0

همه چیز درباره ارز دیجیتال فلو و مزایای آن

همه چیز درباره ارز دیجیتال فلو و مزایای آن

فلو یک ارز دیجیتال است که به Flow، یک بلاک‌چین لایه یک و پلت فرم قرارداد هوشمند قدرت می‌دهد. FLOW را می‌توان برای پرداخت تراکنش‌ها و استیک توسط اعتبارسنجی‌ها برای ایمن سازی شبکه استفاده کرد.

ارز دیجیتال فلو چیست؟

فلو یک بلاک‌چین است که کارایی بالایی دارد. فلو به طور خاص برای ایجاد NFTها، بازی‌های رمزنگاری و برنامه‌ها ساخته شده است. برخلاف بلاک‌چین‌های چندگانه مانند اتریوم، Flow به گونه‌ای ساخته شده است که به طور بالقوه برای میلیاردها نفری که با NFTها تعامل دارند، مانند آیتم‌های درون بازی، مقیاس‌بندی کارآمدی داشته باشد.

تاریخچه Flow

منشأ Flow با منشأ Dapper Labs شروع می‌شود که بر معرفی NFT و راه‌حل‌های غیرمتمرکز بازی متمرکز بود. جالب اینجاست که CryptoKitties توسط Dapper Labs توسعه داده شد و انقلابی را در صنعت NFT به راه انداخت.
با این حال، موفقیت CryptoKitties منجر به ازدحام شبکه اتریوم شد و در نتیجه منجر به افزایش هزینه تراکنش‌ها گردید. بنابراین، Dapper Labs تصمیم گرفت تا با توسعه یک بلاک‌چین سفارشی‌شده متناسب با ویژگی‌هایی که می‌خواستند، به مشکل تراکم رسیدگی کنند. اینجا جایی بود که بلاک‌چین Flow متولد شد.

فلو چگونه کار می‌کند؟

هر بلاک‌چین مکانیزم اعتبار سنجی خاص خود را برای پردازش تراکنش‌ها و ایمن‌سازی شبکه دارد. به ‌عنوان مثال، اثبات سهام (PoS) بلاک‌چین اتریوم، امکان ایجاد یک شبکه غیرمتمرکز و امن را فراهم می‌کند. با این حال، در مقیاس‌بندی و پردازش چنین مقادیر زیادی از تراکنش‌ها و در عین حال پایین نگه داشتن هزینه‌ها با مشکلاتی مواجه شده است.
این منجر به ظهور راه‌حل‌های لایه 2 شده است که می‌توانند بسیاری از سفارش‌های خارج از زنجیره را با سرعت‌های بالاتر و کارمزد تراکنش‌های کمتری نسبت به شبکه اصلی انجام دهند. از سوی دیگر، Flow کار پردازش تراکنش‌ها را به چهار گره مجزا تقسیم می‌کند که هر کدام نقش و مسئولیت خاص خود را دارند.
به جای تکیه بر راه‌حل‌های خارج از زنجیره برای مقیاس‌سازی شبکه، زیربخش‌های گره بومی Flow به آن مزیت بزرگی در مقیاس‌پذیری بلاک چین می‌دهند.

معماری گره Flow چگونه است؟

گره‌های مجموعه اولین لایه معماری گره Flow هستند. مسئولیت اصلی آنها مدیریت مخزن تراکنش‌ها برای جمع‌آوری تراکنش‌های خوب، شکل گرفته است. هنگامی که یک تراکنش خوب جمع‌آوری شد، این گره‌ها متن را هش کرده و امضا می‌کنند.
سپس گره‌های مجموعه، تراکنش‌های خوب شکل‌گرفته‌ای را به گره‌های اجماع پیشنهاد می‌کنند، که به شبکه اجازه می‌دهد در مورد ترتیب و حضور تراکنش‌های مورد پردازش به اجماع برسد. به‌عنوان یک بلاک‌چین غیرمتمرکز، Flow به هر کسی اجازه می‌دهد تا با اجرای یک گره با سخت‌افزار و اتصالات اینترنتی متوسط، در اجماع شبکه شرکت کند.
گره‌های اجرا، مسئول محاسبه و اجرای هر تراکنش هستند، در حالی که توسط گره‌های تأیید کنترل می‌شوند. اگر گره دوم متوجه شود که گره اولی هر گونه داده تراکنش نامعتبر را پردازش می‌کند، گره‌های اجرای نادرست را می‌توان با یک گره راستی آزمایی مجازات کرد.
Flow با تقسیم مراحل اعتبارسنجی بین چهار گره خود، می‌تواند تراکنش‌ها را به طور موثر و با هزینه‌های پایین در مقایسه با سایر بلاک چین‌ها پردازش کند.

مزایای بلاک چین Flow

از آنجایی که ارزهای دیجیتال، دنیای مجازی و NFTها همچنان به جریان اصلی تبدیل می‌شوند، هزینه‌های پایین تراکنش و سهولت استفاده هم برای توسعه‌دهندگان و هم برای کاربران حیاتی است.
Flow با در نظر گرفتن پایداری طولانی مدت ساخته شده است. با استفاده از Proof-of-Stake (POS) برای اجرا، به طور قابل توجهی نسبت به Proof of Work (POW) انرژی پسندتر است. که تقریباً مطابق با سایر خدمات آنلاین است که به طور منظم استفاده می‌شود. علاوه بر این، راه اندازی استیبل کوین FUSD به تقویت بیشتر اکوسیستم Flow کمک می‌کند و برای رشد بلندمدت آن بسیار امیدوارکننده است.
در اینجا چند مزیت اضافی شبکه Flow آورده شده است:

Flow کاربرپسند و آماده است

Flow، با تمرکز بر توسعه‌دهندگان و سهولت استفاده برای کاربران غیر رمزنگاری ساخته شده است. به عنوان مثال، با شبکه Flow، کاربران به راحتی می‌توانند کلیدهای گم شده را بازیابی کنند. علاوه بر این، Flow برای کاهش بسیاری از مراحل مربوط به شروع پروژه‌های مورد علاقه آنها کار می‌کند. به همین دلیل، Dapper Labs از Flow برای تمام پروژه‌های نمونه کار خود استفاده می‌کند.

Flow از Sharding استفاده نمی‌کند

همانطور که Flow خاطرنشان می‌کند: “قراردادهای هوشمند و حساب‌های کاربری در Flow همیشه می‌توانند در یک تراکنش اتمی، سازگار، ایزوله و بادوام (ACID) با یکدیگر تعامل داشته باشند. به عبارت دیگر: همه برنامه‌های کاربردی در Flow می‌توانند در یک وضعیت اجرای مشترک اجرا شوند.
راه‌حل‌های Sharding و لایه 2 قابلیت ترکیب‌بندی را شکسته و اثرات شبکه را برای dappها و قراردادهای هوشمند کاهش می‌دهند. در حالی که شاردینگ در برخی موارد می‌تواند مفید باشد، راه حل بلند مدتی نیست. اکوسیستم Flow با ادغام بلاک‌چین خود بدون استفاده از شاردینگ، می‌تواند برخی از مشکلاتی که این تکنیک می‌تواند ایجاد کند را دور بزند.

جریان بر تمرکززدایی تمرکز دارد

از آنجایی که شرکت توسعه‌دهندگان و کاربران در اکوسیستم Flow فوق‌العاده آسان است، این تضمین می‌کند که افراد بیشتری می‌توانند در فرایند اجماع که امنیت شبکه را تأمین می‌کند، شرکت کنند. همان‌طور که فلو می‌نویسد: “Flow متعهد به مشارکت متنوع و غیرمتمرکز در شبکه جریان و در نتیجه توزیع توکن، مطابق با قانون اوراق بهادار و سایر چارچوب‌های نظارتی مربوطه است.”

پشتیبانی توسط بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران و برندهای جهان

علاوه بر این، Flow توسط برخی از سرمایه‌گذاران فوق‌العاده معتبر حمایت می‌شود و رشد بلندمدت و پایداری اکوسیستم را تضمین می‌کند. فلو سرمایه‌گذاران برجسته‌ای از جمله Andreessen Horowitz، Warner Music Group و Coinbase Ventures دارد.
هم اکوسیستم Flow و هم توکن FLOW به سرعت در حال رشد هستند و با توجه به اینکه افراد بیشتری در سراسر جهان درگیر رمزنگاری می‌شوند، موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به بخشی کلیدی از پذیرش جریان اصلی ارزهای دیجیتال است.

چرا FLOW ارزش دارد؟

بلاک‌چین شاهد تعداد فزاینده‌ای از پذیرندگان است که بر اساس Flow از صنایعی مانند مد دیجیتال، هنر، موسیقی و رسانه‌های اجتماعی ساخته شده‌اند. Flow با داشتن یک لانچ پد که به مخاطبان اصلی ارائه می‌دهد، یکی از امیدوارکننده‌ترین بلاک‌چین‌ها برای هر کسب‌وکاری است.
توکن بومی FLOW برای تامین انرژی شبکه استفاده می‌شود و همچنین می‌تواند به عنوان یک ذخیره ارزشمند نگهداری شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *