0

معرفی شغل های مرتبط با علوم کامپیوتری

معرفی شغل های مرتبط با علوم کامپیوتری

نوآوری در علم و فناوری به طور قابل توجهی به رشد صنعت رباتیک و علوم کامپیوتری کمک کرده است. اگر علاقه‌مند به مشارکت در طراحی، ساخت و ارتقاء ربات‌ها برای عملکردهای مختلف هستید، موقعیت‌های حرفه‌ای و مسیرهای شغلی مختلفی در دسترس هستند.

شغل های مرتبط با علوم کامپیوتری

یادگیری در مورد مشاغل موجود در صنعت رباتیک و علوم کامپیوتری می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی مسیر شغلی و تعیین شایستگی‌ها و مجموعه مهارت‌های مناسب برای توسعه کمک کند. در این مقاله، نکاتی را برای افزایش شانس شما در هنگام درخواست برای کار در حوزه علوم کامپیوتری ارائه می‌کنیم و چند شغل را شامل وظایف و میانگین حقوق آنها بررسی می نمائیم. دستمزدها ممکن است بسته به کارفرما و تجربه و پیشینه تحصیلی متفاوت باشد.

تکنسین الکترومکانیک

میانگین حقوق: 56000 دلار در سال
تکنسین‌های الکترومکانیکی تخصص فناوری الکترونیکی و مکانیکی را برای طراحی، نگهداری و بهره‌برداری از تجهیزات رباتیک یا الکترومکانیکی ترکیب می‌کنند. آنها نقشه‌ها، نمودارها و شماتیک‌ها را برای تعیین ترتیب مونتاژ قطعات ماشین می‌خوانند.
این افراد همچنین تست‌های کیفی را روی قطعات انجام می‌دهند و ماشین‌ها را برای مشکلات احتمالی بازرسی می‌کنند. هنگامی که آنها عیوب را پیدا می‌کنند، مسئول انجام تعمیرات و استفاده از ابزار دقیق برای اطمینان از مطابقت قطعات ماشین با مشخصات هستند. تکنسین‌های الکترومکانیک صلاحیت خود را برای اطمینان از مونتاژ کارآمد در صنایع مختلف رباتیک، مانند محاسبات و هوانوردی، ارائه می‌دهند.

 مهندس مکانیک

میانگین حقوق: 73000 دلار در سال
مهندسین مکانیک، قطعات ماشین یا تجهیزات را برای مشتریان طراحی، ساخت و نصب می‌کنند. آنها عیوب تجهیزات موجود و بالقوه را تجزیه‌وتحلیل می‌کنند تا راه‌حل‌هایی را تعیین کنند که می‌تواند کارایی ماشین را حفظ کند. مهندسان مکانیک، آزمایش‌های مختلفی را برای بهبود طراحی محصول و ارائه راه‌حل‌های مقرون‌ به ‌صرفه برای فرایندهای موجود انجام می‌دهند. آنها از طراحی، ساخت و سایر برنامه‌ها به کمک رایانه برای تقویت طرح‌ها و مدل‌های محصول استفاده می‌کنند.

مهندس هوانوردی

میانگین حقوق: 76000 دلار در سال
مهندسان هوانوردی ریاضیات، فیزیک و اصول مهندسی را برای طراحی، بهبود و تعمیر هواپیما ترکیب می‌کنند. آنها در تجزیه و تحلیل قطعات هواپیما برای اطمینان از عملکرد بهینه و مطابقت با مقررات ایمنی و بهترین شیوه‌های ساخت تخصص دارند. مهندسان هوانوردی اجزای حیاتی مانند تابلوهای کنترل و سیستم‌های هدایت، کامپیوتر و نیروی محرکه را مونتاژ می‌کنند. آنها با طراحی و مونتاژ ربات‌هایی که وظایفی از جمله طراحی، حفاری و مونتاژ هواپیما را انجام می‌دهند، به صنعت هوانوردی کمک می‌کنند. این مهندسان از فناوری رباتیک برای ساخت هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌کنند.

مهندس رباتیک

معرفی شغل های مرتبط با علوم کامپیوتری

میانگین حقوق: 77000 دلار در سال
مهندسان رباتیک مسئول تحقیق، ساخت و نگهداری برنامه‌ها و سیستم‌های رباتیک هستند. آنها شماتیک‌ها و روش‌های فنی را برای ساختن سیستم‌های رباتیک مؤثر، تجزیه و تحلیل و تفسیر می‌کنند. این افراد برای اطمینان از عملکرد سیستم‌ها در حداکثر کارایی خود، آن‌ها را عیب‌یابی می‌کنند.

با طراحی ربات‌های پیچیده‌ای که می‌توانند وظایف مختلف را به طور موثر انجام دهند، مستقیماً به صنعت رباتیک کمک می‌کنند. آنها قطعات و مواد مقرون به صرفه را تهیه می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که سیستم‌ها و برنامه‌های رباتیک قابل فروش هستند.

مهندس سخت افزار

میانگین حقوق: 79000 دلار در سال
مهندسان سخت افزار مسئول توسعه، طراحی و نگهداری اجزای سخت‌افزاری سیستم‌های کامپیوتری هستند. آنها داده‌ها را تجزیه و تحلیل، سیستم‌ها را ارزیابی، سخت‌افزار را عیب‌یابی و تجهیزات مختلف را نگهداری می‌کنند. این افراد با توسعه‌دهندگان نرم‌افزار همکاری می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که طراحی‌های سخت‌افزاری با عملکردهای نرم‌افزار سازگار است. مهندسان سخت‌افزار از فرایندهای تولید رباتیک با نمونه‌سازی و توسعه اجزای سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کنند که ربات‌ها می‌توانند از آنها برای تحقق عملکرد خود استفاده کنند. آنها پس از انجام تست‌های عملکرد، سخت‌افزار را بهبود می‌بخشند.

طراح تجربه کاربری

میانگین حقوق: 83000 دلار در سال
طراحان تجربه کاربری، برنامه‌ها را طراحی و بهینه‌سازی می‌کنند تا بهترین تجربه ممکن را برای کاربران فراهم کنند. آنها تست‌های مختلفی را برای تعیین سهولت استفاده سیستم و نگرانی‌های کاربر نهایی، انجام می‌دهند. سپس، برنامه‌ها، نرم‌افزارها و سایر سیستم‌ها را برای حل مشکلات شناسایی می‌کنند و عملکرد کلی سیستم را بهبود می‌بخشند و تنظیم می‌کنند. طراحان تجربه کاربر با اطمینان از اینکه ربات‌ها نیازهای کاربر را در بر می‌گیرند، از صنعت رباتیک حمایت می‌کنند. آنها به شرکت‌های تولیدی کمک می‌کنند تا نیازها و تجربیات بالقوه مصرف‌کننده را هنگام طراحی ربات شناسایی کنند.

مهندس نرم‌افزار

میانگین حقوق: 85000 دلار در سال
مهندسان نرم‌افزار مسئول توسعه و به‌کارگیری سیستم‌های تست و اعتبارسنجی سیستم نرم‌افزاری هستند. آنها با مشتریان و افراد از بخش‌های مختلف، برای توسعه پیشنهادات پروژه و برقراری ارتباط با نقاط عطف همکاری می‌کنند. آنها نرم‌افزار را مطالعه و عملکرد آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا مناطقی را برای به‌روزرسانی یا بهبود در حین آزمایش باگ‌ها تعیین نمایند.
مهندسان درک خود از اصول مهندسی و تجربه خود را با توسعه نرم‌افزار برای حل مشکلات به کار می‌گیرند. آنها اطمینان حاصل می‌کنند که محصولات و پروژه‌های نرم‌افزاری با بهترین شیوه‌ها و رویه‌های ایمنی مطابقت دارند. مهندسان نرم‌افزار با بهبود عملکرد ربات و تعامل انسانی از طریق طراحی و کدگذاری نرم‌افزار، به رباتیک کمک می‌کنند.

مهندس الگوریتم

میانگین حقوق: 95000 دلار در سال
مهندسان الگوریتم راه‌حل‌های الگوریتمی را برای سیستم‌های مختلف توسعه می‌دهند. الگوریتم‌های آنها به سیستم‌ها در بهبود عملکرد، کاهش هزینه‌ها و پردازش داده‌ها کمک می‌کند. آنها برای اجرای پروژه‌ها و طراحی الگوریتم‌هایی برای توابع خاص، با دیگران همکاری می‌کنند. این مهندسان، الگوریتم‌ را توسعه می‌دهند، آزمایش کرده و سفارشی می‌کنند که ربات‌ها برای عملکرد از آنها استفاده می‌کنند. آنها علم کامپیوتر، توسعه نرم‌افزار و دانش علم داده خود را برای اطمینان از عملکرد مؤثر ربات‌ها ترکیب می‌کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *