0

سرمایه گذاری در بورس به چه صورتی انجام میشود؟

سرمایه گذاری در بورس به چه صورتی انجام میشود؟

سرمایه‌گذاری در بورس یک راه عالی برای ایجاد ثروت با استفاده از قدرت شرکت‌های در حال رشد است. شروع کار برای بسیاری از مبتدیانی که به دنبال ورود به بازار سهام با وجود سودهای بلندمدت بالقوه هستند، می‌تواند دلهره‌آور باشد، اما می‌توانید در عرض چند دقیقه خرید سهام را شروع کنید.

چگونه در بورس سرمایه‌گذاری کنیم

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده که چگونه در سهام سرمایه‌گذاری کنید؟ در واقع بسیار ساده است و تنها کافیست چندین قدم برای انجام آن بردارید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها، افتتاح حساب کارگزاری آنلاین و خرید سهام یا صندوق‌های سهام است یا انتخاب یک متخصص برای مدیریت پرتفوی شما با هزینه‌ای معقول. در هر صورت، باید به صورت آنلاین در بورس سرمایه‌گذاری و با پول کمی شروع کنید.

روش سرمایه‌گذاری در بورس

اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری در بورس را شروع کنید در اینجا نحوه سرمایه‌گذاری و اصول اولیه خرید و فروش در بازار سهام وجود دارد، حتی اگر در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد سرمایه‌گذاری ندارید.

انتخاب کنید که چگونه می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید

این روزها در مورد سرمایه‌گذاری گزینه‌های مختلفی وجود دارد، بنابراین می‌توانید سبک سرمایه‌گذاری را با دانش خود و میزان زمان و انرژی که می‌خواهید برای سرمایه‌گذاری صرف کنید مطابقت دهید. می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید وقت خود را صرف سرمایه‌گذاری کنید. این اولین نقطه تصمیم‌گیری بزرگ شماست: پول شما چگونه مدیریت خواهد شد؟

توسط سبدگردان: این گزینه “آن را برای من انجام دهید” یک انتخاب عالی برای کسانی است که می‌خواهند فقط چند دقیقه در سال را صرف نگرانی در مورد سرمایه‌گذاری کنند. همچنین برای کسانی که دانش محدودی از سرمایه‌گذاری دارند، انتخاب خوبی است.

توسط خودتان: «خودت انجام بده» یک گزینه عالی برای کسانی است که دانش بیشتری دارند یا افرادی که می‌توانند زمان خود را به تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری اختصاص دهند. اگر می‌خواهید در بورس خرید و فروش سهام انجام دهید، به یک حساب کارگزاری نیاز دارید.

یک حساب سرمایه‌گذاری باز کنید

چه نوع حسابی را می‌خواهید باز کنید؟ در اینجا گزینه‌های شما وجود دارد:

اگر می‌خواهید شخص دیگری پول شما را مدیریت کند: یک مشاور مالی انسانی می‌تواند به شما در طراحی یک سبد سهام کمک کند.

اگر می‌خواهید پول خود را مدیریت کنید: یک کارگزاری آنلاین به شما امکان می‌دهد سهام و بسیاری از انواع دیگر سرمایه‌گذاری‌ها، از جمله اوراق قرضه، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF)، صندوق‌های متقابل، گزینه‌ها و موارد دیگر را خریداری کنید. می‌توانید از تجربه دیگران در مورد انتخاب نوع کارگزاری استفاده کنید و سپس اقدام به افتتاح حساب کارگزاری نمایید.

تصمیم بگیرید که در چه سهمی می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید

قدم اصلی بعدی این است که بفهمید می‌خواهید روی چه سهامی سرمایه‌گذاری کنید. این مرحله می‌تواند برای بسیاری از مبتدیان دلهره‌آور باشد.

با استفاده از مشاور: اگر از مشاور استفاده می‌کنید دیگر نیازی نیست تصمیم بگیرید که روی چه سهمی می‌خواهید سرمایه‌گذاری انجام دهید. در واقع شما با مشاور یا سبدگردان خود، میزان سودی که باید به آن پرداخت کنید را مشخص کرده و دیگر نگرانی و استرس معامله را نخواهید داشت.

با استفاده از کارگزاری: اگر از کارگزاری استفاده می‌کنید، باید هر سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید و تصمیمات تجاری بگیرید. شما می‌توانید در سهام فردی یا صندوق‌های سهام و دیگر دارایی‌ها سرمایه‌گذاری داشته باشید.

اگر پرتفوی خود را مدیریت می‌کنید، می‌توانید تصمیم بگیرید که به صورت فعال یا منفعلانه سرمایه‌گذاری را انجام دهید. تفاوت اصلی بین آن‌ها این است که توسط شما تعیین می‌شود که چه مدت می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید. سرمایه‌گذاران منفعل عموماً دیدگاه بلندمدتی دارند، درحالی‌که سرمایه‌گذاران فعال اغلب بیشتر معامله می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران منفعل نسبت به سرمایه‌گذاران فعال بسیار بهتر عمل می‌کنند.

تعیین کنید چقدر می‌توانید سرمایه‌گذاری کنید و سپس خرید کنید

کلید ایجاد ثروت این است که به مرور زمان به حساب خود پول اضافه کنید و اجازه دهید قدرت ترکیب کردن جادوی خود را انجام دهد. این بدان معناست که برای سرمایه‌گذاری منظم در برنامه‌های ماهانه یا هفتگی خود باید بودجه‌ای در نظر بگیرید. خبر خوب این است که شروع کار بسیار ساده است.

حداقل سرمایه گذاری در بورس

سرمایه گذاری در بورس به چه صورتی انجام میشود؟

میزان سرمایه‌گذاری شما کاملاً به بودجه و چارچوب زمانی شما بستگی دارد. اکثر کارگزاری‌های آنلاین بزرگ، این روزها حداقل حساب ندارند (حداقل حساب‌ها بسیار کم است)، بنابراین می‌توانید با پول بسیار کمی شروع به کار کنید.

سخن پایانی

خودتان می‌توانید در بورس یا صندوق‌های سهام سرمایه‌گذاری کنید یا از یک متخصص کمک بخواهید. همچنین باید انتخاب کنید که می‌خواهید فعالانه معامله یا منفعلانه سرمایه‌گذاری کنید. هر سبک سرمایه‌گذاری را که انتخاب می‌کنید باید برای شما مناسب باشد تا بتوانید ثروت خود را بسازید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *