0

نحوه استخراج اتریوم کلاسیک به زبان ساده

آموزش و نحوه استخراج اتریوم کلاسیک

استخراج، در حال حاضر سنگ بنای ارزهای دیجیتال اثبات کار(PoW) و اثبات سهام(PoW) است. استخراج بیت کوین به وسیله‌ای جدید برای کسب سود و کسب درآمد تبدیل شده است. استخراج‌کنندگان اولیه بیت‌کوین، از سختی و نرخ‌های پایین مورد نیاز در زمان شروع آن بهره می‌بردند، اما با رشد اکوسیستم کریپتو، استخراج ارزهای دیجیتال دشوارتر شده است.
اگرچه استخراج کریپتو به تنهایی قابل انجام است، اما انجام آن از طریق استخرهای استخراج کارآمدتر است. در نتیجه، هدف از این مقاله آموزش ماینینگ اتریوم کلاسیک است.

اتریوم کلاسیک

پس از نقض DAO در سال 2016، که طی آن میلیون‌ها ETH به سرقت رفت و برخی توسعه‌دهندگان مخالف فورکینگ بودند، اتریوم کلاسیک بلاکچین اصلی بود که هرگز دچار هارد فورک نشد.

از سوی دیگر، کسانی که مخالف بودند، آن را نقض اصل «کد قانون است» می‌دانستند. آنها عملیات خود را روی بلاک‌چین بدون انشعاب دوباره شروع کردند که در نهایت اتریوم کلاسیک را که امروز می‌شناسیم، به وجود آورد.

Ethereum Classic یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز و منبع باز است که به هر کسی اجازه می‌دهد در تولید توکن‌های ETC شرکت کند. الگوریتم PoW در اتریوم کلاسیک استفاده می‌شود. با این حال، بر خلاف شبکه بیت کوین، به حد اشباع یا پیچیدگی نرسیده است و استخراج اتریوم کلاسیک را به یک انتخاب عالی برای ماینرها تبدیل می‌کند.
علاوه بر این، ابزارهای مورد استفاده در استخراج اتریوم کلاسیک نسبت به سایر ارزهای رمزنگاری شده ارزان‌تر هستند و راه‌اندازی آن‌ها ساده است.
اگر می‌پرسید آیا امکان استخراج اتریوم کلاسیک وجود دارد، پاسخ مثبت است. اتریوم کلاسیک دقیقاً مانند خود اتریوم است زیرا هر دوی آنها از PoW استفاده می‌کنند. استخراج اتریوم کلاسیک به دلیل پردازنده‌های گرافیکی و ریگ‌های استخراج ASIC چندان دشوار نیست.
سایت WhatToMine مکان خوبی برای دانستن میزان سودآوری استخراج سکه‌های ETC است. ETC اغلب به‌عنوان یکی از بهترین دارایی‌های دیجیتالی برای استخراج در پلتفرم معرفی می‌شود.

امروزه استخراج اتریوم کلاسیک از طریق استخر سودآور است و اگر به پتانسیل‌های آن ایمان داشته باشید سود خوبی ه دست خواهید آورد. همچنین عاقلانه است که این دارایی دیجیتال را استخراج کنید و به کیف پول ETC خود بفرستید و در آینده آن را با قیمت بالاتر بفروشید.

الگوریتم مورد استفاده اتریوم کلاسیک

بلاک‌چین کلاسیک و اتریوم از الگوریتم استخراج یکسانی استفاده می‌کنند. روش Ethash برای استخراج هر دو دارایی دیجیتال کاربرد دارد. تنها تفاوت‌ها در نرخ هش، ظرفیت آستانه استخراج سود خالص و پرداخت‌های هر بلوک است. همچنین شایان ذکر است که دسترسی به بلوک‌های کلاسیک اتریوم بسیار آسان‌تر است.

اهمیت استخراج‌کنندگان اتریوم کلاسیک

ماینرهای کلاسیک اتریوم بسیار مهم هستند، زیرا ماینرها از شبکه‌های بلاک‌چین محافظت و در عین حال به تمرکززدایی آنها کمک می‌کنند. حال این سوال پیش می‌آید که ماینرها چگونه امنیت شبکه‌های بلاک‌چین را حفظ می‌کنند؟ آنها از منابع محاسباتی برای اجرای تراکنش‌ها و دفاع در برابر حملات 51 درصدی (دوبار هزینه) در شبکه استفاده می‌کنند.

حمله دوبار هزینه زمانی رخ می‌دهد که مهاجم یک دارایی دیجیتالی را چندین بار خرج کند. زمانی که یک مهاجم پول می‌گیرد یا آنچه را که قبلاً در شبکه بلاک‌چین استفاده شده است خرج می‌کند، این کار را انجام می‌دهد.

استخراج‌کنندگان کلاسیک اتریوم برای شناسایی تراکنش‌های معتبر و نادیده گرفتن تراکنش‌هایی که تایید نشده‌اند، همکاری می‌کنند. ماینرها به منظور حفاظت از شبکه بلاک‌چین از طریق مشوق‌ها برای ادامه ماینینگ، پاداش دریافت می‌کنند.

استخراج اتریوم کلاسیک

نحوه استخراج اتریوم کلاسیک به زبان ساده

حال که با اتریوم کلاسیک آشنا شدید باید بررسی کنیم که به چه چیزهایی برای استخراج نیاز دارید:

 یک کیف پول برای ذخیره توکن‌های خود

استخراج اتریوم کلاسیک مشابه استخراج سایر سکه‌های اثبات کار است. هنگام استخراج اتریوم کلاسیک، به چند آیتم نیاز دارید. برای شروع، به کیف پولی نیاز دارید که توکن‌های کلاسیک اتریوم خود را در آن ذخیره کنید.

برای ایمن نگه داشتن توکن‌های ETC خود به کیف پول ETC نیاز دارید. کیف پول Exodus یا Cobo Wallet برای این موضوع پیشنهاد شده است. باید توجه داشته باشید که می‌توانید توکن‌های ETC خود را در کیف پول سخت‌افزاری نیز نگهداری کنید.

سخت‌افزار ماینینگ را راه‌اندازی کنید

در مرحله دوم ماینینگ نیاز به خرید تجهیزات دارد. GPU در حال حاضر محبوب‌ترین سخت‌افزار برای استخراج اتریوم کلاسیک است. CPUها دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. کارت‌های گرافیک Nvidia مانند 1080 و 1080i مورد نیاز هستند.
علاوه بر این، پردازنده‌های گرافیکی AMD را می‌توان برای استخراج Ethereum Classic استفاده کرد، اما قدرت کمتری دارند. حداقل 4 گیگابایت رم، رم اختصاصی ویدیو یا رم سیستم نیز مورد نیاز است. هنگام استخراج اتریوم کلاسیک، راه‌اندازی بهینه، با تعدادی پردازنده گرافیکی مانند Bitman Antminer E3، AMD VEGA 64 یا AMD VEGA 56 انجام می‌شود.

نرم‌افزار استخراج را انتخاب کنید

همچنین اگر نرم‌افزار ماینینگ داشته باشید مفید خواهد بود. ماینرهای Claymore Dual Ethereum، GMiner و NBMiner سه تا از بهترین ماینرهای نرم‌افزاری موجود هستند. استخراج دوگانه با این نرم‌افزارها امکان‌پذیر است. همچنین می‌توانید از آنها با هر دو پردازنده گرافیکی NVIDIA و AMD استفاده کنید.

Ethminer یکی دیگر از برنامه‌های ماینینگ است. می‌توانید از هر دو پردازنده گرافیکی NVIDIA و AMD با Ethminer استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که این نرم‌افزار با هر دو دستگاه ویندوز و لینوکس سازگار است.

از MinerGate به عنوان یک روش ساده‌تر استفاده کنید. هیچ نیازی به راه‌اندازی برای این نرم‌افزار وجود ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را دانلود کنید و آدرس ETC را که می‌خواهید توکن‌های ETC خود را به آن بفرستید به آن بگویید. اگرچه MinerGate ساده است، اما کمترین بازگشت سرمایه یا درآمد را دارد.

انتخاب کنید که آیا می‌خواهید به تنهایی یا در استخر ماینینگ استخراج کنید

یکی از مواردی که هنگام استخراج ETC باید به آن فکر کنید این است که آیا می‌خواهید به تنهایی یا در استخر ماینینگ استخراج کنید. اگر می‌خواهید به یک استخر ماینینگ بپیوندید، به خاطر داشته باشید که استخر سهمی از درآمد شما را خواهد گرفت. با این حال، ترکیب قدرت هش خود با سایر ماینرها، سود شما را افزایش می‌دهد.
وقتی صحبت از ماینینگ کلاسیک اتریوم می‌شود، می‌توانید Nanomine، Ethermine یا F2pool را انتخاب کنید، زیرا آنها استخرهای استخراج محبوبی برای کاوش هستند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *