سایر ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید

بیماران را پس از درمان یا جراحی پیگیری کنید

سوابق دقیقی در مورد علائم، درمان و پیشرفت بیمار نگه دارید

درآمد متخصص پوست و مو

درآمد متخصص پوست

میانگین حقوق برای متخصص پوست 203000 دلار در سال است. در حالی که این تعداد می‌تواند بر اساس محل کار یا منطقه تمرکز شما متفاوت باشد، یک حرفه در پوست اغلب به شما امکان می‌دهد حقوق بالایی دریافت کنید.

دلایل تبدیل شدن به یک متخصص پوست

در اینجا چند دلیل وجود دارد که می‌توانید به دنبال شغلی در زمینه پوست باشید:

کار معنادار

یکی از دلایل اصلی برای دنبال کردن نقش در درماتولوژی این است که شما می‌توانید این فرصت را داشته باشید که کارهای معنادار و تأثیرگذاری را برای بیماران خود انجام دهید. شما می‌توانید از مهارت‌ها و دانش خود برای درمان شرایط بالقوه مضر مانند سرطان پوست استفاده کنید.

رشد دانش و مهارت

در طول دوره آموزشی خود برای تبدیل شدن به یک متخصص پوست، می‌توانید مهارت‌ها و اطلاعات مهمی را به دست آورید که می‌تواند، پایه دانش و توانایی حرفه‌ای شما را بهبود بخشد. شما ممکن است در مورد طیف گسترده‌ای از بیماری‌های پوستی و نحوه درمان آنها بیاموزید.

کمک به بیماران برای ایجاد عادات سالم

با ایفای نقش به عنوان یک متخصص پوست، می‌توانید این فرصت را داشته باشید که بیشتر از درمان بیماری‌ها برای بیماران انجام دهید. درمان بیماری‌های پوستی می‌تواند بخش مهمی از نقش شما باشد، اما می‌توانید روش‌های مناسب مراقبت از پوست و فعالیت‌های روزانه را برای بهبود سلامت پوست، به بیماران آموزش دهید. به این ترتیب می‌توانید به بیماران فرصتی برای ایجاد ذهنیت‌ها و عادات سالم‌تری ارائه دهید.

فرصت‌های درآمد اضافی

علاوه بر حقوق قابل توجه، یک موقعیت به عنوان یک متخصص پوست می‌تواند به شما این امکان را بدهد که فرصت‌های درآمد بیشتری کسب کنید. اگر در یک کلینیک کار می‌کنید، اغلب می‌توانید محصولات مراقبت از پوست مرتبط یا گزینه‌های درمانی را بفروشید.
می‌توانید سخنرانی‌هایی را برای دانشجویان دانشکده پزشکی ارائه دهید تا به آنها کمک کنید مهارت‌های مربوط به پوست را توسعه دهند. اگر به رشته خود علاقه‌مند هستید، این فرصت‌ها می‌توانند به شما این امکان را بدهند که مسئولیت‌های بیشتری را بر عهده بگیرید و درآمد خود را تکمیل کنید.

ترکیبی از بسیاری از تخصص‌ها

پوست می‌تواند فرصتی را برای به‌کارگیری مهارت‌های آموخته شده از بسیاری از تخصص‌های پزشکی ارائه دهد. ازآنجایی‌که بیماری‌های پوستی اغلب دارای یک بیماری زمینه‌ای هستند، متخصصان پوست ممکن است دانش کاری در زمینه‌های مختلف داشته باشند. ماهیت این رشته به این معنی است که متخصصان پوست ممکن است اغلب با متخصصان، در سایر زمینه‌ها همکاری کنند تا مراقبت کامل را به بیماران ارائه دهند. به عنوان یک متخصص پوست، می‌توانید با آسیب‌شناسان، انکولوژیست‌ها، پزشکان مراقبت‌های اولیه، جراحان پلاستیک و روانپزشکان همکاری کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *