0

کیف پول لجر نانو ایکس چیست؟ راه اندازی و مشخصات آن

کیف پول لجر نانو ایکس چیست؟ راه اندازی و مشخصات آن

کیف پول سخت افزاری نوعی از کیف پول‌های دیجتیال است که شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را درون آن نگهداری کنید. در این مقاله سعی داریم شما را با کیف پول لجر نانو ایکس یعنی یکی از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری آشنا کنیم. با ما همراه باشید:

کیف پول لجر نانو ایکس

Ledger Nano X جدیدترین مدل کیف پول سخت افزار Ledger است و در سال 2019 به عنوان مدل آپدیت شده Ledge Nano S منتشر شد. هدف اصلی این دستگاه ساده‌ترین راه برای ایمن سازی بیت کوین و ارزهای دیجیتال به صورت آفلاین است.

استفاده از کیف پول سخت افزاری دارائی‌های شما را در برابر دزدی و سرقت حفظ می‌کند. امروزه شرکت لجر بیش از 130 نفر کارمند دارد و دارای دفاتر در پاریس ، ویرزون در مرکز فرانسه، نیویورک و هنگ کنگ است.

مزایای کیف پول سخت افزار

زیبایی کیف پول سخت افزاری در سادگی آنها نهفته است. آنها اساساً دستگاه‌های “گنگ” هستند که کلیدهای خصوصی شما را نگه می‌دارند اما هرگز به اینترنت وصل نمی‌شوند. بدلیل سرد بودن نوع کیف پول(آفلاینی بودن) هکرها راهی برای دسترسی به اطلاعات شما ندارند. این برنامه از 26 سکه و بیش از 1250 توکن ERC-20 پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید ارزهای خود را ارسال و دریافت کنید.

کیف پول‌های سخت افزاری اغلب مانند درایوهای فلش به نظر می‌رسند و به همان روش به رایانه شما وصل می‌شوند. این نکته وجود دارد: حتی اگر آنها به رایانه‌ای آلوده به بدافزار یا تحت کنترل هکر وصل شوند، هنوز هم بدون بازیابی یا عبارت “کلید خصوصی” قابل دسترسی نیستند.

راه اندازی لجر نانو ایکس

مرحله اول این است که کیف پول خود را به رایانه یا تلفن هوشمند وصل کنید. این اتصال با استفاده از کابل USB ارائه شده یا اتصال بلوتوث انجام می‌شود. پس از اتمام، از شما خواسته می‌شود که پین کد را تنظیم نمایید تا فقط بتوانید به دستگاه دسترسی پیدا کنید. این یک ویژگی ایمنی است برای زمانی که لجر نانو ایکس شما به دست فرد دیگری بیفتد.

پس از اتمام این کار، کلماتی که عبارت خصوصی شما را تشکیل می‌دهند به شما داده می‌شود. بسیار مهم است که این عبارت را در جایی یادداشت و آن را در جایی امن ذخیره کنید. این ایده خوبی است که چندین نسخه از این عبارت خصوصی تهیه کنید و آنها را در مکان های مختلف ذخیره نمایید.

به یاد داشته باشید که اگر این عبارت را از دست دهید، دیگر نمی‌توانید به کیف پول خود دسترسی پیدا کنید. بسیاری از کسانی که دارای مقدار زیادی ارز هستند، تا آنجا پیش می‌روند که یک نسخه از عبارت خصوصی خود را در یک گاوصندوق یا بانک برای حفظ امنیت بیشتر ذخیره می‌کنند. این به ما نشان می‌دهد که این کلمات بازیابی چقدر مهم هستند.

مشخصات لجر نانو ایکس

مشخصات لجر نانو ایکس

Nano X در سیستم عامل بولوس لجر اجرا می‌شود و حاوی دو تراشه جداگانه است. STM32WB55 سیستم بولوس را اجرا می‌کند، در حالی که کلیدهای خصوصی رمزگذاری شده و معاملات امضا شده توسط ST33J2M0 ذخیره می‌گردد.

نانو X کوچک و سبک است و وزن آن فقط 34 گرم است. در جعبه‌ای که به همراه خود دستگاه است، یک کابل USB Type C، دفترچه دستورالعمل، بند Keychain و سه برگه جداگانه پیدا خواهید کرد که بر روی آن می‌توانید عبارت بازیابی خود را یادداشت کنید.

دکمه‌ها به زیبایی یکپارچه شده‌اند که باعث می‌شود کمی براق‌تر و زیبا‌تر از مدل نانو اس به نظر برسد. این دو دکمه به شما امکان می‌دهد روی دستگاه حرکت کنید و با فشار دادن هر دو با هم کلید “Enter” را فعال کنید.

مزیت اصلی Nano X اتصال بلوتوث آن است که به شما امکان می‌دهد آن را از طریق تلفن خود کنترل کنید. همچنین دارای یک صفحه نمایش داخلی بزرگتر است. نانو ایکس دارای قابلیت ذخیره 100 ارز دیجیتال است که اجازه می‌دهد تا طیف بسیار متنوعی از سکه‌ها را ذخیره کند، از جمله برخی از آن توکنهای ERC 20.

مشخصات لجر نانو ایکس به صورت کلی به شرح زیر است:

وزن:                                  34 گرم
ظرفیت:                             100 عدد رمز ارز
نوع اتصال:                         بلوتوث و  USB Type-C
صفحه نمایش:                     64*128پیکسل
میزان باتری:                        8 ساعت در حالت آماده به کار
ابعاد :                                18.6*11.75*72 میلی متر

خرید لجر Nano X

قبل از اینکه به قیمت‌ها بپردازیم، به این جمله دقت کنید: هنگام خرید هر دستگاهی و یا هر کیف پول سخت افزاری، همیشه آن را مستقیماً از تولید کننده و نمایندگی خریداری کنید. در گذشته مواردی وجود داشته است که سارقان یک دستگاه را خریداری می‌کنند و قبل از فروش آن، عبارت خصوصی را به سرقت می‌برند. آنها تا قبل از استفاده از این عبارت منتظر می‌مانند. هنگامی که صاحب جدید سکه‌ها را روی کیف پول بارگذاری کرد ارزها را به سرقت می‌برند. به همین دلیل، از خرید کیف پول از eBay ،Amazon یا هر خرده فروش دیگر خودداری کنید. مستقیم به وب سایت سازنده بروید و آن را در آنجا خریداری کنید. قیمت‌ها زیاد تفاوت نخواهد کرد و اما اگر گزینه‌های ارزان‌تری را در جای دیگر مشاهده کردید احتمالا حکمتی در این ارزانی است.
هنگام خرید توجه داشته باشید وقتی کیف پول را از جعبه آن خارج می کنید، یک نوار هولوگرافی در پایین دستگاه مشاهده خواهید کرد. دقت کنید که اگر این نوار نباشد یا آسیب دیده باشد، از دستگاه استفاده نکنید.

نانو ایکس از وب سایت Ledger با قیمت 144 دلار(در زمان نوشتن این مقاله) در دسترس بوده و این مبلغ شامل مالیات بر ارزش افزوده است. حمل و نقل رایگان است و در صورت خرید بیش از یک عدد، تخفیف داده می شود.

با دانستن مسائل بالا نیز ممکن است چند سوال برایتان پیش بیاید. ما در زیر به چند نمونه سوال پاسخ داده ایم:

چرا Ledger Nano X بسیار گران است؟

Ledger Nano X به دلیل افزایش اندازه ذخیره سازی نسبت به مدل دیگر، صفحه بزرگتر و قابلیت‌های بلوتوث بسیار گران است. این محصول پرچمدار لجر است. اگر دنبال کیف پول ارزانتری هستید، می توانید Ledger Nano S را با نصف قیمت نانو ایکس خریداری کنید و یا Trezor One را بررسی کنید.

آیا Ledger Nano X صفحه لمسی دارد؟

خیر کیف پول Nano X صفحه لمسی ندارد. اگر لمسی بودن برای شما مهم باشد، می‌توانید کیف پول Trezor Model T یا Titan را خریداری نمایید.

آیا خرید Ledger Nano X دست دوم درست است؟

هرگز خرید کیف پول ارز دیجیتال دست دوم ایده خوبی نیست. دلیل این امر این است که بسیاری از افراد با خرید کیف پول دست دوم، ممکن است دارایی خود را از دست دهند. زیرا ممکن است صاحب قبلی نسخه‌ای از عبارت بازیابی را نگه داشته باشد. بعد از فروش کیف پول و هنگامی که کاربر جدید کیف پول را با رمزنگاری بارگیری کرد، صاحب کیف پول اصلی قادر است ارز دیجیتال موجود در کیف پول را به سرقت ببرد.

ظرفیت ذخیره سازی در Ledger Nano X چقدر است؟

Ledger Nano X دارای 1.8 مگابایت حافظه ذخیره سازی بوده که تقریباً قادر به نگهداری از 100 ارز رمزنگاری شده است، در مقابل نانو S می تواند تا 3 عدد رمز ارز ذخیره کند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *